in

Tular Kisah Beri Nama Anak ‘Mipan Zuzuzu’, Ini Penjelasan Si Bapa

Bapa tular lepas gambar sijil kelahiran papar nama anak sebagai Mipan Zuzuzu.

Beberapa bulan lepas, lagu Mipan Zuzuzu menjadi fenomena dan digunakan secara meluas di media sosial terutamanya TikTok, Instagram dan Twitter.

Lirik dan melodi untuk iklan komersial makanan bijirin dari Rusia yang catchy ini bukan hanya diminati dan menjadi siulan kanak-kanak, tetapi juga orang dewasa.

Baru-baru ini, tular sekeping gambar sijil kelahiran yang mana si bapa menggunakan nama lagu tersebut iaitu Mipan Zuzuzu sebagai nama anak nya sehingga mencetuskan pelbagai reaksi dalam kalangan pengguna media sosial.

Tular Kisah Beri Nama Anak 'Mipan Zuzuzu', Ini Penjelasan Si Bapa
Sumber: Mahzan Yusop

Tidak terlepas daripada menerima kecaman, pemilik gambar itu kemudiannya tampil menjelaskan keadaan sebenar.

Menurut media MStar, bapa kepada bayi berkenaan, Mahzan Yusop, gambar yang dimuat naik di Facebook peribadinya sudah disunting bagi menghiburkan rakan-rakannya.

Namun beliau tidak menyangka perbuatannya menyunting nama anak keduanya menjadi Mipan Zuzuzu itu akan menjadi tular sehingga jumlah perkongsian hantarannya sudah menghampiri angka 1,000.

“Nama sebenar anak kedua saya tu Marzuki bin Mahzan. Saya saja-saja edit sebab lagu tu pernah trending, saya selalu dengar.

Lagipun lagu tu macam ada kaitan juga dengan Marzuki, terutamanya perkataan Zuzu.”

Tular Kisah Beri Nama Anak 'Mipan Zuzuzu', Ini Penjelasan Si Bapa

Memandangkan seakan menjadi trend meletakkan nama anak lebih daripada dua perkataan, ada yang kemudiannya menyesal kerana mengikutinya.

Jika anda tergolong dalam kelompok yang menyesal ini, tahukah anda, nama mereka boleh ditukar di Jabatan Pendaftaran negara (JPN) dengan beberapa syarat?

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Saharul Ridzwan | 23

Ini Sebabnya YouTube Umum Tidak Akan Menyiarkan YouTube Rewind 2020

Nadia Brian | 24

Buat Netizen Yang Tabur Fitnah Tentang Isu Rumahtangga, Ini Amaran dari Nadia Brian