in ,

Tidak Suka Dibandingkan Dengan Orang Lain, Sharifah Rose Ajak Peminat Hargai Diri Sendiri

Pelakon dan juga selebriti media sosial, Sharifah Rose memberitahu bahawa dia tidak gemar apabila dirinya dibandingkan dengan orang lain di sosial media.

Sharifah atau nama sebenarnya Sharifah Rose Sabrina Syed Mohd. Mazfira,23, mendedahkan mengenai perkara itu ketika dia ditanyakan peminat mengenai perkara yang membuatkan dia kurang senang dan cara untuk mengatasi masalah itu.

Sharifah yang lebih mesra disapa sebagai Rose itu berkata, sikap segelintir orang yang suka membandingkan dirinya dengan individu lain akan membuatkan dia berasa kurang dihargai.

Tidak Suka Dibandingkan Dengan Orang Lain, Sharifah Rose Ajak Peminat Hargai Diri Sendiri

Saya tidak suka dibandingkan dengan orang lain. Perbuatan itu membuatkan saya berasa kurang dihargai. Apabila orang bercakap tentang kekurangan saya pada wajah atau sesuatu pada anggota badan saya, saya sebenarnya tidak terlalu memikirkannya. Sebab saya sendiri akan sedar perubahan pada badan saya.

– Sharifah Rose

Pelakon drama Kekasih Hati Mr. Bodyguard itu juga memaklumkan bahawa dia akan selalu meluahkan mengenai perkara itu kepada kedua ibu-bapanya.

Tambah Rose, seseorang itu perlu bersyukur dan menghargai diri sendiri kerana dilahirkan sempurna dan cukup sifat serta menggunakan kesempurnaan itu untuk membuat kebaikan kepada orang lain.

Jelasnya lagi, untuk menghilangkan stres dan tekanan yang diterimanya dalam media sosial, Rose memilih untuk membaca buku motivasi sebagai salah satu cara untuk dia tidak menjadi terlalu lalai dan mengambil berat dengan kritikan oleh netizen.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Caprice | 23

Caprice Pilih Hishammuddin Hussein Jadi Perdana Menteri

Saharul Ridzwan | 24

Lupa Untuk Mengucap, Saharul Ridzwan Kongsi Detik Hampir Berdepan Kematian