in ,

Jenama BlackBerry Akan Lenyap Untuk Selamanya, Tiada Pengeluaran Telefon Pintar Lagi

Awal Januari tahun ini BlackBerry akhirnya memutuskan untuk menamatkan sokongan kepada telefon pintarnya secara rasmi.

Terdapat harapan bahawa peranti BlackBerry masih akan muncul di pasaran. Syarikat Amerika iaitu OnwardMobility membeli jenama ini dan berharap boleh mengeluarkan peranti di bawah nama BlackBerry.

Tetapi kini jelas bahawa pengeluaran telefon pintar di bawah jenama BlackBerry tidak termasuk dalam rancangan syarikat itu. Rupa-rupanya, jenama telefon yang pernah menjadi legenda ini selama-lamanya akan menjadi sejarah sahaja. Percubaan untuk mengembalikannya ke landasan yang tepat tidak berjaya.

OnwardMobility telah mengumumkan secara rasmi keengganannya untuk mengembalikan BlackBerry sebagai sebuah jenama telefon. Laporan itu mengatakan bahawa OnwardMobility tidak mempromosikan projek itu selepas lesennya untuk menggunakan nama BlackBerry telah dibatalkan.

Pembatalan lesen itu mungkin disebabkan oleh keputusan BlackBerry yang sebelum ini untuk menjual portfolio paten yang berkaitan dengan rangkaian selular dan peranti mudah alihnya.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

EBBY YUS

Ebby Yus Dapat Bantuan RM56,000 Bina Rumah Baru

Drama Bersiri ULYA & DINI Papar Isu Body Shaming & Buli Siber