in ,

Sinopsis Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam

Synopsis Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam

Pengarah :  Syamsul Yusof
Syarikat Penerbit : Skop Production Sdn. Bhd. dan Grand Brilliance Sdn. Bhd.
Kategori : Filem Cereka
Bahasa : Bahasa Melayu
Genre : Aksi, Jenayah, Drama
Klasifikasi : 18PL
Tarikh Tayangan : 23 April 2009
Durasi : Tiada Maklumat
Audio : Dolby
Format : 35mm

Pengarah: Syamsul Yusof   

Penulis Cerita Asal dan skrip: Syamsul Yusof  

Pelakon
Nabila : Tasha
Syamsul Yusof : Muz
Salina Saibi : Amy
Shaheizy Sam : Acai
Aaron Aziz : Azam
Diana Danielle : Aishah
Lando : Lan
Nasir Bilal Khan : Salleh
Adam Corrie Lee : John

Krew :
Musa Idris : Penyunting
Syamsul Yusof : Penyunting
Omar Ismail : Pengarah Fotografi
Safri Zakaria : Pengurus Produksi
Lando : Pengurus Produksi

Penerbit: Dato’ Yusof Haslam
Puad Onah : Penerbit Eksekutif

Sinopsis Bohsia

Bohsia mengisahkan dua remaja Amy dan Tasya yang menjadi mangsa kerakusan kekejaman manusia berhati binatang. Tanpa pendidikan dan latar belakang keluarga yang sempurna, Amy dan Tasya memilih untuk terjebak dalam dunia rempit oleh pengaruh teman lelaki. Muz teman lelaki Tasya seorang suka cakap besar dan Acai teman lelaki Amy seorang yang pantang dicabar.

Bapa Amy seorang kaki judi sering mengangu kehidupan Amy. Azam seorang bapa ayam cuba memujuk Amy kembali padanya dan insaf atas kesilapannya yang dulu. Amy yang mengetahui pekerjaan Azam cuba menjauhkan dirinya pada Azam. Muz terpikat pada Aisyah tetapi tidak mengetahui Aisyah ialah adik kepada Azam. Tasya yang berang dengan kecurangan Muz,relakan dirinya ditiduri Acai dan gengnya.

Tasya merasakan hidupnya tidak bermakna, membunuh diri. Muz mendedahkan cuba memberitahu identiti abangnya dan dirinya sebagai mat rempit. Azam kecewa tidak dapat memujuk Amy bertindak merogol Amy. Amy melarikan diri dari Azam dan cuba berlindung dengan bapanya Salleh. Salleh yang mabuk cuba mengambil kesempatan pada Amy. Apakah yang akan berlaku… Saksikan BOHSIA.

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply
  1. yesss…. i owang first yg comment..!!!
    heheheheheh….[bangge ah konon]
    huh… bro syamsul.. BOHSIA..jangan pilih jalan hitam.
    dengar tajuk film nie pon dah ngeri kot..!!!
    pewwhhh…. sure film nie punye jalan ctew
    MELETOP larhh…!!!! cayalawhhh… bro..
    coz berani wat film cam nie taw..!!!!
    good luck yeahh…!!!!

  2. hurm, BOHSIA, actually still tgh pk nk tgk ke x filem nie..
    sbb maklumlah byk adegan2 yg xsepatutnya..

    cuma berminat nk tgk babak aksi jew..
    mesti gempaklah karya Syamsul yg nie..

  3. my simple and honest to god synopsis of this “movie”…

    seks, dada, lurah, tumbuh, douchebag, eksiden , mati , darah , more sex, rempit, sepak-sepak … and the ending will be like this

    “oleh itu bertaubatlah kamu anak adam dan jgn mengingkari tuhanmau – add a quranic sura’ here”

    bull lah. just looking at the poster i know it will be yet another uninspired borefest from syamsul ” i hot girls like chris brown” haslam

  4. x nak tengokla…ahahahahaha

    ala cam dh slalu je jln cite mcm ni…bosan arh..
    byk nilai moral la ape la..ko ingat bbdk yg dtg tgk tu kesah ngan
    pengajaran2 tu…dorg nk tgk aksi2 moto ngn aksi2 yg x senonoh 2 je…
    come on la bro…bring la somethin new n fresh to da industry…
    asik2 wat cite cam ni je…bile industri filem negara nk maju?..
    adoyai bro…lu pk la sendirik..

  5. i dah tgk. banyak yg tak baik dari yg baik kalau tgk crita nih. ala ala tak yah tengok la. jgn marah pulak produser. 🙂

  6. aku xbrani tgok filem ni cz aku tau msti ada babak2 yg…(astaghfirullahalazim)…sbnrnya aku bingung ttg sbb filem ni dbuat. kta Syamsul utk memberi pengajaran kpd mreka dluar sna tpi xtfkir ka?? dah tau nak ajar org wtpa tyg bnda2 yg xelok.ishk3

  7. weRh,,saPeW lHar pLak cKap ciTeR nEY dAk bEZ…
    huRm,,toNtoN dLo0k arR bWo0 cKap,,,tPiE coNgRuLaTIoNssZ!!!
    t0 sYaMsUl YuSOf coz i’m LiKE VerY mUch uR fiLM,,GO0d LuCk f0R uR nExT fiLM oRkeEEyyYZ. . . . .lUv U

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Pencarian Bakat Baru Dalam Juara Asyik 2009

Senarai Nama Tenaga Produksi Filem Setem