in , ,

Sharifah Rose Dikritik Berlakon Kayu Hingga Dikutuk Artis Tapi Hj Zil & Shahrulezad Pula ‘Back Up’

Beberapa hari lalu drama Kekasih Hati Mr Bodyguard menjadi bualan hangat di kalangan pengguna Twitter berikutan ‘trailer’ yang dikongsi oleh pelakonnya, Sharifah Rose telah dikritik dan dikecam oleh netizen.

Selepas penerbit Md Fadzil Teh atau Hj Zil menyatakan sokongannya terhadap bakat pelakon baharu, Sharifah Rose, pengarah drama popular, Shahrulezad Mohameddin pula tampil memberi kenyataan yang sama. Kebanyakannya telah mengecam lakonan Rose yang dikatakan ‘kayu’. Malah tidak kurang juga yang melihat babaknya bersama Redza Rosli yang turut berlakon dalam drama itu terlalu ‘cringe’ sehingga ada yang sanggup membuat video parodi mereka.

Menurut Shahrulezad, dia tidak menolak, kemungkinan artis baharu seperti Sharifah Rose yang dilabel sebagai artis kayu mampu menjadi hebat suatu hari nanti andai bakatnya digilap dengan baik.

“Lihat saja pada Fattah Amin. Dia pernah kena ‘tolak’ masa sesi uji bakat dengan Radiusone suatu ketika dulu tahu. Tapi berkat kesungguhannya dan rezeki dia, Fattah sekarang semakin bagus dari aspek kemahiran lakonannya.

“Dia berjaya membuktikan yang saya salah. Sharifah Rose pun saya tengok ada potensi untuk berjaya sekiranya dia bersungguh-sungguh.

“Saya pun pernah ‘tolak’ dia dulu dan harapnya dia boleh buktikan juga yang saya salah. Asalkan dia ikhlas dengan minat lakonan dan jauhi kontroversi yang merepek repek,”katanya.

Shahrulezad berkata demikian dalam satu hantaran yang dibuat dalam Facebook hari ini bagi mengulas mengenai sebuah artikel hiburan tempatan yang memaparkan Hj Zil memuji bakat lakonan Sharifah Rose.

Selain itu,Shahrulezad memberi pandangan, kebanyakan bakat-bakat baharu yang pernah ‘ditolak’ olehnya sebelum ini bukanlah tidak memiliki bakat langsung selain mengaitkan soal rezeki yang dianggap tidak datang pada waktu yang tepat.

Sharifah Rose Dikritik Berlakon Kayu Hingga Dikutuk Artis Tapi Hj Zil & Shahrulezad Pula 'Back Up'

“Anda semua sebenarnya tidaklah teruk mana. Cuma mungkin masa itu bukan rezeki anda, itu saja. Oh ya, pelakon Elvina Mohamad dulu pun pernah kena ‘tolak’ dalam projek drama Baby Ana Milik Siapa (BAMS) terbitan Radiusone sebelum ini.

“Masa sesi uji bakat, dia gementar tak masuk akal sampai nak lari dari sesi tersebut casting sebab putus asa dan gelabah berdepan dengan saya. Dia kata saya garang. Tapi berkat pujukan dari sahabat saya, pengarah Nizam Zakaria, Elvina akhirnya terselit jugak berlakon dalam drama BAMS itu.

“Tetap juga dia gelabah tak tahu hujung pangkal bila setiap kali saya kata ‘action’. Tapi dari semasa ke semasa, saya nampak banyak perubahan yang bagus dari aspek lakonannya termasuklah dalam drama Takdir Yang Tertulis. Saya bangga dengan dia,”katanya.

Kebelakangan ini, nama Sharifah Rose sering menjadi perhatian dari sudut negatif dalam media sosial lantaran sebagai seorang pempengaruh media sosial (Instafamous), dia dilihat tidak pandai berlakon selain dilabel sebagai artis kayu.

Bagaimanapun, segelintir daripada mereka mempertahankan Rose dengan meminta orang ramai memberikannya peluang untuk menyinar memandangkan dia baru sahaja bergelar sebagai pelakon.

Memberi contoh seperti Mira Filzah dan beberapa pelakon lain, nama-nama ini juga bermula dengan lakonan yang kurang memuaskan. Namun, selepas menjalani kelas lakonan dan mempunyai pengalaman berlakon dalam pelbagai drama, mereka kini dikenali sebagai antara pelakon pilihan ramai.

Menjadi bahan bualan dan kecaman ramai terutama menerusi penampilannya dalam drama terbaru berjudul Kekasih Hati Mr Bodyguard siaran TV3, Sharifah juga sebelum itu pernah dikaitkan pelakon Izara Aisyah menerusi situasi sindir-menyindir antara pelakon senior dan baharu di Twitter.

Sebagai info, Kekasih Hati Mr Bodyguard ‘karya Ateen Khalid menampilkan gandingan baharu Redza Rosli dan Sharifah Rose. Drama terbitan Creative Skill Solution ini diarahkan oleh sutradara terkenal,Nizam Zakaria.

Sharifah Rose Dikritik Berlakon Kayu Hingga Dikutuk Artis Tapi Hj Zil & Shahrulezad Pula 'Back Up'

Leave a Reply

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Keluarga Neelofa Beri Keterangan Di IPD Brickfields

Dakwaan Artis Langgar SOP di Hari Raya, Azwan Ali Bidas dengan Kata-Kata Pedas di Twitter