in , ,

Kang Daniel Kembali ke Malaysia Selepas 3 tahun Persembah Lagu Baharu

Kang Daniel Kembali ke Malaysia dengan wajah baharu untuk mempersembahkan lagu terbaharunya selepas 3 tahun untuk menghargai peminat

Selepas pertemuan peminat terakhirnya “COLOR ON ME” pada 2019, Bintang Korea Selatan Kang Daniel membuat kemunculan semula yang hebat dengan konsert pertamanya “KANGDANIEL CONCERT FIRST PARADE IN MALAYSIA” untuk bersatu semula dengan “DANITY” (Kang Daniel kelab peminat).

Dengan Malaysia menjadi persinggahan pertama jelajahnya pada 2023, Kang Daniel kembali ke pentas dengan wajah baharu.

Kangdaniel Concert Live In Malaysia - Concert 04

Terdapat juga senarai set yang dirombak menampilkan tiga lagu “Nirvana”, “Ghost” dan “Selfish” daripada album susulannya “The Story : RETOLD”, dikeluarkan pada November tahun lepas, untuk mempamerkan rasa cintanya kepada peminatnya.

Dia juga mempelajari frasa sapaan dalam Bahasa Malaysia berkata, “Apa khabar Malaysia, nama saya KANDGANIEL”, kepada peminatnya pada permulaan konsertnya.

Kangdaniel Concert Live In Malaysia - Concert 45

Kemudian, dia berkata ia adalah saat yang hebat untuknya akhirnya berdiri di pentas Malaysia semula selepas 3 tahun, dan melahirkan rasa terima kasih kepada “DANITY” atas sokongan berterusan mereka.

Apabila dia melihat peminat mengangkat papan lampu gergasi dengan perkataan “DANIEL, I love you” dalam bahasa Korea, dia melepaskan senyuman malu sebelum menjawab “I love you too”, membuatkan peminatnya bersorak dan menjerit bersemangat.

Kangdaniel Concert Live In Malaysia - Concert 01

Tambahan pula, semasa konsertnya, Kang Daniel menyediakan 10 soalan ‘ini atau itu’ untuk peminatnya. Apabila ditanya sama ada dia lebih suka “tidak minum kopi sepanjang hayatnya” atau “makan piza Hawaii setiap hari”, dia memilih yang pertama dan menjelaskan dalam bahasa Inggeris, “Saya tidak suka nanas di atas piza… pizza sahaja rasanya sedap dan nanas juga salah satu buah yang paling lazat tetapi jika anda menggabungkannya, ia akan menjadi menakutkan!”

Kangdaniel Concert Live In Malaysia - Concert 27

Dalam soalan lain, dia ditanya sama ada dia lebih suka boleh bercakap semua bahasa asing atau mempunyai keupayaan untuk berkomunikasi dengan haiwan, Daniel tersenyum dan memilih yang kedua untuk kucingnya kerana dia sentiasa ingin tahu apa yang cuba dikatakan oleh haiwan itu.

Kangdaniel Concert Live In Malaysia - Concert 25

Akhir sekali, dia menyanyikan “Filem” untuk menamatkan persembahan. Sebelum meninggalkan pentas, dia membuat tanda hati dengan tangan dan menundukkan ucapan terima kasih kepada peminatnya yang datang untuk menunjukkan sokongan mereka.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Rita Rudaini

“Penyondol Mana Ada Yang Cantik, Low Class, Level-Level Bohsia,” – Rita Rudaini

Samsung

Kemas Kini Perisian Baharu untuk Pengalaman Samsung Galaxy Yang Lebih Hebat