in ,

“Jangan Siram Minyak Lagi…” – Zoey Rahman Minta Netizen Tak Campur Kemelut Siti Nordiana

Zoey Rahman menasihatkan netizen agar jangan terus menjadi batu api dengan meninggalkan komen-komen yang tidak sepatutnya, susulan kes saman melibatkan penyanyi Siti Nordiana dengan lima rakannya. 

Menurut Zoey atau nama sebenarnya, Mohd Hairey Azhar Abd Rahman, 36, netizen tidak seharusnya masuk campur dalam urusan perundangan melibatkan artis berkenaan. 

“Sebenarnya saya malas nak komen… saya memang tidak menyebelahi mana-mana pihak. Bagi saya netizen sepatutnya tidak masuk campur, kalau kita tidak tahu apa-apa jangan komen… takut apa yang kita komen itu akan jatuh fitnah. Netizen tidak lalui masalah tersebut, biar mereka selesai di mahkamah… jangan masuk campur dengan siram minyak lagi. 

“Lebih baik netizen fokus pada diri dan keluarga sendiri lebih-lebih lagi dalam keadaan sekarang ini (pandemik Covid-19),”

– Zoey Rahman

Zoey Rahman menasihatkan netizen agar jangan terus menjadi batu api dengan meninggalkan komen-komen yang tidak sepatutnya, susulan kes saman melibatkan penyanyi Siti Nordiana dengan lima rakannya. 

Ketika ditanya mengenai kemelut yang melanda rakan selebritinya itu, Zoey berkata dia berharap agar mereka dapat berbincang dengan baik demi persahabatan yang terjalin sejak sekian lama. 

“Mungkin ada masalah dalaman sebenarnya, cuba bincang secara elok… masing-masing dah besar dan sejak remaja dah berkawan. Dua-dua belah pihak dah besar, nak buat sesuatu tindakan itu fikirlah apa kesan dia nanti… contohnya ketika buat live tempoh hari. 

“Saya tidak memihak pada sesiapa sebab saya berkawan dengan semua orang. Berbaiklah sebab industri seni ini kecil… nanti kalau buat show jumpa juga orang yang sama,”

– Zoey Rahman

Baru-baru ini, Siti Nordiana menyerahkan writ saman dan pernyataan tuntutan penerbitan permohonan maaf menerusi siaran akhbar, Instagram dan Facebook live serta RM500,000 daripada lima individu yang didakwa memfitnahnya. 

Lima individu berkenaan iaitu penyanyi Lan Solo dan isteri Sheila Hassim, Syura Badron, Pegawai Perhubungan Awam FMC, Sam Samin dan jurusolek, Aida G. 

Sebelum ini, Siti Nordiana menuntut lima individu tersebut untuk membuat permohonan maaf secara terbuka dalam tempoh 24 jam serta membayar RM200,000 setiap seorang kepadanya. Namun, kelima-lima individu itu gagal berbuat demikian pada tempoh yang diberikan. 

Untuk rekod, kontroversi tercetus selepas Lan dan Syura membuat pendedahan mengejutkan berkaitan konflik yang berlaku antara mereka dengan Siti Nordiana menerusi sesi Instagram live pada 20 Julai lalu. 

Menerusi sesi tersebut, Sheila dan Lan mengakui terkilan dengan Siti Nordiana serta pengurusnya, Anas kerana sering mengungkit perihal soal bayaran makanan. 

Sementara itu, Syura pula mendakwa dia dimalukan oleh Siti Nordiana dan pengurusnya, Anas sehingga menyebabkan ada produksi enggan memberikan tawaran kerja kepadanya. 

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Fazli Zainal | 23

Fazli Zainal Kongsi Tahap Kesihatan Terkini, Ahmad Fedtri Yahya Pohon Doa Warganet

Remy Ishak | 24

Drama Bersiri KELUARGA BAHA DON Musim Ke-3, Gandingan Pelakon & Plot Lebih Mantap