in ,

Ryan Kaji, YouTuber Pendapatan Tertinggi Tahun 2020 Dianggar Sekitar RM119.5 Juta

Ryan Kaji, dari Texas, memperoleh $ 29.5 juta (£ 22 juta) dari saluran YouTube Ryan’s World, dan juga anggaran $ 200 juta lagi dari mainan dan pakaian berjenama Ryan’s World, termasuk piyama Marks & Spencer. Dia juga menandatangani perjanjian yang tidak didedahkan, tetapi mungkin berjuta-juta dolar untuk siri TV sendiri di Nickelodeon.

Ryan Kaji, seorang budak berumur 9 tahun kini mencatatkan pendapatan anggaran hampir RM120 juta melalui platform YouTube, sekaligus menjadikan dia sebagai penerbit YouTube yang menjana pendapatan paling tinggi untuk tahun 2020 ini.

Ryan Kaji yang sering membuat ulasan berkaitan permainan, dan nyah-kotak permainan baharu, kini telah memasuki tahun ketiga memegang takhta berkenaan.

kaji

Kaji, yang dikenali sebagai “influencer kanak-kanak”, pertama kali membuat video YouTube pada bulan Mac 2015 setelah menonton saluran ulasan mainan lain dan bertanya kepada ibunya, “Kenapa saya tidak berada di YouTube ketika semua anak-anak lain?”

Keluarganya – yang menukar nama keluarga mereka yang sebenarnya, Guan, menjadi nama keluarga di layarnya, Kaji – kini menjalankan sembilan saluran YouTube. Ryan’s World adalah yang paling popular dengan 41.7 juta pelanggan dan 12.2 bilion tontonan.

Video Kaji yang paling popular, Huge Eggs Surprise Toys Challenge, mempunyai lebih daripada 2bn tontonan, menjadikannya salah satu daripada 60 video paling kerap dilihat di YouTube.

Ryan Kaji sebelum ini telah mula menghasilkan video untuk YouTube sejak Mac 2015 yang lepas. Keluarga Ryan Kaji sendiri kini menjalankan sekitar sembilan saluran YouTube dibawah mereka.

Menduduki tangga kedua adalah Jimmy Donaldson atau lebih dikenali sebagai Mr Beast dengan pendapatan dianggarkan sekitar RM97 juta, dan diikuti Dude Perfect dengan pendapatan anggaran sekitar RM93 juta.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Didapati Bersalah Kes Rasuah RM2 Juta

Cikgu Fana Power, PTTI Diiktiraf BrandLaureate