in ,

Cipta Inspirasi & Keyakinan Diri Anda Dengan Kempen Persona

CIPTA INSPIRASI & KEYAKINAN DIRI ANDA DENGAN KEMPEN PERSONA

Bukan senang nak senang, tapi bukan susah nak susah sebenarnya. Orang kata, kalau nak senang, kena pandai memilih haluan dan mengharungi cabaran. Betul tak?

Hendak seribu daya, tak nak seribu dalih. Orang Cina pun ada kata, cari duit sedaya upaya, tak perlu nak terhegeh-hegeh buang masa. Cuma yang jadi penghalang utama ialah CABARAN. Ramai orang tewas bila berdepan dengan cabaran. Puncanya satu je iaitu tidak ada keyakinan diri.

Dalam hidup ni, memang akan ada cabaran dan masalah. Kalau takde masalah, hidup tak akan jadi best. Jadi, apa kata, kita jadikan masalah tu satu mainan biasa dalam hidup.

Sebenarnya, terpulang kepada kita untuk selesaikan masalah tu. Yang penting, Budiey rasa, kita kena belajar dari kesilapan dan pengalaman. Kemudian, lengkapi diri kita dengan ilmu yang berguna, pasti kita akan berjaya.

Cakap pasal cabaran dan kejayaan, mengingatkan Budiey dengan 3 orang duta terbaru produk Proton Persona yang dilantik sempena dengan Kempen Persona, Sememangnya Lebih Sempurna baru-baru ini.

Amboi, bertuah betul 3 orang penyampai radio terkenal ni, siap dapat sebuah kereta Persona sorang satu. Syabas untuk penyampai Suria FM DJ Lin, Aanantha daripada THR Raaga serta Duta Persona, Jack Lim daripada MY FM. Rezeki jangan ditolak ya!

Aanantha

 

Aanantha daripada THR Raaga 

Kempen yang dilancarkan oleh Proton Edar Sdn Bhd ini adalah usaha yang Budiey rasa memang sangat bagus. Apa taknya, dengan kempen ini, orang ramai diberi pendedahan tentang macamana untuk berjaya dan mempunyai keyakinan yang tinggi. Tidak semua dari kita ni ada keyakinan yang tinggi. Terpulang kepada individu, untuk berjaya memang kena ada daya keyakinan yang konsisten. Kalau tak, memang susahlah kan.

Budiey tak nak cerita pasal pengalaman orang lain, tapi Budiey mahu rujuk pada pengalaman sendiri, Budiey juga dulu tak yakin dengan kebolehan dan kemampuan untuk menjadi seorang penulis blog sepenuh masa. Tapi apabila kita tahu matlamat dan juga yakin dengan kebolehan diri sendiri, pasti kita akan berjaya. Cuma untuk berjaya, kena makan masa juga.

Seiring dengan kejayaan Proton yang kini terkenal di mata dunia, sikit sebanyak memberi inspirasi pada Budiey. Segalanya bermula dari bawah. Betullah orang kata, sikit-sikit lama-lama jadi bukit. Kejayaan tak datang dalam masa yang singkat dan bergolek depan mata tanpa usaha.

Sebenarnya, sejarah Proton dan Budiey.com ada persamaan. Budiey.com bermula pada tahun 2007 manakala pengembaraan Proton mencipta kejayaan juga kebetulan bermula pada tahun yang sama.

Ingat lagi pada tahun 2007, Budiey pada masa itu hanya bekerja sebagai content editor di salah sebuah syarikat terkenal di Malaysia dan terpaksa buat keputusan paling sukar dalam hidup iaitu samada mahu berhenti kerja semata-mata mahu menjadikan blogger sebagai kerjaya sepenuh masa. Yang ada dalam minda Budiey masa tu ialah, mahu lari dari kerja dan masa pejabat iaitu datang kerja jam 9 pagi, balik jam 5 petang. Faktor kedua, Budiey rasa jadi penulis blog lagi best berbanding kerja di bawah arahan seorang boss.

Kalau anda diberi pilihan samada untuk terus bekerja di tempat anda berada sekarang atau bekerja sebagai penulis blog sepenuh masa, mana satu yang anda pilih?

Sudah tentu ramai yang akan pilih bekerja makan gaji kerana pendapatan sebagai penulis blog lazimnya tidak menentu. Kadang-kadang sikit, kadang-kadang, cukup-cukup makan. Ramai yang tak nak ambil risiko seperti Budiey lakukan sekarang. Jadi, buatlah pilihan yang tepat dan bijak kerana keputusan anda itu memberi kesan yang sangat besar dalam menentukan masa depan anda. Andai kata, Budiey tak buat keputusan yang tepat pada masa tu, pasti Budiey tak jadi seperti apa yang ada sekarang ni. Wah, macam pakar motivasi la pulakkan.

Teringat lagi pada masa tu, terus terang, Budiey tak banyak menerima pendapatan hasil dari blog ini. Namun, Budiey yakin, rezeki ada di mana-mana. Walaupun, mendapat tidak lebih dari RM300 sebulan dengan menulis blog, Budiey akhirnya mengambil keputusan nekad untuk berhenti kerja. Alhamdulilah, selepas berhenti kerja, rezeki datang mencurah-curah. Ini juga atas sokongan dari korang pembaca-pembaca sekalian yang banyak memberi galakan dan tak putus-putus melayari budiey.com setiap hari.

