in , , ,

Joe Flizzow, Hullera & Bunga Bergabung Dalam Single KENA CHECK

Sebuah lagu baru yang berjudul ‘Kena Check’, dari gabungan tiga artis iaitu Joe Flizzow dan bintang rap muda, Hullera serta rapper berhijab yang terkenal, Bunga telah pun dilancarkan.

Lagu tersebut adalah kolaborasi pertama di antara tiga rapper berbakat di Malaysia sempena Festival realme Fan 2021 yang berlangsung pada 28 Ogos 2021. 

Di samping itu, Joe Flizzow, Hullera dan Bunga telah dilantik sebagai Duta realme 5G. Ketiga artis ini memiliki semangat berani untuk melangkah ke hadapan lantas menjadikan mereka sebagai pilihan ideal bagi Duta 5G realme malahan membuka ruang untuk mereka terus maju dalam industri ini.

“Ia adalah pada bulan Januari tahun lepas ketika kami mengadakan kolaborasi dengan HAA TEPOK Remix bersama Meerfly, MK & Kidd Santhe. Lagu tersebut terbukti berjaya menarik perhatian ramai kerana video remix rasmi di YouTube telah mencapai sehingga 1.4 juta tontonan. Kali ini, pasukan realme Malaysia sangat teruja untuk bersama Joe Flizzow, Hullera dan Bunga dalam meraikan Festival realme Fan 2021 bersama kami. Kami gembira bekerjasama dengan mereka kerana mereka memiliki semangat ‘Dare to Be You’ (‘Berani Menjadi Diri Sendiri’) baik dalam pekerjaan atau kehidupan peribadi sesuai dengan tema kami tahun ini. Kami berharap peminat realme akan suka dan boleh menerima lagu ini,” kata Tiffany Teh, Pengarah Jenama realme Malaysia.

Ambassador Announcement

‘Kena Check’ tercipta hasil kolaborasi hebat Joe Flizzow, Hullera dan Bunga. Trek hip-hop yang dicipta bersama oleh Joe Flizzow dengan mesej utama ‘Dare to Be You’ berusaha untuk memberi inspirasi kepada peminat dalam mencipta gaya tersendiri mereka, juga untuk melangkah maju dalam hidup tanpa batasan. Lagu tersebut bersama video muzik akan dikeluarkan pada 30 Ogos 2021 jam 12 tengah hari.

“Pada masa kini di mana kita dikelilingi oleh peranti digital, teknologi telah menjadi sangat canggih. Untuk dapat bekerja dengan bijak dan pantas, kita harus terus mempelajari dan menguasai sesuatu yang baru setiap hari. Oleh kerana itu, saya sedar setiap yang berlaku dalam hidup kita ada hikmahnya dan kita perlu berusaha untuk mencapai kejayaan kerana kita hanya hidup sekali,” kata Joe Flizzow ketika ditanya mengenai inspirasi lagu itu.

Dia menambah, “Periksa diri anda setiap hari, pastikan semuanya teratur dan tepat agar anda dapat memulakan hari anda dengan betul. Rancang dengan teliti, matlamat dapat dicapai dengan mudah jika anda berusaha keras, jadi ‘Kena Check’ dari semasa ke semasa, ini sangat penting untuk anda berkembang dan berjaya.”

Kena Check

“Memandangkan saya adalah peminat Joe Flizzow sejak sekolah menengah, saya sangat teruja mendapat kesempatan untuk berkolaborasi dengannya dan Bunga untuk lagu realme Malaysia ini. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada mereka dan juga kepada semua ahli pasukan yang telah bertungkus lumus untuk menjayakan projek ini walaupun dalam situasi getir sekarang,” kata Hullera setelah selesai rakaman untuk lagu jenama itu.

Hullera menambah lagi, “Saya sangat gembira dapat bekerjasama dengan realme Malaysia sekali lagi memandangkan semangat ‘Dare to Be You’ sangat kena dengan diri saya dan saya berpendapat semua orang harus berasa selesa dan bangga menjadi diri mereka sendiri dalam era moden ini.”

“Pertama sekali, saya bersyukur dan berterima kasih kepada realme Malaysia atas peluang kolaborasi dalam lagu jenama mereka dengan Joe Flizzow dan Hullera. Kebetulan salah satu impian saya adalah menghasilkan trek bersama Joe Flizzow dan Hullera.  Kolaborasi ini mengajar saya bahawa jika saya menyerah kalah, perjalanan saya dalam industri ini akan menjadi sia-sia,” kata Bunga ketika ditanya mengenai pandangannya tentang kolaborasi untuk realme Malaysia ini.

Joe kemudian mengulas, “Bekerja dengan Hullera dan Bunga memang seronok, mereka berbakat. Saya rasa ia adalah sesuatu yang boleh dibanggakan kerana kami bertiga dapat bekerjasama dan menghasilkan lagu yang luar biasa untuk kempen besar seperti Festival realme Fan 2021. Ini juga merupakan peluang untuk menunjukkan bakat rapper generasi baru Malaysia. Saya rasa gembira kerana kami dapat bekerjasama dengan mudah, terutama dalam masa yang sukar ini. Saya secara peribadi berpendapat bahawa ia akan menjadi lagu ‘HIT’ dan saya harap rakan dan peminat kami akan menyukai lagu ‘Kena Check’! “

Anda boleh strim lagu ‘Kena Check’ mulai 30 Ogos  2021 di platform digital seperti Apple Music, Spotify, YouTube, JOOX, KKBox, dan Deezer. Peminat realme juga boleh menonton video muzik di saluran rasmi Universal Music Malaysia di YouTube.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai acara dan promosi realme, sila ikuti realme di Facebook (facebook.com/realmeMalaysia/) dan Instagram (instagram.com/realmeMalaysia/).

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Shiha Zikir | 23

Shiha Zikir Jadi Penyampai Radio, Kendali Petang ERA Bersama Radin & Danial

Trending Huawei | 24

Huawei Nova 9 Bakal Dilancarkan Pada 23 September Ini