in ,

Hina Tunku Mahkota Johor, Patrick Teoh Ditahan

SELEBRITI dan penyampai radio, Patrick Teoh ditahan polis bagi membantu siasatan kerana menghina Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim.

Teoh dipercayai sudah berada di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Johor Bahru Selatan (JBS) sejak malam tadi selepas selesai memberi keterangan di IPD Petaling Jaya semalam.

gara2-muatnaik-video-dengan-niat-nak-menghlna-tmj-selebriti-patrick-teoh-direm4n_5eb7e8de0d85d

Ketua Polis Johor, Datuk Ayub Khan Mydin Pitchay dijangka memberi kenyataan terhadap kes berkenaan hari ini.

Peguam Teoh, Rajan Navaratnam dilaporkan berkata, pelakon komedi itu didakwa berkongsi semula video lama Tunku Ismail dan yang berpakaian tentera dan mengendalikan senjata api.

Teoh juga didakwa memuat naik kata-kata kasar ketika berkongsi video itu di akaun Facebooknya, Khamis lalu sebelum laporan polis dibuat.

Kes berkenaan disiasat di bawah Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia kerana penggunaan rangkaian yang tidak betul.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

iPhone SE Boleh Didapati Melalui Laman Rasmi Apple Bermula 11 Mei

Covid-19: Kru Pengambaran Mengadu Dua Hari Tak Jamah Makanan, Dihalau Rumah Sewa