in ,

A.Aida Terbitkan Drama Bersiri Halimah Jonggang Musim 2

Pada 20 Oktober lalu, Budiey meeting dengan pengarah dan penerbit yang boleh tahan jugaklah kontroversinya, A. Aida.

Sebenarnya, ini adalah kali pertama kami berjumpa. Tapi Kak A.Aida ni rupanya dah lama menjadi pembaca setia Sensasi Selebriti. Menurut kata A.Aida, dia selalu rujuk kat blog ni untuk cari para pelakon bagi drama arahan dan terbitannya. Terima kasih kak A.Aida sebab sudi melayari blog yang tak berapa popular dah ni.

Budiey & A.Aida

Budiey dan pengarah & penerbit A.Aida

Dalam pada itu, A.Aida mengadu sebab cerita pasal dia banyak tapi takde pun Budiey nak letak nama dia dalam ruangan category. Okay, sekarang ni hasrat dan impian A.Aida direalisasikan. Budiey dah pun letak nama akak kat ruangan ‘category’.

Tujuan perjumpaan kami petang itu adalah untuk mendengar perbincangan mengenai drama bersiri Halimah Jonggang yang kini dah pun masuk musim kedua.

Untuk info pembaca, drama terbitan A.Aida ini akan disiarkan setiap hari Rabu, jam 9 malam bermula pada 27 Oktober 2010 menerusi saluran Prima saluran 105.

Drama arahan Ting Tiah Seng atau lebih dikenali dengan nama T.S Jeffry ini mengekalkan watak utama Sheera Iskandar sebagai Halimah, namun tidak mengekalkan Pierre Andre kerana watak heronya diganti oleh Ako Mustapha.

Selain Sheera dan Ako, drama ini dijayakan oleh Along Cham membawa watak Haikal, Opie Zami sebagai Pocai, Norlia Ghani , Aishah Atan sebagai Mak Dara, Diya Kholid, Hamid Gurkha, Zami Ismail, Azza AF, Linda Hashim dan Maimunah Ahmad.

Menurut A. Aida, drama ini dihasilkan untuk penonton yang suka dengan drama yang santai, rileks dan tak banyak berfikir berat sangat. Inspirasinya datang setelah melihat drama Ugly Betty yang mencetuskan fenomena di seluruh dunia. Dan dengan fenomena yang sama, A.Aida kini sedang dalam proses untuk menghasilkan sebuah lagi drama berjudul Dollah Hapak.

Menyentuh tentang drama Halimah Jonggang, beliau menghasilkan dengan kos sebanyak RM800 ribu untuk menyiapkan 26 episod. Lagu tema Halimah Jonggang nyanyian Eddie Hamid juga akan dikekalkan kerana lagu ini dianggap sebagai satu trademark untuk drama ini.

Cakaplah atau kritika apa sahaja tentang drama beliau, sebenarnya A.Aida ini sangat kebal dan cukup kalis. Sebelum ini, semasa drama Halimah Jonggang bersiaran, beliau telah mendengar dan menerima banyak sekali komen positif dan negatif tentang drama tersebut. Gila tak, menurut kata A.Aida, rating penonton drama ni mencapai jumlah sejuta penonton sepanjang Halimah Jonggang musim pertama. Apakah untuk musim kedua ini, drama ini akan mencipta satu fenomena seperti musim pertama?

A. Aida

A. Aida

A. Aida

A. Aida

Leave a Reply

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Gambar Alyah di Prebiu Video Muzik Terbaru KAU BISU

Ainul Aishah Muncul Single Terbaru Don’t Worry Honey