in , ,

True-Wireless Speaker SUDIO FEMTIO Dah Jadi Kegemaran Selebriti, Ini Sebabnya!

Hari ni ramai sekali selebriti dan influencer buat posting tentang Sudio Femtio, true-wireless speaker pertama yang dikeluarkan oleh Sudio.

Pandangan pertama, jika kita tengok pada rekabentuknya yang premium pun ramai yang dah terliur nak beli. Itu tak belum dengar dia punya sound, memang best. Terutama korang yang suka dengar bass, haa memang terbaik! Memang ngam untuk korang! Ringan je, jadi sesuailah nak bawa semasa jalan-jalan. Ia menyokong apt-X dan anda boleh memasangkan unit kedua tanpa wayar untuk menghasilkan kesan stereo, ia juga tahan air IPX6 sehingga anda dapat menggunakannya di bilik mandi atau di tepi kolam renang tanpa perlu risau jika ianya rosak.

Seperti earbud tanpa wayar, pasar dibanjiri dengan terlalu banyak pembesar suara Bluetooth untuk dipilih, tetapi untuk mencari yang benar-benar kelihatan dan terdengar bagus dengan tanda harga yang lumayan bukanlah tugas yang mudah, jadi ketika Sudio menawarkan untuk menghantar Sudio Femtio kepada kami Pembesar suara Bluetooth untuk penilaian kami, pada awalnya saya menjangkakan ia adalah alat audio yang rata-rata kelihatan bagus, tetapi tidak banyak yang saya ketahui bahawa setelah saya mula memainkan muzik saya, saya terpesona dengan tandatangan suaranya yang hebat.

SUDIO FEMTIO

Sudio mungkin bukan jenama yang pertama kali anda fikirkan ketika berbicara dengan pembesar suara Bluetooth, tetapi Femtio adalah pasangan yang akan mencuri perhatian daripada jenama-jenama yang lebih terkenal. Walaupun tidak ada pencahayaan pesta mewah atau reka bentuk kasar, Sudio Femtio memiliki kain kelabu yang melilit kawasan pembesar suara utama, sementara model warna Anthracite kami dilengkapi dengan bingkai warna emas mawar dan piring di setiap sisi yang menempatkan refleks bass, pembesar suara tahan terhadap percikan IPX5 sehingga anda boleh mengambilnya untuk pesta kolam renang atau memilikinya di bilik mandi anda.

Pangkalan Sudio Femtio dilengkapi dengan empat kaki getah kecil dan sebenarnya pada tapak inilah terdapat bateri di dalamnya, ia juga mempunyai port pengecasan USB-C dan soket input audio 3.5mm yang diliputi oleh penutup getah yang boleh dipercayai, ini membuatkan ia nampak lebih elegan kerana pembesar suara Bluetooth ini tidak membuatnya mudah keluar dari permukaan, Sudio benar-benar tahu bagaimana reka bentuk yang baik berfungsi.

Di bahagian atas, anda akan dapat lihat butang getah yang mana saya rasa cukup gembira kerana Sudio tidak cuba mengabaikan ciri yang memudahkan pengguna, jadi mereka dapat dibezakan dengan sempurna walaupun anda tidak melihat butang tersebut.

Untuk melangkau trek, apa yang anda perlu lakukan ialah menekan dan menahan butang – atau + sehingga lagu berikutnya dimainkan, butang Putar / Jeda juga berfungsi sebagai butang untuk memicu pembantu suara telefon anda ketika ditekan dan tahan.

BUDIEY SUDIO

Butang yang paling kiri adalah butang berpasangan yang membolehkan anda menyambungkan tanpa wayar sepasang pembesar suara Femtio kedua, jika korang beli dua unit lah kan… semuanya adalah kerana ia mempunyai ciri Bluetooth 5.0, dan proses pemasangan ini sangat lancar kerana yang anda perlukan hanyalah menekan dua kali dua kali pada kedua-dua pembesar suara dan anda.

Pengguna akan mendengar bunyi berpadu yang sangat baik apabila berjaya dipasangkan, telefon anda juga akan menunjukkan satu peranti Bluetooth apabila ia berlaku, kedua-dua pembesar suara akan dimatikan apabila butang kuasa seseorang ditekan dan dipegang, pastikan anda menghidupkan keduanya pada masa yang sama jika tidak mungkin harus memulakan proses berpasangan.

Seperti yang saya katakan pada awalnya, Femtio mengejutkan saya dengan signature bunyinya yang gempak giler ketika saya memulakan dengan memainkan muzik orkestra, Sudio belum jelas mengenai sistem pembesar suara yang digunakannya tetapi saya mengandaikan bahawa ada dua satelit tunggal dengan port bass masing-masing yang mengepam kuasa 10W + 10W, itu sangat hebat untuk pembesar suara kecil seperti ini.

Walaupun cenderung memainkan kebanyakan muzik dengan cukup baik, ia sedikit terdistorsi ketika memainkan muzik bass heavy, seperti bahagian inti dari orang jahat Billie Ellish, yang anda hampir tidak dapat mendengar rentaknya dengan betul, ini adalah sepasang pembesar suara yang bagus secara keseluruhan jika anda tidak mendengar muzik alat muzik berat.

Sudio Femtio mempunyai mikrofon terpasang untuk membuat panggilan telefon, walaupun saya sama sekali tidak tahu di mana ia berada tidak kira sekeras mana pun saya mencuba, pemanggil tidak mempunyai masalah untuk mendengar suara saya dengan jelas dan ini sangat menggembirakan untuk melakukan panggilan persidangan dengan suara pemanggil anda dikuatkan di dalam bilik. Sangat wow kan?

Sudio mendakwa bahawa anda boleh mendapatkan bateri sehingga 14 jam dengan sekali cas, yang bukan yang terbaik atau lebih buruk lagi, saya tidak dapat menguji tuntutan itu kerana saya tidak memainkan muzik saya secara berterusan, tetapi setelah memainkan rata-rata 3 jam sehari selama tiga hari terakhir pada 60% kelantangan, ia masih mempunyai sekitar 30% caj kerana saya menyimpulkan tinjauan, yang hampir dengan jangka hayat bateri Sudio.

femtio-discount

Dengan harga RM539 dan tersedia dalam tiga pilihan warna iaitu Anthracite, Silver dan Black, Sudio Femtio cukup berpatutan dengan mempertimbangkan reka bentuk dan ciri-cirinya, syarikat ini juga menawarkan jaminan 3 tahun ketika anda mendaftarkan produk di Sudio Sphere, yang merupakan nilai tambah perkhidmatan yang tidak dapat ditawarkan oleh pembesar suara Bluetooth lain, oleh itu memberi anda alasan tambahan mengapa anda mesti mempertimbangkan perkara ini berbanding pembesar suara Bluetooth lain yang sama kelasnya.

Promo ni sekejap sahaja. Lepas ni mungkin dah takde diskaun banyak macam ni. So, kalau nak beli, inilah masanya!

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Siri Apple iPhone 12 Dibuka Untuk Pra-Tempahan 9 Malam Ini, Nak Tempah Ke Tak Ni?

Sophia Liana Luah Emosi Masa Lalu & Kini dalam Video Muzik Single DULU