in , , ,

Berdasarkan Khabar Angin, Ini Perbezaan Utama Antara iPhone 12 vs. iPhone 11

Artikel ini ditulis berdasarkan khabar angin yang Budiey dengar setakat ini, berikut adalah perbandingan iPhone 12 dengan iPhone 11 – dan sekiranya anda harus menaik taraf.

Apple dijangka akan melancarkan iPhone 12 pada acara 14 Oktober waktu Malaysia jam 1 pagi (esok), dan penghantaran untuk sebarang pembelian telefon baru pada bulan Oktober atau mungkin November. Sekiranya anda berfikir untuk menaik taraf dari iPhone 11 yang dikeluarkan tahun lalu ke iPhone 12, anda mungkin tertanya-tanya: Apa sebenarnya perbezaannya?

Budiey tidak pasti pasal perkara ini sehingga telefon baru itu didedahkan pada hari Rabu ini. Tetapi Budiey telah mengumpulkan fakta ini berdasarkan khabar angin apakah perbezaan antara iPhone 12 dengan iPhone 11. Anda juga dapat menentukan sama ada anda harus membeli iPhone baru sekarang atau menunggu iPhone 13, dan cara terbaik untuk menjual semula iPhone lama.

Perbezaan terbesar antara iPhone 11 dan iPhone 12 mungkin adalah spesifikasi nya la kan? Inilah yang kami harapkan dari iPhone 12.

apple
Hi Speed : High Speed. Ada kena mengena dengan rangkaian 5G

Empat Model iPhone 12

Ada kemungkinan kita akan melihat empat iPhone 12 dilancarkan pada hari Rabu ini iaitu: iPhone 12 Mini (5,4 inci) iPhone 12 dan 12 Pro (6,1 inci), dan iPhone 12 Pro Max (6,7 inci). Sebagai perbandingan, hanya ada tiga iPhone 11: iPhone 11 (6.1 inci), iPhone 11 Pro (5,8 inci) dan iPhone 11 Pro Max (6,5 inci).

Peningkatan Refresh Rates

Terdapat spekulasi bahawa paparan iPhone 12 akan memiliki tingkat penyegaran atau refresh rates 120Hz dan paparan ProMotion, yang saat ini dapat anda temukan di iPad Pro. Sebilangan besar telefon (termasuk iPhone 11) menyegarkan pada 60 frame sesaat, atau 60Hz, seperti Galaxy S20 dan OnePlus 8 Pro, disegarkan pada 120Hz. Apa yang penting sangat pasal refresh rates ni? Ya, pentingnya adalah, semakin tinggi refresh rates, semakin cepat dan lancar telefon bimbit ketika menggunakan aplikasi dan laman web.

Kamera yang Lebih Baik

Seperti biasanya dengan iPhone baru, anda mengharapkan kamera iPhone 12 ditingkatkan berbanding iPhone 11. iPhone 11 mempunyai mode night dan kamera sudut ultrawide yang dapat menambahkan perincian tambahan dalam foto, bersama dengan yang hebat kamera video. Ada desas-desus bahawa iPhone 12 mungkin menambah kamera time of flight, seperti Galaxy Note 10 Plus, untuk membantu menangkap gambar secara terperinci. Ini dapat melakukan beberapa perkara seperti membantu pemetaan AR, ini bermakna anda akan dapat memiliki mod potret dalam video jugak.

Penambahan 5G

Salah satu ciri baru yang paling diharapkan iPhone 12 adalah sambungan selular 5G generasi akan datang. Jemputan acara Apple dimulakan dengan “Hai, Speed”, membuatkan Budiey percaya bahawa telefon baru akhirnya akan mendapat sambungan 5G, seperti hampir semua telefon Android baru yang tiba di AS sudah ada 5G ni. Ini bermakna telefon boleh memasuki rangkaian tanpa wayar berkelajuan tinggi semasa dalam perjalanan – yang mungkin kelihatan sedikit kurang menarik semasa wabak ini, kerana kami menghabiskan lebih banyak masa di rumah, tak dapat travel tetapi masih akan membuktikan masa depan peranti anda untuk peningkatan 5G.

Untuk info, IPhone 11 tidak menawarkan penyambungan 5G, walaupun ramai orang macam tak percaya Apple tak buat 5G dalam iPhone 11.

Dalam pada itu, pengguna iPhone dan iPad juga boleh mencuba AR tersembunyi ini. Caranya adalah dengan tap pada imej acara di laman Apple dan AR tersebut akan dibuka secara automatik.

Harga Yang Lebih Murah?

Model asas iPhone 11 2019 berharga $ 699, yang kurang $ 50 berbanding iPhone XR 2018. Kemungkinan trend penurunan harga ini akan berterusan: Seorang penganalisis teknologi melaporkan bahawa model asas iPhone 12 (Mini) berharga $ 649, iPhone 12 Pro berharga $ 999 dan iPhone 12 Pro Max berharga $ 1,099. Inilah semua yang kami tahu mengenai harga iPhone 12 setakat ini.

Sama-sama kita tunggu pengumuman rasmi dari Apple esok jam 1 pagi alrite?

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Achey & Nabil Sumbang RM15,000 Sempena Bulan Kesedaran Kanser Payudara

Sunway Lagoon Ditutup Sementara Waktu Susulan PKPB di Petaling Jaya