in , ,

Sinopsis Drama Bersiri NURLAILA Arahan Pengarah Terkenal Heykal Hanifah

Sebuah Ikatan Perjanjian Atau Percintaan? Sinopsis Drama Bersiri NURLAILA Arahan Heykal Hanifah Di TV1

Drama kekeluargaan dan cinta yang tragis.  Kisah suka duka dan penuh dengan pengajaran dan pedoman untuk menghadapi hidup di hari muka. Antara sebuah ikatan perjanjian atau percintaan antara dua hati, Radio Televisyen Malaysia (RTM) tampil dengan drama bersiri “Nurlaila” yang mulai bersiaran 16 Februari ini, setiap Isnin hingga Khamis, pukul 6.00 petang di TV1. 

Menampilkan gandingan pelakon utama Hana Aqeela, dan Aedy Ashraf, drama 26 episod arahan Heykal Hanifah ini turut dibintangi oleh Amyza Aznan, Zamarul Hisyam, Kamarool Hj Yusoff, Rusdi Ramli, Ku Fridah, Neera Azizi, Farahdhiya, Nor Albaniah, Fimie Don dan Ruminah Sidek. 

Ikuti perjalanan kisah hidup pemuda bernama Imran, anak orang kaya sering bergaduh dengan ayah tirinya, Khalid kerana tidak setuju dengan sikap ayahnya yang selalu mempersiakan ibunya, Aina yang sedang menderita penyakit barah otak.  

Poster Nurlaila (Master)

Imran anak muda yang tidak mahu terikut dengan ayahnya dan mahu membina hidup sendiri sememangnya sentiasa panas bila berhadapan dengan Khalid. Mereka berdua sering bertelagah dan tidak pernah sependapat. Di tengah pergolakan itu aka nada Aina yang seringkali mencuba sedaya upaya untuk menjernihkan hubungan anak beranak itu.

Di luar pengetahuan Aina, Khalid menjalin hubungan sulit dengan Sara, setiausaha di syarikat milik mereka. Ketika Imran memutuskan keluar dari rumah untuk menenangkan diri, dia secara tak sengaja bertemu dengan gadis kampung bernama Nurlaila. Laila sebenarnya sedang melarikan diri daripada konco bapa ayam, Pak Tono yang ingin menjualnya sebagai pelacur.

Imran menyelamatkan Laila dan memberinya tempat menumpang teduh. Laila rasa terhutang budi terhadap lelaki itu. Imran kemudiannya memberikan sejumlah wang kepada Laila dan menyuruhnya pulang ke kampung. Laila sebaliknya serba salah kerana takut orang-orang suruhan Pak Tono memburunya sehingga ke kampung. Apatahlagi Mak Long yang pernah menjanjikannya kerja sewaktu di kampung adalah ibu ayam yang mencarikan pelacur untuk Pak Tono.

Telahannya tepat. Dia berjaya diburu oleh orang suruhan Pak Tono namun sekali lagi dia bernasib baik diselamatkan oleh Imran. Laila kemudiannya tumpang berteduh di kondo milik Imran yang turut dihuni Mak Som, orang gajinya.

Pertelagahan Yang Berterusan Antara Khalid Dan Imran

 Hubungan mereka mulai rapat namun Laila sedar akan kedudukannya. Sementara itu Khalid mula bertindak menyeleweng duit syarikat dan mahu menggunakan Imran sebagai ‘kambing hitam’. Namun Aina lebih percayakan anaknya itu. Laila cuba menasihati Imran supaya berbaik dengan ayah tirinya itu. Imran melenting memarahi Laila supaya tidak masuk campur dalam urusan keluarganya.

Satu hari Imran diberikan tawaran oleh Aina bahawa segala harta miliknya akan diberikan kepada Imran sekiranya anaknya itu berkahwin. Dia terfikirkan Laila dan mahu menawarkan sejumlah wang yang berguna untuk Laila melunaskan hutang keluarganya dengan Pak Tono. 

Sementara itu Khalid mula tidak senang duduk mula merancang banyak muslihat dalam fikirannya semata-mata mahu menjatuhkan Imran. Dia tidak mahu Imran hidup bahagia sampai bila-bila. Sara pula menikamnya dari belakang bila tidak diberikan wang. 

Kehadiran Laila juga berjaya menyatukan Aina dengan ibunya, Nek Kiah yang lama terpisah. Aina cuba menyembunyikan penyakitnya kerana tidak mahu nenek Imran itu sedih dan terpaksa pula menjaganya.

Namun di sebalik semua itu rupa-rupanya tersembunyi satu hakikat. Apakah sebenarnya yang disembunyikan Aina daripada pengetahuan semua orang? Bagaimana pula kesudahan kisah cinta Imran dan Laila? Ikuti penamat ceritanya di TV1. 

Bagi mereka yang tidak sempat untuk menonton di TV, anda berpeluang menontonnya menerusi portal online, RTM Klik (rtmklik.rtm.gov.my) dan rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Mina Mila | 21

Jaguh Kartun Perkenal Animasi Islamik Tempatan Terbaharu LITTLE AMMAR DAN MINA MILA

Samsung | 22

Samsung Bakal Tampilkan Peranti Dengan Keistimewaan Fotografi Dalam Cahaya Malap