in ,

Saluran Pernafasan Sempit, Alahan Makin Teruk, Dj Lin Mungkin Salah Makan Ubat

Sebelum ini, penyampai radio, Dj Lin ada memaklumkan dirinya telah diserang alahan sejak beberapa hari lalu. Alahan tersebut telah menyebabkan kegatalan dan seluruh anggota badannya juga turut telah dinaiki bintik-bintik merah.

Penyampai segmen Suria Cinta, DJ Lin dikejarkan ke sebuah pusat perubatan swasta selepas mengalami alahan yang teruk pada Selasa lalu. DJ Lin atau nama sebenarnya Roslinda Abdul Majid berkata, keadaan kesihatannya semakin merosot pada pagi Khamis sehingga menganggu pernafasan.

Menurut penyampai radio berusia 45 tahun ini, sehingga kini doktor belum memberi kepastian punca sebenar alahan tersebut namun ia berkemungkinan disebabkan ubat-ubatan yang diambil.

DJ Lin masuk hospital
DJ Lin berkongsi keadaannya di laman Instagram.

“Saya dimasukkan ke wad pada Selalu lalu selepas alami alahan yang sangat teruk. Tekanan darah pun tak stabil… kejap tinggi, kejap rendah dan rasa macam nak melayang.

“Pagi tadi alahan semakin teruk dan saya mula sukar untuk bernafas. Rasa macam saluran pernafasan sempit dan tak selesa serta berbunyi. Doktor terpaksa pasangkan penambahan oksigen untuk bantu permudahkan pernafasan.

“Doktor masih tak dapat pastikan macam mana saya boleh kena alahan tetapi kemungkinan disebabkan salah ubat. Sekarang ini saya dirawat empat doktor,”

– DJ Lin

DJ Lin berkongsi video keadaan dirinya yang sangat lemah ketika berada di sebuah hospital di laman Instagram miliknya pada Khamis.

DJ Lin masuk hospital
Doktor masih pantau keadaan saya dan tidak tahu bila dibenarkan pulang.

Rata-rata netizen mendoakan agar pemenang Penyampai Radio Popular ABPBH itu cepat sembuh dan dipermudahkan segala urusan.

Sebelum ini, DJ Lin beberapa kali dimasukkan ke wad disebabkan dirinya kurang sihat selain pernah menjalani pembedahan membuang fibroid atau sejenis ketumbuhan di bahagian rahim pada 2019.

Dalam pada itu, DJ Lin memberitahu dia juga sudah menjalani ujian calitan Covid-19 dan bersyukur apabila mengetahui keputusan negatif.

Bagaimanapun keadaan DJ Lin masih perlu dipantau oleh doktor dan berharap semua peminat mendoakan dirinya diberikan kesembuhan.

“Bila dah disahkan kena tahan wad, saya diminta untuk buat ujian calitan dan Alhamdulillah, keputusan negatif. Syukur sangat tidak dijangkiti Covid.

“Cuma bila dah mula pakai oksigen ini dan susah nak bernafas, saya dapat bayangkan macam mana kesukaran yang dihadapi oleh mereka yang positif Covid yang perlu bantuan alat pernafasan.

“Buat masa ini, doktor masih pantau keadaan saya dan tidak tahu bila dibenarkan pulang. Saya harap semua terutamanya peminat saya sudi sama-sama mendoakan kesejahteraan dan kesembuhan saya,” ujarnya.

– DJ Lin

Semoga DJ Lin cepat sembuh. 

*Sumber: mStar Online

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

CINTA KHAYALAN Wany Hasrita, Idam ke Pentas Anugerah Juara Lagu Ulangi Sejarah MENAHAN RINDU

“Lama Simpan Rahsia…” Video Elizabeth Tan Pakai Gaun Pengantin Buat Ramai Lelaki Makan Hati