in , ,

Saat Itu Hannah Delisha Akhirnya Dilamar

Senangnya Hannah Delisha melafazkan Aku Cinta Dia dengan seseorang yang baru ditemuinya di luar negara? Ingin tahu siapakah jejaka yang berjaya menambat hati si gadis manis ini? Semuanya bakal terjawab di dalam drama terbaru lakonannya.

Aku Cinta Dia, drama 20 episod terbitan Saphire Screen diarahkan oleh Bahri Uma ini memaparkan kisah hidup seorang gadis yang bernama Laila (Hannah Delisha) dalam meneruskan kehidupannya walaupun cinta yang dibina bersama bakal suaminya, Ikhwan, putus di tengah jalan.

Lestary - Aku Cinta Dia

Laila kecewa Ikhwan tidak hadirkan diri di majlis pernikahan. Lantas dia membawa diri ke luar negara seorang diri untuk mendapatkan ketenangan hati. Dia juga terpaksa menanggung malu tetapi bernasib baik kerana mendapat sokongan penuh daripada ibunya.

Tersalah membuat penempahan bilik adalah antara cabaran yang terpaksa dihadapi Laila setibanya di Amsterdam. Setelah mendapatkan tempat tinggalnya, dia keluar bersiar-siar.

Laila berkenalan dengan Sarina, seorang yang peramah dan popular di media sosial Instagram. Laila diberi kesempatan menyewa bilik di rumah penginapan Sarina setelah menceritakan apa yang telah berlaku.

Pertemuan Laila bersama Affan (Aiman Hakim) yang baru tiba dari Malaysia untuk melawat Sarina telah menemukan Laila dengan instacrushnya itu. Masing-masing tidak tahu sebab sebenar Laila di sana. Mereka bertiga semakin rapat.

Laila membuka cerita kedatangannya ke Amsterdam kerana suka melihat posting Instagram yang dimuat naik Affan. Tanpa diduga, Affan menawarkan diri untuk membawa Laila ke tempat-tempat tersebut.

Lestary - Aku Cinta Dia

Affan menunaikan janjinya. Laila hampir lupa kisah yang telah ditinggalkannya di Kuala Lumpur dan dia berasa amat gembira dengan semuanya sehinggalah dikejutkan dengan berita perkahwinan Ikhwan bersama rakan serumahnya sendiri iaitu Nel. Berita ini mengundang sedih dan Laila akhirnya menceritakan perkara itu kepada Affan.

Perasaan suka mula timbul. Affan memutuskan untuk melamar Laila dan ingin bernikah secepat mungkin. Laila terkejut dengan lamaran itu. Mereka berkahwin di Amsterdam. Pada masa yang sama, Sarina ingin mencari ayah kandung mereka di Malaysia tetapi tidak mendapat persetujuan dari Affan.

Lestary - Aku Cinta Dia

Laila pula runsing memikirkan penerimaan keluarganya. Dapatkah Sarina berjumpa dengan ayah kandungnya? Bagaimanakah reaksi Dr. Azhar dan Puan Zaity tentang perkahwinan anak mereka di Amsterdam?

Jangan lupa saksikan Aku Cinta Dia yang turut dibarisi pelakon-pelakon hebat seperti Elly Mazlein, Nadia Brian, Ikmal Amry, dan Fahad Iman menerusi slot Lestary, setiap Rabu hingga Jumaat, pukul 9.00 malam bermula 26 Disember di TV3 dan juga portal video tonton!

Ikuti laman sosial Facebook, Twitter, YouTube, Instagram TV3 iaitu @TV3Malaysia, dan juga Instagram rasmi Drama Sangat iaitu @dramasangat untuk mendapatkan info terkini tentang drama kegemaran anda!

Lestary - Aku Cinta Dia

Lestary - Aku Cinta Dia

Lestary - Aku Cinta Dia

Lestary - Aku Cinta Dia

Lestary - Aku Cinta Dia

Lestary - Aku Cinta Dia

Lestary - Aku Cinta Dia

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Fazura Namewee & Shane Filan di Elmina Lakeside Concert

Tangisan Fauziah Nawi & Ruminah Sidek dalam Telemovie HUJAN MANIK