in

Gambar Profile Pelajar Akademi Fantasia 9 AF9

Budiey nak ucap tahniah kepada enam orang pelajar lelaki iaitu Afif, Amir, Azri, Erul, Kay dan Raqib serta enam orang pelajar perempuan iaitu Aida, Eka, Laika, Lena, Miza dan Nera. Harap korang buat yang terbaik untuk menyemarakkan lagi AF9.

VIDEO SEKITAR PENGUMUMAN PELAJAR AF9:

Semasa sesi pengenalannya dijalankan semalam, para pelajar ini telah diberi kesempatan melontarkan alunan vokal mereka di hadapan khalayak ramai. Dapat diakui bahawa para pelajar yang dipilih kebanyakkannya mempunyai vokal yang mantap di samping pakej mereka yang tersendiri.

Mereka akan bertarung vokal dan seni persembahan pada malam Tirai Akademi Fantasia pada 2 April 2011 ini. Konsert Tirai akan diadakan di AEON Jusco Setiawangsa manakala konsert mingguan akan diadakan di Studio 1, Astro Bukit Jalil.

Siapakah yang akan jadi juara dan membawa pulang hadiah wang tunai RM200 ribu serta hadiah sampingan lain? Anda tentukan!

Berikut ini Budiey paparkan gambar dan profile pelajar AF9.

Kay

AF9

Nama : Nur Khaidir B Muhammad

Nama Afundi : Kay

Umur : 22 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 22 ogos 1988

Asal : Kuala Lumpur

Penyanyi Kegemaran : Anuar Zain, Siti Nurhaliza, Marc Antony

azri

AF9

Nama : Mohammad Azri B Abdullah

Nama Afundi : Azri

Umur : 23 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 13 April 1987

Asal : Klang

Penyanyi Kegemaran : Faizal Tahir, Anuar Zain

afif

AF9

Nama : Ahmad Aliff Afif B. Tirmizie

Nama Afundi : Afif

Umur : 25 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 29 Oktober 1986

Asal : Pahang

Penyanyi Kegemaran : Amy Search, Jamal Abdillah, Siti Nurhaliza

amir

AF9

Nama : Mohamad Amirullah B. Jahari

Nama Afundi : Amir

Umur : 18 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 31 Mei 1992

Asal : Sarawak

Penyanyi Kegemaran : Bruno Mars, Frank Sinatra, Aizat

raqib

AF9

Nama : Fahrur Raqib B. Abdul Majid

Nama Afundi : Raqib

Umur : 20 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 17 Jun 1990

Asal : Melaka

Penyanyi Kegemaran : Misha Omar, Melly Goslow, Aizat

erul

AF9

Nama : Khairul Najmuddin B Abu Samah

Nama Afundi : Erul

Umur : 19 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 5 Disember 1991

Asal : Kuala Lumpur

Penyanyi Kegemaran : Rain, Adam Lambert, Justin Bieber

nera

AF9

Nama: Quennera Francine Francis

Nama Afundi : Niera

Umur : 19 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 7 Januari 1992

Asal : Sabah

Penyanyi Kegemaran : Jaclyn Victor, Stacy, Siti Nurhaliza

eka

AF9

Nama: Nur Atiqah Binti Shariffudin

Nama Afundi : Eka

Umur : 21 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 31 Oktober 1989

Asal : Kuala Lumpur

Penyanyi Kegemaran : Agnes Monica, Nora, Siti Nurhaliza

lena

AF9

Nama: Lenaber Binti Haidir

Nama Afundi : Lena

Umur : 22 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 16 Julai 1990

Asal : Sabah

Penyanyi Kegemaran : Awie, Yusri KRU, Ziana Zain

laika

AF9

Nama: Zulaika Binti Zahari

Nama Afundi : Laika

Umur : 22 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 26 Februari 1989

Asal : Kuala Lumpur

Penyanyi Kegemaran : Amir Sofazr, Lan Typewriter, Yuna

aida

AF9

Nama : Nur Suhada Binti Jebat

Nama Afundi : Aida

Umur : 18 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 17 Mac 1992

Asal : Melaka

Penyanyi Kegemaran : Katy Perry, Agnes Monica, Faizal Tahir

miza

AF9

Nama: Roshammizah Binti Rosli

Nama Afundi : Miza

Umur : 27 Tahun

Status : Bujang

Tarikh Lahir : 15 September 1983

Asal : Kuala Lumpur

Penyanyi Kegemaran : Aretha Franklin, Diana Rozz, Janis Joplin

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply
  1. azri tu, sudah2 la masuk program realiti ni…kan dh menang dulu…duit menang dh abis ke?…bagi la peluang kt org lain plak….byk cara nak naik dlm industri klu betul2 berbakat….

  2. aku ni, bile masa azri menang lak? biar betik… dia x dpt msk final pun program realiti sblm ni. ckp biar berdasarkan fakta, bukan auta haaa… sedap jari ko je nak menaip komen… xde ilmu jgn nak bnyk bunyik…

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Datuk Mustapha Maarof Adrea Abdullah dalam Kisah Pak Kaduk

Filem Apokalips Arahan Mamat Khalid