in ,

Telemovie Jam Aju Tanpa Jarum Lakonan Uqasha Senrose & Beto Kusyairi

Perjalanan waktu dan pilihan arah tuju kehidupan hanya dapat dilaksanakan oleh manusia sendiri, bukan ditentukan oleh jarum masa jam. Berpegang kepada kenyataan tersebut, tercetusnya plot menarik yang disampaikan menerusi telemovie bertajuk “Jam Aju Tanpa Jarum”.

Menampilkan gandingan mantap pelakon Beto Kusyairy, dan Uqasha Senrose, di samping Fazlie Daniel, Joey Daud dan Firdaus Ghufran, telemovie ini disiarkan pada 19 Mei ini, pukul 10.00 malam menerusi saluran TV2.

Jam Aju Tanpa Jarum3

Telemovie Jam Aju Tanpa Jarum Lakonan Uqasha Senrose & Beto Kusyairi di TV2

Plot kisahnya diwarnai dengan sudut pandang seorang kanak-kanak bernama Aju, seorang berpewatakan pendiam dan suka sentiasa mengasingkan diri. Namun di sebalik sikapnya itu, dia mempunyai satu keistimewaan iaitu mahir membuat dan mengukir pelbagai corak jam dari kepingan kayu untuk jualan di kedai Nida.

Tetapi yang menariknya setiap jam yang dibuat oleh Aju pasti terhasil tanpa jarumnya. Ada juga yang menegur sebaliknya Aju tetap dengan pendiriannya mahu ianya terus begitu.

Sementara itu Boy, teman baharu yang tinggal berhadapan dengan rumah Aju dan Arman, bapa Aju bertanyakan kenapa Aju membuat jam tanpa jarum. Justeru Aju berterus-terang bahawa tujuan dirinya membuat jam tanpa jarum adalah kerana berpegang kepada pesanan arwah ibunya bahawa perjalanan masa adalah di bawah kawalan kita sendiri dan bukan oleh orang lain.

Keakraban Amran yang juga duda dengan Nida, ibu Boy yang bergelar ibu tunggal telah membuat Aju marah sehingga sanggup menghilangkan diri dari rumahnya. Kesedihan Amran cuba digembirakan oleh Zul, rakan kongsi bisnes nasi beryani, dengan berita kelulusan pembukaan bisnes mereka, sebagaimana yang dicita-citakan oleh arwah isteri Amran.

Namun pada masa sama Amran tetap bersedih dengan tindakan anak tunggalnya itu. Meskipun marah dia berusaha sepenuh hati mencari Aju di mana sahaja. Dia tidak mahu kehilangan anaknya itu dan memastikan anaknya selamat.

Akhirnya mereka berjaya menjejak Aju yang tidur di kaki lima berdekatan dengan kedai Nida. Amran sedia memenuhi keinginan Aju untuk tidak meneruskan hubungannya dengan Nida. Sebaliknya Amran cuba untuk hanya menumpukan sepenuh perhatian membesarkan perniagaannya dengan Zul.

Lalu apakah pengakhiran hubungan Amran dengan Nida? Adakah Aju berubah hati mahu menerima hubungan antara ayah dengan ibu kawannya itu?

Jam Aju Tanpa Jarum2

Jam Aju Tanpa Jarum1

Bagi mereka yang tidak sempat untuk menonton di TV, mereka berpeluang menontonnya menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my). Rancangan ini juga dapat ditonton melalui rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Zizan Razak & SonaOne Bergabung Bersama Lahirkan CHENTAKU

David Teo Ditumbuk Semasa Dialog Transformasi Nasional 2050