in ,

Lupa Untuk Mengucap, Saharul Ridzwan Kongsi Detik Hampir Berdepan Kematian

Pelakon dan juga usahawan, Saharul Ridzwan ada berkongsikan detik-detik dirinya hampir berdepan dengan kematian di mana dia pernah lemas ketika mandi di air terjun.

Cerita Saharul, perkara tersebut berlaku selepas dia mempersoalkan tahap keimanannya terhadap hari kematian.

Tambahnya lagi, pada ketika itu dia tertanya-tanya tentang bagaimanakah rasanya mati dan impiannya itu terus ditunaikan Allah S.W.T.

Malah, keadaannya pada ketika itu yang terlupa untuk menyebut kalimah syahadah membuatkan pengalaman itu menjadi lebih ngeri dan tidak dapat dilupakan.

Mula-mula saya terjun dalam air dengan menyebut Lailahaillallah, seronoklah terjun semasa itu tanpa apa-apa masalah sehingga ada sekumpulan remaja suruh saya terjun lagi..tapi kali kedua ni saya lupa nak sebut kalimah itu. Saya hampir lemas, rasa ditarik ke dalam air macam dah nak mati, saya mengucap..saya nampak ada kaki di atas dan saya tarik untuk naik. Saya terus istigfar..takutnya!

Perkara tersebut dikongsikan sebuah laman Instagram Dakwah Tabligh Malaysia yang membincangkan mengenai tajuk erti ‘sebuah penghijrahan’ bersama Saharul, Alif Aziz dan beberapa panel ustaz yang lain.

Saharul dalam pada itu bersyukur kerana kini dia lebih memahami agama Islam selepas mengikuti beberapa kumpulan jemaah tabligh.

Berazam untuk lebih istiqamah dalam mencari reda Allah, pelakon drama Cinta Sekali Lagi ini turut berpesan-pesan kepada isteri tersayang, Qaabila Deena agar terus berdoa agar selalu diberi petunjuk oleh Allah S.W.T.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Sharifah Rose | 23

Tidak Suka Dibandingkan Dengan Orang Lain, Sharifah Rose Ajak Peminat Hargai Diri Sendiri

Muhyiddin Yassin | 24

Selepas Muhyiddin Umum Letak Jawatan, Ini Yang Terjadi di Instagram Anwar Ibrahim