in ,

Selepas Menteri Rina Harun Kurus Ramai Isteri Mula Salahkan Suami Sebab Tak Mahu Keluar Modal

Hari ini kecoh di media sosial tentang Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga Datuk Seri Rina Mohd Harun. Nama Rina Harun siap trending di dalam Twitter nombor 1 hari ini.

Rina Harun, 47, menerima pujian ramai kerana penampilan barunya yang semakin langsing berbanding sebelum ini. Malah, rata-rata warganet memuji kecantikan Ahli Parlimen Titiwangsa itu sebagai inspirasi untuk mencapai berat badan idaman masing-masing.

Rina Harun dedahkan bagaimana dia boleh kurus sehingga menjadi tumpuan rakyat semua di dalam sebuah video yang dimuat naik oleh pengguna Twitter bernama @JustinTWJ

RINA HARUN

Seperti yang dijangka komen komen daripada isteri isteri muncul di setiap posting berkenaan Rina Harun dan rata rata menyalahkan suami kerana tidak menjaga kecantikkan isteri.

Seorang pengguna Facebook bernama Adil Hidayat Rosli telah tampil untuk mempertahankan hak suami dan memberitahu bukan semua salah suami jika isteri masih gemuk. Jom baca.

Hari ni sibuk pasal Rina Harun yang dulu gemuk sekarang kurus. Lepas tu saya nampak laaaaa dekat posting-posting berkaitan Rina Harun ni ada pompuan-pompuan yang dok tulis benda-benda seperti:

“suami kalau nak isteri lawa kena la invest duit bagi bini, baru bini boleh lawa”
“kalau anak dah sampai 3-4 orang, takde nye nak lawa”
“kalau laki kasi pembantu rumah buat yg kerja rumah & jaga anak semua, boleh la bini lawa”
“laki kaya, boleh la bini lawa”

Ni mai nak habaq;

Siti Nurhaliza yang lahir-lahir jauh lagi lawa dari hang yang dok makeup 7 keturunan tu pun, bila dah kawin montel je. Laki dia kaya, dia sendiri tu pun kaya raya. Tak ada masalah apa pun.
Sajat yang dulu jantan tu pun, awat dia makeup lagi lawa dari hang tapi hang makeup 10 lapis pun tetap nampak macam beruk mak yeh. Laki dia tak invest pun kat dia pun.

Rosmah yang kaya berketurunan dari hang tu pun, dok macam tu gak.

Janda yang ada anak 7 tu lagi lawa dari hang yang ada anak 3.

Cerita dia senang ja, kalau hang bodo, malaih dan tak ada disiplin, maka hang akan gemuk buruk sampai ke tua.

Tak payah nak salahkan laki hang, tak payah nak salahkan anak hang, tak payah nak salahkan tok hang & pak hang semua, tak payah nak salahkan kerja hang, tak payah nak salahkan kerajaan, tak payah salahkan kobid, tak payah salahkan PH. Salahkan diri hang sendiri.

Dulu kata sibuk nak uruskan anak-anak sekolah, tu yg gemuk, lani PKP anak kat rumah pun hang dok gemuk cam tu gak.

Dulu kata sibuk kena kerja siang malam, sekarang PKP hang work from home pun dok gemuk macam badak gak. Dok sibuk salahkan laki hang sebab hang gemuk lepaih kawin, bila laki hang tak balik rumah 3 bulan pi cari betina lain pun hang dok gemuk cam tu gak.

Zaman sekarang ni semua salah LELAKI. Kalau lelaki gemuk lepas kawin maka isteri dipuji melangit kononnya pandai jaga suami. TAPI kalau isteri gemuk buruk lepas kawin maka suami disalahkan sebab tak keluarkan modai untuk cantikkan isteri. Semua SALAH LAKI.

Ni mai nak habaq satu benda lagi. Saya dulu pernah GEMUK. Berat 125KG, seluar pinggang 44 inci. Saya pernah KURUS berat 85 KG pinggang 33 inci. Cerita dia senang je, kalau hang bodo tak ada pengetahuan maka hang diet sampai kiamat pun tak jadi apa, tapi kalau hang pandai pun tapi tak rajin, hang akan gemuk macam tu gak.

Kalau hang pandai dan rajin tapi tak ada disiplin pun hang akan gemuk macam tu gak. Sebab tu kalau nak kurus/lawa hang kena pandai, rajin dan berdisiplin. Hang kaya berbilion pun hang tak kuruih gak, awat hang ingat lepas pi liposuction, fat freezing, operate dekat korea, hang keluaq-keluaq teruih akan lawa dan kuruih ka? Awat hang ingat lepaih hang operate semua tu hang boleh matakedarah McD tiap-tiap hari dan tak gemuk ka?

Kalau hang gemuk, tak payah nak shift the blame dan salahkan orang lain. Salahkan diri sendiri. Nak KURUIH nak LAWA kena ADA PENGETAHUAN, RAJIN dan BERDISIPLIN. Siapa yang pernah buat badan, siapa yg pernah kuruih, hampa semua akan faham apa yang saya cakap ni.

Kepada puak-puak yang dok tulis komen-komen FB tu, yang dok salahkan laki dia tak leburkan duit untuk LAWAkan diri dia, baik hang pi delete balik semua komen-komen hang tu dan pi mintak ampun kat laki hang sebelum hang kena humban dalam neraka esok. Ingat la sikit, buruk-buruk hang pun laki hang nikah dengan hang jugak kan?

Kredit Kementerian Pembangunan dan Kesejahteraan Lelaki

Leave a Reply

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Pengasas Diamond Gold Terima Kecaman Sebab Perasan Muka Mirip Jue Aziz

Celcom Terus Menyokong Pembelajaran Dari Rumah Dengan 30GB Percuma Sebulan