Sebagai penulis blog sepenuh masa, cabaran dan masalah tetap akan ada. Apabila berhenti kerja sebagai content editor, Budiey rasa bebas dan rasa macam masa luang begitu banyak. Tapi sebenarnya lain pula yang berlaku, sebenarnya, setiap masa Budiey disibukkan pula dengan menghadiri event dan majlis setiap hari. Tapi tak apa, sebab event adalah dunia Budiey dan dari situ, Budiey dapat ‘cari makan’.

Cabaran menjadi penulis blog sepenuh masa ialah MASA. Ya, Budiey rasa masa begitu suntuk. Bayangkan kalau pagi, petang dan malam, Budiey kena hadir untuk buat liputan di event. Jadi, masa mana nak update blog, kalau dah sibuk sangat? Selain tu, semua proses Budiey buat sendiri. Dari proses ambil gambar, interview artis sehinggalah tulis dan mengedit. Ya, itu namanya cabaran. Nak tak nak, kita kena korbankan sedikit masa rehat untuk menulis blog. Nak tak nak kena kental dan perlu bertahan selagi mana mampu.

Kedua, sudah tentu untuk jadi penulis blog sepenuh masa, Budiey kena yakin setiap masa. Dulu, Budiey memang tak berani nak berhadapan dengan orang ramai. Rasa rendah diri dan ada penyakit inferiority complex. Namun, lama-lama, rasa yakin tu dapat dipertingkatkan dari masa ke semasa.

Kalau tak yakin, memang kita tak dapat bawa diri berhadapan dengan orang ramai terutama selebriti yang kita tahu, mereka ni memang ada kerenah mereka masing-masing. Jadi jiwa kena kental berdepan dengan apa sahaja cabaran.

Cakap pasal kental ni, seperti juga dengan kereta sedan terlaris, PERSONA milik Proton ni. Ia kental mengharungi macam-macam cabaran untuk menempa kejayaan sebagai salah satu model sedan yang mencatat prestasi paling cemerlang dalam pasaran hari ini. Tahniah Proton!

Dengan kualiti dan harga yang berpatutan, Budiey kira ia membuatkan pemandu rasa lebih yakin dan menjadikan hidup mereka lebih sempurna.

Pastinya, dengan keyakinan dan kejayaan ini, sikit sebanyak memberi inspirasi untuk Proton melancarkan kempen ‘Sememangnya Lebih Sempurna’ untuk berkongsi apa yang kami pelajari dengan rakyat Malaysia, khususnya dalam memilih kereta yang sesuai untuk keperluan mereka.

Kempen ini akan menyaksikan ketiga-tiga duta Persona tersebut memainkan peranan baru sebagi mentor, berkongsi pengalaman hidup mereka agar boleh dimanfaatkan oleh orang ramai tanpa mengira latar belakang, untuk mengharungi cabaran hidup masing-masing. Setiap duta tersebut akan menerajui program mereka sendiri yang diwujudkan berdasarkan pengalaman hidup mereka.

Sebagai contoh, duta Persona atau DJ dari THR Raaga, Aanantha akan menampilkan kepentingan pembelajaran selain daripada buku-buku teks kepada golongan remaja – bagaimana kemahiran asas juga boleh menyumbang kepada tahap keyakinan diri seseorang.

Bagi Aanantha, sebagai penyampai radio, segala apa yang disampaikan semasa bersiaran itu sikit sebanyak boleh mempengaruhi persepsi atau sikap pendengar. Jadi, peluang ini digunakan untuk memberikan mesej positif kepada masyarakat.

Kalau korang nak tahu, Aanantha
 ni suka dengan muzik sejak dari kecil lagi. Walaupun menghadapi pelbagai cabaran, beliau tidak pernah mengalah dan terus mengejar impian untuk berkerjaya dalam bidang muzik – bersama dengan kumpulan beliau bergelar Synergy, sebagai DJ di THR Raaga dan studio produksi yang dikendalikan bersama dengan abangnya, Ram.

Untuk Kempen ‘Sememangnya Lebih Sempurna’, Aanantha akan menghoskan sebuah bengkel bakat keyakinan untuk mendekati beberapa orang kanak-kanak yang ingin menceburi bidang seni persembahan dan muzik, sekaligus akan membantu mereka membina keyakinan.

Antara program yang telah dirancang termasuk kelas nyanyian, lakonan dan kelas membuat kostum, kelas tarian dan pembangunan kemahiran komunikasi peribadi.

Aanantha akan memilih 3 orang kanak-kanak daripada bengkel tersebut dan beliau akan menjadi mentor peribadi mereka serta melakukan persembahan dalam video muzik beliau.

Maklumat lanjut mengenai kempen dan cara bagaimana untuk menyertainya boleh didapati di www.protonpersona.com.my.

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Sinopsis & Gambar Menarik dari Drama Nora Elena

Suami Terbaca SMS ‘Sayang’ dalam Telefon Saida