in , ,

Kucaimars Lancarkan Karya Balada Pertamanya Berjudul WANITA

Tahniah buat penyanyi Kucaimars yang telah melancarkan single terbaharu, sebuah lagu yang sudah tentu dinantikan oleh peminat kerana lagu ini adalah lagu pertama Kucaimars yang bergenre balada.

Amirul Husyairi bin Nani atau lebih dikenali dengan nama pentasnya Kucaimars mula mencuri perhatian pada tahun 2018 apabila video dirinya menyanyikan lagu-lagu saduran yang dikongsikan di laman sosial media menjadi tular. Kucaimars memulakan kerjaya sebagai penyanyi profesional menerusi single debutnya berjudul ‘Jawab’ pada Januari 2019.

Namanya semakin menjadi sebutan apabila menyertai program Big Stage 2019 dan berjaya melayakkan diri sehingga ke peringkat Separuh Akhir. Kucaimars kemudiannya melancarkan single keduanya ‘Khayalan’ pada Disember 2019 , sebuah lagu yang dirakam sempena penyertaannya dalam program realiti yang beraspirasi mengetengahkan bakat generasi muda dalam industri muzik Malaysia itu.

KUCAIMARS

Setelah kejayaan ‘Khayalan’ yang berjaya menjana lebih 1.9 juta tontonan di YouTube, pada tahun 2020 Kucaimars muncul pula dengan single ketiganya berjudul ‘Mudah Bagimu’ yang mendapat sambutan hangat peminat.

Sebagai permulaan kalendar seninya pada tahun 2021 ini, Kucaimars bakal melancarkan single terbaharunya berjudul “WANITA“.

WANITA SINGLE COVER

WANITA” merupakan ciptaan bersama Shamin Nazri dan Rudy Nastia. Lagu ini diberikan susunan muzik yang indah oleh Rudy Nastia bersama Bajai.

Menyifatkan single keempatnya ini sebagai lagu patah hati, Kucaimars berkata,

Ini merupakan lagu pertama saya yang berunsur balada menyayat hati. Lirik lagu ini bercerita tentang seseorang yang patah hati setelah gagal dalam percintaan, setelah dilukai oleh wanita yang dicintainya.

Saya berharap lagu ini dekat di hati pendengar yang pernah mengalami pengalaman yang serupa dan semoga lagu ini menjadi sesuatu yang mereka akan dengar untuk mengubati hati sendiri.”

– Kucaimars

Single “WANITA” terbitan Warner Music Malaysia ini boleh didapati di kesemua pelantar digital seperti Spotify, iTunes, KKBox, Deezer, Joox dan juga Apple Music bermula 26 FEBRUARI 2021.

KUCAIMARS
KUCAIMARS

What do you think?

73 Points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Fowlboys Perkenal Hidangan Ayam Goreng Ala ‘Southern’ Dengan Resipi Tersendiri

Petrosains Playsmart Kuantan Dibuka Pada 3 Mac 2021