in ,

Cabaran Tiga Wanita Menguruskan Perniagaan Dalam Telemovie Ladies Cab

Cabaran Tiga Wanita Menguruskan Perniagaan Dalam Telemovie “Ladies Cab” di TV1

Pada masa kini, golongan wanita tidak wajar dipandang sebagai golongan yang lemah. Semakin ramai para wanita di luar sana yang sudah mampu berdiri dengan kaki sendiri tanpa bantuan golongan lelaki. Saksikan telemovie “Ladies Cab” yang memaparkan kegigihan tiga orang wanita untuk memulakan perniagaan. Bersiaran pada 6 Mei ini, pukul 10.05 pagi di TV1.

Telemovie arahan Nizam Abdul Rahman ini menampilkan lakonan hebat Wawa Zainal, Sherie Merlis, Sharisa Haris, Fiena Tajudin Dan Nadzmi Adhwa. Mengangkat kisah tiga orang wanita yang berhasrat untuk menubuhkan sebuah syarikat van pengangkutan khusus untuk pekerja wanita selepas mereka berhenti kerja.

Sharisa Haris dan Sherie Merlis dalam Ladies Cab

Dibah dan Dina diberhentikan kerja kerana tidak berpuas hati dengan keputusan yang dibuat oleh pihak majikan manakala Amy pula berhenti kerja setelah mengetahui majikannya tidak jujur dalam perniagaan.

Kemudian Dibah dan Dina merancang untuk memulakan perniagaan mereka sendiri. Sementara itu Amy yang terdengar perbualan mereka terus menawarkan diri untuk turut serta dalam perniagaan yang dirancang oleh mereka.

Konflik bemula apabila bekas majikan Dina mengugut agar mereka tidak meneruskan perniagaan tersebut yang dikatakan memberi saingan kepada perniagaan sedia ada. Namun mereka tetap cekal dan persiapan dilakukan setelah mendapat pelanggan pertama.

Dina pula tiba-tiba mengambil keputusan untuk berhenti dari syarikat tersebut dan keadaan menjadi huru-hara kerana Dina merupakan pemandu van. Akhirnya segala masalah tersebut dapat diselesaikan malah perniagaan mereka semakin berkembang maju dengan pembukaan pejabat dan van baru.

Nadzmi Adhwa sebagai Aiman, seorang mekanik dalam Ladies Cab

Bagi mereka yang tidak sempat untuk menonton di TV, mereka berpeluang menontonnya menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my). Rancangan ini juga dapat ditonton melalui rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.

Sharisa Haris semasa di set pengambaran

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Sekitar DR.IRMA Makeup Challenge 2018

Peraduan SPECIAL SCREENING Filem DEADPOOL 2