in , ,

Ini Manfaat Terbaik Siri Galaxy Watch5 Yang Akan Membantu Anda 

3 Manfaat Terbaik Siri Galaxy Watch5 Yang Akan Membantu Anda Menjadi “Gadis Itu”

Anda mungkin pernah mendengar tentang aliran “gadis itu” sekarang jika anda pernah menyemak imbas TikTok “For You Page” atau “Reelsi” Instagram. Ringkasnya, “gadis itu” menyerupai cinta diri, kesihatan fizikal dan mental, membuat perubahan positif dalam hidup anda, dan memperbaiki diri anda setiap hari untuk menjadi orang yang lebih baik. Hari biasa “gadis itu” biasanya melibatkan bangun awal, makan dengan baik, bersenam, keluar, menulis jurnal dan berpakaian bergaya.

Jika anda masih berusaha untuk menjadikan tahun 2022 sebagai tahun anda menjadi diri terbaik anda, berikut ialah beberapa cara praktikal anda boleh mengamalkan gaya hidup “gadis itu” dengan bantuan Siri Galaxy Watch5!

*Walaupun frasa itu mengikut jantina sebagai “perempuan”, ia tiada kaitan dengan jantina, jadi lelaki sudah tentu digalakkan untuk mengamalkan gaya hidup!

3-039_Product_Galaxy_Watch5_Graphite_Sapphire_Silver_Hi

Rutin Pagi: Bangun Awal dengan Matahari

Rutin pagi adalah penting jika anda serius untuk memperbaiki gaya hidup anda. Bangun awal akan memberi anda masa tambahan untuk menjadi lebih produktif dan mencapai perkara yang anda mahu. Pakai Galaxy Watch5 sepanjang malam untuk memeriksa kesihatan anda sepanjang masa dengan teknologi penjejakan tidur yang dipertingkatkan – skor tidur, carta tidur, pengesanan dengkuran.

Dengan mengetahui corak tidur anda yang tepat (terjaga, terang, dalam, REM) melalui simbol tidur haiwan anda, anda boleh memahami dengan lebih baik peringkat mana yang perlu diambil perhatian untuk pemulihan mental dan fizikal yang optimum. Kemudian, anda akan mendapat inspirasi untuk mengamalkan kebersihan tidur yang lebih sihat. Kami cadangkan anda mengubah persekitaran tidur anda atau mengikuti program Latihan Tidur Lanjutan selama sebulan dalam apl Samsung Health! Sepanjang kursus selama sebulan, Galaxy Watch5 akan memberi anda misi harian, senarai semak, artikel berkaitan tidur, panduan meditasi dan laporan ringkasan tidur untuk memperkasakan anda meningkatkan kualiti tidur anda dan bersiap sedia untuk menghadapi cabaran hari berikutnya.

Rutin Petang: Bergerak dan Aktif

“Gadis itu” sentiasa on-the-go, produktif dan bermotivasi. Jadi, cuba cabar diri anda untuk aktif dan bersenam sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari dengan Galaxy Watch5, mungkin berjoging ringkas atau berlari di sekitar kawasan kejiranan anda. Alat penjejakan senaman dalam jam tangan akan menjejak aktiviti anda secara automatik dan menilai prestasi anda dengan Metrik Larian Lanjutan. Seperti jurulatih peribadi pada pergelangan tangan anda, metrik larian termasuk latih tubi disasarkan terperinci – seperti asimetri, kekakuan, keteraturan, ayunan menegak dan masa sentuhan tanah – untuk meningkatkan pelbagai aspek prestasi larian anda dan mendidik cara menyempurnakan bentuk anda untuk mengelakkan kemungkinan kecederaan.

Jika anda seorang peminat pengembaraan luar, tidak hairanlah bahawa hari anda akan dipenuhi dengan aktiviti adrenalin seperti memanjat batu, mendaki atau berbasikal. Tetapi semasa anda melakukannya, ingatlah untuk memakai Galaxy Watch5 Pro anda yang kukuh sepanjang masa untuk menjejak kemajuan anda kerana setiap peluh adalah penting. Jam tangan pintar ini dapat mengesan aktiviti fizikal secara automatik dan menyokong lebih 90 penjejakan kemajuan latihan, daripada langkah kepada kalori dan banyak lagi. Dibuat dengan paparan kaca Sapphire Crystal 2x lebih kuat, sarung Titanium dan kalis air pada penarafan IP68, anda tidak perlu risau tentang ketahanan Galaxy Watch5 Pro semasa pengembaraan anda kerana ia tidak boleh dihancurkan.

3-041_Product_Galaxy_Watch5_Graphite_Silver_Hi

Rutin Malam: Daftar Masuk dan Berhubung dengan Diri Sendiri

Sangat mudah untuk terganggu oleh semua perkara negatif yang berlaku di dunia, jadi melibatkan diri dalam perbincangan diri yang positif dan kesedaran diri adalah penting untuk meningkatkan kesejahteraan anda. Kosongkan satu jam dari malam anda untuk mendaftar masuk dan berhubung dengan diri anda melalui meditasi, manifestasi, mendengar muzik atau menulis jurnal. Melalui aplikasi Samsung Health, anda boleh menikmati pelbagai aktiviti kesedaran, meditasi dan bercerita untuk membantu anda meningkatkan rasa ketenangan dan kedamaian dalaman anda. Apabila kerja atau sekolah menjadi terlalu mencabar dan memberi tekanan kepada anda, Galaxy Watch5 akan mengesannya secara automatik dan menggesa anda untuk berlatih senaman pernafasan untuk berehat.

Selain memperkasa kesihatan rohani anda, adalah penting untuk memeriksa kesihatan fizikal anda setiap hari, terutamanya jantung anda. Penderia Samsung BioActive yang berkuasa mengawal dua penderia kesihatan dengan berkesan: Penderia Bioelectrical Impedance Analysis (BIA) yang mengesan komposisi badan dan penderia Optical Heart Rate (HR) yang memantau kesihatan kardiovaskular. Jika data anda menunjukkan bacaan yang tidak sihat, gunakan ciri “Tetapkan Sasaran Komposisi Badan” dalam Galaxy Watch5 untuk menetapkan sasaran anda pada bahagian badan tertentu, sama ada membina otot atau menurunkan berat badan. Ia akan membantu anda merancang perjalanan kecergasan anda dengan lebih baik dan mendorong anda untuk mencapai matlamat kesihatan anda dengan lebih cepat petua dan ganjaran tetapnya.

Akhirnya, adalah penting untuk memahami bahawa menjadi “Gadis Itu” bukanlah tentang mengejar hasil fizikal yang mengagumkan atau mengamalkan rutin yang tidak selesa untuk menjadi kebiasaan. Asalkan anda sentiasa mengutamakan diri sendiri

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Janna Nick | 15

Janna Nick Mohon Maaf Akui Miming GATAL Di Pentas AIM23

Samsung

Samsung Galaxy Z Flip4 Terpaling Laris! Nah Ini Pandang Pertama