in , ,

“Wallahi, Saya & Heliza Tak Pernah Bercinta Sebelum Kahwin,” – Datuk Seri Mahadi

Minggu lalu ramai yang terkejut apabila penyanyi dan aktivis kemanusiaan, Heliza Helmi akhirnya selamat mendirikan rumah tangga dengan Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman.

Pasti ramai tertanya-tanya mengenai perkenalan mereka apatah lagi kedua-dua mereka tidak pernah berkongsikan tentang hal peribadi sehinggalah sah bergelar suami isteri pada 1 Januari lalu.

Dalam satu temubual eksklusif bersama mStar, Mahadi berkongsikan bagaimana mereka saling mengenali dan menyuarakan hasrat untuk mengahwini penyanyi itu.

“Sejujurnya memang saya dan dia tak pernah bercinta sebelum kahwin. Asalnya saya nak bagi bantuan banjir dan bantuan apa yang diperlukan.

“Saya dapat tahu Heliza ni dengan MAPIM. Saya tak kenal siapa tu Heliza, artis ke AF ke tak pernah tengok AF. So approach, memang kami boleh ambil bantuan.

“On behalf MAPIM, dia hantar Heliza dan adik dia, Hazwani. Lepas tu saya pergi Umrah, waktu pergi tu, saya minta doa jodoh depan Kaabah, umur pun dah lanjut, tak dapat jodoh lagi.

“Heliza ni, siapa-siapa pergi Umrah dia akan minta doa. Kebetulan saya pergi umrah, dia pun hantar mesej panjang. Doa dalam tu. Salah satu doa, doa untuk jodoh,” katanya.

Menurut Mahadi, Heliza seorang yang sangat menjaga batas dan memintanya untuk terus berjumpa dengan kedua ibu bapanya jika berhasrat untuk menjadikannya sebagai isteri.

“Heliza sememangnya sangat menjaga, dia cantas, cakap apa-apa jumpa wali. Kita serius, dan jumpa wali. Heliza ni memang dream girl, bila kita tahu dia suka bagi bantuan, terlibat dalam misi kemansiaan, jaga keluarga.

“Nak dijadikan cerita, dia single dan tiada orang approach dan apabila saya approach, dia terima. Alhamdulillah,” katanya.

Jelas Mahadi lagi, dia dan Heliza tidak pernah langsung bercinta. Katanya lagi, pada hari mereka diijabkabulkan keduanya juga seakan tidak percaya mereka bakal bergelar suami isteri.

“Sejujurnya memang saya dan dia tak pernah bercinta sebelum kahwin. Sampai 1.1 saya dan dia pun tak percaya betul ke ni, memang tak percaya,” katanya.

Terdahulu, pasangan itu bernikah di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, Putrajaya. Pada majlis pernikahan itu, Heliza menerima mas kahwin berupa sebentuk cincin dan senaskhah al-Quran.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

John Cena

John Cena Dedah Pengalamannya Sebagai Peacemaker Dalam Trailer Red Band Terbaru

Unknown

Selepas Tular dengan Jangan Marah (Baby Sayang), UNKNOWN Lancar Single Kedua TERSAKITI