in

SESI PANDU UJI TOYOTA VIOS… MMM… MENGANCAM DAN MENGGHAIRAHKAN!

Siapa kata menjadi seorang penulis blog sepenuh masa tidak mampu memiliki sebuah kereta? Seperti orang lain, Budiey juga mahu memiliki sebuah kereta yang selesa dengan rekaan yang fresh dan bergaya! Jadi, senanglah nanti nak bergerak ke sana ke mari. Barulah senang untuk ke sidang media, acara, konsert dan sebagainya.

Sekarang tengah berfikir-fikir jugak ni, kereta mana yang menarik untuk dibeli. Kriteria yang utama, mestilah ada gaya, design yang cantik, reka bentuk urban, mencerminkan jiwa muda yang mengghairahkan… dan sudah tentu ianya, mampu dimiliki.

Pilihan pertama, Budiey kira Toyota Vios… sebab Toyota Vios ni kereta paling sesuai dengan jiwa dan gaya hidup Budiey yang sentiasa sibuk mengejar bahan berita.

Budiey ada dengar, lebih 100,000 buah kereta Toyota Vios sudah terjual di seluruh Malaysia. Memang laris kan? Faktor laris ni jugak antara faktor utama Budiey teringin sangat nak memiliki Toyota Vios ni.

Pada 18 Jun lalu, selesai Previu Filem Doomsday, Budiey telah melawat showroom Toyota Vios yang terletak di Bangsar, Kuala Lumpur.

Sesampai di showroom, Budiey terus dilayan dengan mesra oleh jurujual. Banyak info yang Budiey dapat untuk dijadikan perbandingan dengan kereta model yang lain. Ternyata VIOS sangat memikat hati!

Budiey diperkenalkan dengan beberapa model Toyota Vios iaitu tiga siri iaitu 1.5S, 1.5G dan 1.5E.

1.5S

1.5E

1.5G

Wow! Saat menyentuh kereta ni, memang Budiey telan air liur sebab rekaan dalaman serta luarannya memang solid dan menarik. Warna pun menawan. Kalau dapat beli kereta Toyota Vios ni memang akan rasa bangga dan rasa puas hati sangat-sangat, kan?

Mengikut jurujual tu, kereta Toyota Vios direka sesuai untuk keselamatan dan juga sesuai dengan gaya hidup orang muda. Apatah lagi, Vios ni juga sangat padan dengan karakter orang muda yang sentiasa mahukan yang terbaik untuk kehidupan yang sempurna. Fuh meletop!

Tengoklah sendiri, tempat duduknya sangat luas dan selesa.

Dashboardnya juga tampak begitu sporty dan stylish. Memang urban habis!

Untuk audio systemnya, ada 6 speaker yang berintegrasi dengan dashboard. Cukup lengkap dengan Tuner, CD, WMA, pemain MP3 dan Auto Sound Levelling (ASL) di mana sistem audio boleh dikawal mengikut kelajuan kereta. Termasuklah boleh dikawal di stering kereta mengikut kemahuan pemgguna.

Ketika sesi pandu uji, Budiey dapat rasakan memang kereta Toyota Vios ini antara yang terbaik untuk dimiliki oleh semua peringkat usia. Tak dapat dinafikan lagi, dengan gaya sporty dan lebih moden ini, Toyata Vios menarik ramai golongan muda untuk memiliki. 

Sebelum ni pun, ramai orang bertanya pada Budiey bagaimana untuk sentiasa kelihatan muda dan ceria. Sebenarnya, cantik, kacak dan muda… semua sifat ini sangat subjektif. Mungkin menukar gaya pakaian tidak cukup. Kalau mahu lebih muda, kita perlu ubah penampilan dengan gaya yang elegan dan segar. Pendek kata, untuk penampilan lebih muda, perlulah berjiwa muda. Betul tak?

Sebenarnya, untuk jadikan kita ni berjiwa muda tidak semestinya kita memiliki paras rupa yang muda dan segar. Kadang-kadang orang yang berusia 40 tahun pun boleh nampak macam 30 tahun, kalau kena cara lah kan?

Bagi Budiey, memiliki sebuah kereta Toyata Vios sudah boleh mencipta keremajaan dalam diri. Patutlah ramai yang cakap, Toyota VIOS ni memang sesuai untuk orang muda. Tak kira perempuan atau lelaki, semua akan suka punya. Ramai yang mengidam nak dapatkan Toyota Vios sebab kereta bercirikan moden ini ada ‘chemistry’ atau keserasian dengan pemiliknya.

Menarik + Bertenaga =  VIOS

Sekali mata memandang, pasti akan terdetik di hati dengan rasa GHAIRAH untuk memilikinya. 

Kalau dapat beli kereta Toyota Vios ni mesti happening, kan? Kemana sahaja anda mahu pergi, Toyota VIOS ni rasanya juga senang nak dijaga. Nak gi shopping? Mahu ke clubbing? Mahu bersuka ria dan berparty? Mahu lepak bersama kawan-kawan? Toyota Vios akan membawa kita kemana jua.

Kata jurujual tu lagi, dengan ciri-ciri menarik dan fungsi yang lebih lengkap dan cerdas, Toyota Vios setakat ini punya tenaga serta energy lebih besar dan lebih diidamkan oleh si penggemar kereta. Tidak hairan jika Toyota Vios disebut ‘Desirable!’

Toyota VIOS memang BEST!

SEDIKIT INFO TENTANG TOYOTA VIOS
Generasi kedua VIOS telah dilancarkan pada bulan Oktober 2007 dengan memperkenalkan tiga siri iaitu 1.5S, 1.5G dan 1.5E. Samada anda percaya atau tidak, lebih 100,000 buah kereta Toyata Vios telah pun dijual di Malaysia sejak generasi pertama dan kedua Vios diperkenalkan. Kalau dilihat pada kereta Vios itu sendiri dikuasakan dengan 1NZ-FE 1.5 liter enjin dengan VVT-i.

TOYOTA Vios, model paling laris UMW Toyota Motor Sdn Bhd telah dimiliki lebih 100,000 orang pemilik kereta di seluruh Malaysia. Seterusnya menjadikan antara kereta paling digemari. Budiey kira ianya satu angka yang sangat memberangsangkan.

Untuk info lanjut, jom layari http://www.toyota.com.my

[tags]toyota vios, photo vios, website toyota, toyota.com.my, info toyota, list outlet, senarai siri, desirable, statistik vios, 1.5S, 1.5G, 1.5E, vvt-i, advertorial, nuffnang, nuff, laman web, kereta, car, mobil[/tags]

What do you think?

73 Points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Ulasan Filem HANTU JAMBATAN ANCOL Lakonan Nia Ramadhani

BOWLING TOURNAMENT BERSAMA DIDDY ANJURAN DIDDYFC