in , ,

Harris Alif Hadiahkan ‘Permaisuri’ Buat Suri Hati, Intan Ladyana

Baru saja mendirikan rumah tangga dengan cinta hatinya, Intan Ladyana pada 5 Februari lalu, penyanyi, pelakon, dan pengacara Harris Alif, 22, pastinya kini diulit kebahagiaan. Demi mengabadikan rasa cinta mendalamnya terhadap isteri, Harris tidak menunggu lama untuk tampil dengan lagu baharu berjudul Permaisuri.

Baru saja mendirikan rumah tangga dengan cinta hatinya, Intan Ladyana pada 5 Februari lalu, penyanyi, pelakon, dan pengacara Harris Alif, 22, pastinya kini diulit kebahagiaan. Demi mengabadikan rasa cinta mendalamnya terhadap isteri, Harris tidak menunggu lama untuk tampil dengan lagu baharu berjudul Permaisuri.

Judulnya saja pun sudah cukup menggambarkan isi kandungan lagu ciptaan Archie Nasution ini. Semestinya ia tidak lain sebuah curahan hati Harris terhadap kebahagiaan yang akhirnya dikecapi bersama wanita pilihannya. Justeru, lagu Permaisuri dihasilkan sebagai simbolik tepat kepada gejolak cinta dalam hatinya sekarang.

Harris Alif

Berbekalkan melodi yang cukup indah, cetusan rasa dalam lagu Permaisuri sememangnya terserlah ikhlas dan jujur. Alunan Harris terhadap bait-bait liriknya cukup dirasakan seolah-olah ditujukan tepat ke hati permaisurinya. Begitulah kuatnya lagu ini diungkapkan luhur dari hati yang terdalam.

Hal itu turut diakui Harris yang menyifatkan Permaisuri sememangnya membawa makna besar dalam dirinya secara peribadi. Dalam fikirannya, dia berharap tinggi fasa baharu kebahagiaan dalam hidupnya menjadi perjalanan indah selama-lamanya. Lantas, Harris curahkan sepenuh jiwanya bagi menghidupkan lagi lagu ini.

“Sebagaimana judulnya, lagu ini semestinya menceritakan mengenai seorang permaisuri, permaisuri yang bertakhta di hati saya. Lagu ini cukup bermakna buat saya apalagi kini sudah menemui sendiri permaisuri hati. Ya, saya akui lagu ini adalah terjemahan dedikasi cinta saya terhadap isteri.

“Sejak dari awal lagi, saya sudah beritahu komposer iaitu Archie bahawa lagu Permaisuri ini memang untuk diciptakan khas buat permaisuri hati saya (Intan Ladyana). Perasaan itu hadir seiring dengan emosi yang mengalir dalam diri sekali gus sangat membantu penghayatan jadi lebih berkesan,” katanya.

Harris Alif

Menariknya lagu bercorak begini pastinya bakal menjadi pilihan ramai sebagai lagu perkahwinan khasnya. Harris tidak menolak jika suatu hari nanti, Permaisuri menjadi lagu pilihan pasangan bercinta yang ingin melangkah ke alam perkahwinan. Memikirkan hal itu pun sudah membuatkan hatinya sendiri berbunga-bunga.

“Secara keseluruhan, lagu ini sesuai untuk pasangan terutama buat si lelaki dedikasikan kepada pasangannya. Ia tidak mengenal status, baik pasangan itu baharu bercinta mahupun yang sudah berkahwin. Yang penting, setiap pasangan itu disulami rasa cinta paling dalam menerusi hubungan masing-masing,” katanya.

Menyentuh mengenai proses menyiapkan lagu ini, Harris tidak mengambil masa lama untuk menyudahkannya. Maklumlah, dia sendiri sudah melihat hala tuju yang jelas untuk Permaisuri serta menetapkan penceritaannya. Harris dan Archie cuma mengambil masa setengah bulan untuk proses itu. Menariknya, lagu ini dibuat sebagai kejutan kepada Intan Ladyana.

Harris Alif

Tarikh 5 Februari lalu menjadi detik manis buat Harris dan Intan apabila akhirnya dipersatukan menjadi suami isteri. Meskipun majlis berlangsung dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), tidak mencacatkan langsung kegembiraan pasangan itu. Yang pasti, kini keduanya sudah bersedia menjalani fasa hidup baharu dan berjanji setia saling mencintai.

‘Permaisuri’ boleh dinikmati menerusi semua platform penstriman muzik terpilih antaranya Apple Music, Deezer, JOOX, KKBox, Spotify, Youtube & Youtube Music.

What do you think?

40 Points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Sinergi Luar Biasa Benzooloo & Jonathan Tse Menerusi ‘BEBAS’

Pilih Nama Melayu ‘Klasik’, Nad Zainal Namakan Puteri Sulung