in ,

Sharifah Zarina Mahu Saman Penulis Blog

Penyanyi Sharifah Zarina memberi tempoh selama 14 hari sebelum mengambil tindakan saman kepada sebuah blog hiburan yang dikenali sebagai Jom Sembang, memadam gambar-gambarnya dan tampil meminta maaf. Sekarang ini nampaknya dah banyak blog-blog yang berunsurkan negatif yang diwujudkan hanya sekadar untuk menjatuhkan selebriti. Jadi, tindakan Sharifah Zarina memang wajar kerana maruah dan reputasinya telah menjadi buruk kerana diaibkan.

Sharifah Zarina

“Dia ambil gambar saya untuk cerita yang tiada kena mengena langsung, malah cerita tersebut tentang mangsa rogol. Dia juga tidak menulis gambar tersebut sebagai gambar hiasan, saya sedari perkara ini apabila ramai rakan-rakan dan peminat menyatakan kurang senang dengan perkara itu.”

Sharifah Zarina berkata demikian ketika diminta mengulas tentang laporan di sebuah program hiburan tentang penyalahgunaan gambar penyanyi ini oleh sebuah blog hiburan. Blog hiburan tersebut menggunakan gambarnya dengan cerita yang mengaibkan.

Penyanyi itu juga memberitahu tindakannya menyelar pengendali sebuah blog hiburan yang memuat naik gambarnya di laman blog mereka sebagai satu pengajaran yang perlu dijadikan iktibar. Sharifah Zarina berkata, dia mahu penulis blog tersebut bertanggungjawab diatas kesalahan yang telah memalukan dan menjatuhkan imejnya sebagai seorang artis.

“Saya tahu siapa dia dan alamat dimana blog berkenaan beroperasi, namun saya sengaja ingin memberitahu media tentang perkara ini agar ia dijadikan iktibar dan penulis berkenaan tidak mengulangi kesalahan ini lagi. Saya mahu juga mahu blog-blog hiburan terutamanya yang berdaftar lebih beretika dalam menyiarkan berita-berita mereka. Cara mereka mencuri gambar dan meletakkannya pada cerita yang salah telah menyebabkan saya dan keluarga menanggung malu.”

Laporan jua menyebut, Sharifah Zarina telah membuat laporan polis pada Khamis lalu di Balai Polis Kampung Subang.

Sharifah Zarina kini sudah pun bertudung.

sumber : mStar online

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Dato’ Seri Siti Nurhaliza

Dato’ Siti Nurhaliza Bakal Berkongsi Pentas Dengan David Foster

Yuka Cerita Ibu Bapa Bercerai Dalam Lagu DENGAN TIADA LUKA