in , ,

Sinopsis DRAGON’S DOGMA Siri Animasi di Netflix Mulai 17 September Ini

Projek siri anime NETFLIX DRAGON’S DOGMA akhirnya siap dirilis pada 17 September 2020. Netflix juga telah menyiarkan poster, sinopsis dan laman sesawang tentang NETFLIX DRAGON’S DOGMA .

Walaupun judulnya sama dengan siri video game-nya, Netflix menjanjikan cerita siri anime Dragon’s Dogma bakal lebih menarik.

Untuk info pembaca, Dragon’s Dogma adalah video game yang dikembangkan oleh Capcom.Video game ini pertama kali dirilis di PlayStation 3 dan Xbox 360 pada tahun 2012.

Dragon’s Dogma kemudian mempunyai banyak penggemar setia dan hampir setiap tahun versi barunya selalu disempurnakan.

Dragon'S Dogma

Dari sinopsis yang diberikan Netflix, cerita siri anime Dragon’s Dogma bermula ketika Naga yang lebih dari 100 tahun mendiam diri dan tak mengganas, tiba-tiba muncul dan menghancurkan sebuah desa kecil.

Seorang penduduk desa bernama Ethan kemudian mencuba bersemuka dan berlawan dengan Naga ini demi melindungi keluarganya.

Namun rancangannya itu gagal dan Naga berhasil mengambil jantungnya. Akan tetapi, Ethan tak mati, tapi dibangkitkan menjadi Arisen.

Ethan kemudian memulai perburuan untuk membunuh Naga dengan bantuan Pawn. 

Pawn adalah makhluk yang hanya muncul untuk memburu Naga.

Selama masa perburuan ini, Ethan juga akan berhadapan dengan berbagai macam iblis yang mewakili seven deadly sins.

Dragon'S Dogma

Sayangnya, setiap kali dia melawan iblis tersebut, Ethan akan semakin kehilangan sisi kemanusiaannya.

Selain cerita yang bakal lebih kelam, Netflix sepertinya juga menghadirkan banyak karakter baru.

Netflix merealisasikan siri animasi adaptasi game ini pada studio animasi Jepang, Sublimation.

Bagi Anda yang sudah tak sabar menantikannya, Dragon’s Dogma boleh ditonton mulai 17 September 2020 di Netflix.

Logline: After losing his pregnant wife to a dragon, Ethan sets out to find and kill it once and for all. A pawn (Hannah) appears by his side, and explains that he is now the Arisen. Along the way, he is challenged by different demons and monsters, each representing the seven deadly sins. Little does he know, that with every monster he conquers, he is slowly losing his humanity…

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Daud Kim | 23

Youtuber Mualaf Korea Terkenal Didakwa Cuba Rogol Wanita?

Amy Search | 24

Search Terus Berjuang Walau Sukar Cari Pengganti Amy