in ,

Ayah Dato’ Siti Nurhaliza Selamat Disemadikan

KUALA LIPIS: Jenazah Allahyarham Tarudin Ismail, bapa kepada penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin, selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tempoyang, di sini, petang semalam. Jenazah Allayarham Tarudin, 67, tiba dari Kuala Lumpur kira-kira 6.50 petang dan disembahyang di Masjid Kampung Tempoyang, sebelum dikebumikan kira-kira 7.10 petang. 

Turut hadir Siti Nurhaliza dan suaminya Datuk Khalid Mohd Jiwa, kaum keluarga serta penduduk kawasan berkenaan. Tarudin meninggal dunia kira-kira pukul 11.50 pagi semalam akibat serangan jantung. Beliau yang dimasukkan ke Hospital Ampang Puteri sejak empat hari lalu turut menghidapi penyakit buah pinggang dan kencing manis.

Allahyarham meninggalkan seorang balu, Siti Salmah Bachik dan tujuh orang anak. Menurut kakak ipar Siti, Rozi Abdul Razak, kematian Tarudin disebabkan oleh kompilasi jantung setelah menjalani pembedahan by-pass. Tambah Rozi, sebelum memasuki bilik pembedahan, arwah sempat menitipkan kata-kata terakhir buat anak dan isterinya.

“Tiga hari lepas sebelum masuk bilik pembedahan Siti sudah menangis, namun arwah memujuk Siti supaya jangan menangis sebab katanya ‘abah bukan nak mati lagi’. Selepas itu arwah pegang pula tangan isterinya dan kata ‘lepas ini mak dah tak ada kawan’,” kata Rozi.

Malah jelasnya arwah Tarudin sempat bergurau dengan suaminya, Saiful Bahari atau lebih dikenali sebagai Ayie.

“Arwah cakap pada suami saya, ‘abang Ayie, nanti abang dah tak ada kawan untuk pergi memancing’ sebab mereka selalu pergi memancing berdua,” katanya. 

Rozi berkata bagaimanapun semasa arwah dibawa masuk ke bilik pembedahan, semua ahli keluarga sudah redha dengan apa yang akan berlaku.

“Doktor juga dah minta kami supaya bersedia jika apa-apa berlaku. Jadi sewaktu arwah meninggal, isteri dan semua anak-anak ada bersama dengannya,” kata Rozi lagi.

Ditanya tentang keadaan Siti, Rozi berkata adik iparnya itu sememangnya cukup sedih dengan pemergian ayah tercinta.

“Dari pagi tadi dia memang gagal menahan emosi apatah lagi Siti memang rapat dengan arwah. Tapi Siti tetap bersama-sama dengan ahli keluarga yang lain untuk bantu uruskan jenazah,” kata Rozi. – Mstaronline

Budiey: Hanya 3 perkara yang akan menjadi bekalan selepas mati: Doa anak yang soleh, Ilmu yang bermanfaat dan Sedekah / amal Jariah.

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply
  1. takziah buat dato’ ct dan keluarga.. semoga tabah menghadapi ujian ALLAH dan redha dengan kehendak NYA..mmg sukar menerima kenyataan org yg kite sayang telah pergi buat selamanya

  2. Salam Takziah buat keluarga Dato’ Siti Nurhaliza atas pemergian ayahda tercinta menemui penciptnya Allah S.W.T…semoga roh nya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman….insyaallah….sama2 kita doakan dan Al-Fatihah…..

  3. Salam Takziah buat ct…faham camana rasa kehilangan ayah…ceq pun baru setengah tahun kehilangan ayah…simptom yg sama macam arwah ayah ct…life must goes on…semoga Allah swt mencucuri rahmat ke atas rohnya…Amin…

  4. yg idop psti akn mati kelak,,,apep0n kite yg dtinggalkan ni hruslah redha & sentiasa mnd0akan pemergian insan tersebut,,,amin…………………

  5. ya..takziah..utk ct dan keluarga,kuatkan diri anda..bykkan doa utk ayah kmu,itu ja tanda kmu ttp sygkan dia.sesungguhnya itu sja yang diperlukan utk bekalannya di sana..jgnlah berbuat sesuatu yg boleh membebankan dia kt sana…Utk kta smua, sesalulah ingatkan mati, kerana perkara yg pling dekat dgn kita adalah MATI..semga kta semua dalam Iman..amin..

  6. Kepada Ct Nurhaliza, tabah kan hati mu dan redha lah dengan pemergian ayahanda tercinta. Semoga Roh ayahanda CT disemadikan bersama orang2 yang beriman dan Taqwa. Satu satunya permata yang perlukan perhatian dan kasih sayang CT sekarang adalah bonda mu..peliharai dia sebaiknya sebelum kita kehilangannya.

  7. siti, takziah dari sofi sekeluarga, Setiap yang hidup pasti akan pergi ..tu dah satu janji yang dituntut. Harapan sofi pada siti agar menjadi lebih tabah dan kuat..

  8. WAH SITI PANDAI PAKAI FULL COVERED TUDUNG FOR ONCE!! AMAZING!

    ZOMGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG!!

    OH MAI GADDDDDDDDDDDD>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    GGGGGGGGGGGGGGGGG 🙂 🙂 🙂

    p/s: i know i am being a bit of a tit now..

  9. Mungkin bagi sesetengah orang tudung penuh sesuai dipakai bila ada kematian sahaja.

    Namun kematian adalah sesuatu yang pasti.

    Tiada istilah terlalu muda untuk mati atau untuk menutup aurat seperti yang diucapkan oleh sesetengah orang itu. Wallahualam.

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Sekitar Pelancaran Game Show Celebrity Karaoke di Red Box The Garden

Koleksi Gambar Majlis Kahwin Que Haidar & Linda Jasmine