in , ,

Berapa Hari Anda Perlu Bekerja Untuk Mampu Mendapat iPhone 12 Pro?

Apple telah melancarkan siri iPhone 12, dan sekarang ini kecoh di internet apabila ramai netizen yang masih mempersoalkan tentang iPhone ini yang terlalu mahal sehingga ada yang terhimpit dengan kemahuan dan juga kesempitan hidup.

Anda tidak semestinya menjadi peminat Apple untuk mengetahui bahawa memperoleh salah satu peranti ini akan merugikan anda. Tetapi tahu tak berapa harganya?

Menurut Indeks iPhone 2020 Picodi.com, seorang statistik Malaysia yang memperoleh gaji purata RM3,532.80 harus bekerja selama 29.1 hari tanpa makan untuk mendapatkan iPhone 12 Pro yang berharga RM4,899.

APPLE IPHONE

Statistik ini dikira dengan membandingkan harga iPhone 12 Pro (128GB) dengan gaji rata-rata di negara terpilih untuk mengetahui berapa hari kerja yang perlu dilakukan oleh seorang pekerja statistik untuk membeli model terbaru Apple. Nampaknya, hasil Malaysia bertambah baik satu hari berbanding dengan indeks iPhone tahun lalu.

Walaupun begitu, negara kita berada pada tahap indeks iPhone yang jauh lebih rendah pada skala global. Negara dengan pendapatan lebih tinggi seperti Australia dan AS mampu membeli iPhone baru dalam enam hingga tujuh hari. Negara yang mendapat markah tertinggi dalam indeks tersebut adalah Switzerland, di mana warganegara statistik hanya perlu bekerja 4.4 hari untuk membeli iPhone 12 Pro.

Berapa Hari Anda Perlu Bekerja Untuk Mampu Mendapat iPhone 12 Pro?

Sementara itu, India adalah negara dengan skor terendah dalam indeks di mana rata-rata rakyat harus membayar upah 54.5 hari untuk membeli iPhone baru. Malaysia juga dikalahkan oleh negara jiran kita Singapura, di mana seseorang hanya perlu bekerja selama 8.1 hari untuk membeli telefon mewah itu.

Setelah anda mengetahui statistik ini, adakah anda masih sanggup membeli iPhone 12? Beritahulah kami di ruangan komen!

What do you think?

18 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Dah Jumpa Elok-Elok, Isteri Shuk HotFM Luah Rasa Marah Terhadap Fara Salleh

Perut Buncit & Kegemukan Salah Satu Risiko Mati Muda, Ini Tips Untuk Kecilkan Perut