in , , ,

iPhone 12 Mungkin Hadir Dengan Pengecas 20W

Tahun lalu Apple menyertakan sekali pengecas 18W dengan setiap pembelian iPhone 11 Pro dan 11 Pro Max. Ia menggantikan pengecas 5W yang disertakan sejak bertahun lamanya. Kini kedengaran ura-ura pada iPhone 12 kelak, pengecas yang lebih berkuasa akan disertakan dengan setiap pembelian.

Kebocoran baru mendakwa bahawa penyesuai kuasa yang disertakan dengan beberapa barisan “iPhone 12” yang akan datang akan menjadi model USB-C 20W dan bukan model iPhone 5W yang biasa. Pengecas kini nampaknya menerima pensijilan di beberapa negara.

Sama ada pelancaran ditangguhkan atau tidak, ketika pelanggan mendapat iPhone 12 terbaru daripada Apple akhir tahun ini, nampaknya mereka akan mendapat pengecas yang jauh lebih hebat. Menurut kebocoran baru, sementara “iPhone 12” akan mengekalkan port Lightning, penyesuai kuasanya akan menjadi USB-C 20W, bukan model 5W semasa.

iPhone 12 Mungkin Hadir Dengan Pengecas 20W

Menurut ciapan @laobaiTD hari ini, pengecas 20W akan disertakan dengan sokongan format USB Power Delivery. Seperti pengecas pantas 18W sebelum ini, sambungan pada pengecas ialah USB-C tetapi sambungan ke iPhone 12 masih lagi misteri. Terdapat ura-ura sebelum ini akhirnya Lightning akan diubah ke USB-C tetapi pada masa yang sama wujud juga ura-ura iPhone nirlubang pengecas juga akan dibangunkan. Misteri mengenainya akan terjawab ketika pelancaran peranti yang dijangka berlangsung September hadapan.

IPhone 12 dijangka menjadi telefon 5G pertama Apple, dan dipercayai hadir dalam empat model. Dua adalah pengganti untuk iPhone 11 semasa, dengan salah satu dari mereka mempunyai skrin 5.4 inci, dan yang lain adalah model “Plus” gaya 6.1 inci. Selebihnya dua adalah pengganti untuk iPhone 11 Pro dan iPhone 11 Pro Max semasa.

Sumber: Apple Insider & Portal Amanz

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

RTM Lancar Saluran Berita Berdefini Tinggi HD 24 Jam Sehari

“Sekarang Masa Untuk Cari Duit,” – Rozita Che Wan