in ,

Sajat Kata Pondan Tak Kena Covid-19, Sekali Ustaz Husam Komen

Baru-baru ini kecoh dengan isu usahawan kosmetik kontroversi iaitu Sajat apabila dia berpakaian seperti wanita ketika menunaikan ibadah umrah di Mekah. Tak baik mempermainkan agama tau.

Kisah sajat menunaikan umrah membuat ramai umat Islam b3rang kerana tidak menghormati hvkum umrah. Isu Nursajatt menunaikan Umrh dengan berpakaian wanita lengkap pernah mendapat perhatian masyarakat awal tahun ini. Beberapa ulama terkenal turut membahaskan isu berkenaan. Antara yang lantang menegur tindakan Sajat adalah Ustaz Abu Syafiq Abu Asy’ary.

Beliau turut mendakwa, bahawa cara ibadah yang ditunjukkan Sajat dengan sengaja memakai telekung bukan sahaja tidak sah, malah mengundang laknat Allah SWT.

“Kita sedia maklum antara yang wajib dilakukan seorang lelaki ketika umrah ialah memakai ihram. Pakaian ihram itu hendaklah tak langgar batasannya (memakai kain tidak berjahit),”

Namun, kali ini, Sajat menjadi bahan kecaman netizen lagi sekali apabila tular video yang menyerupai dirinya. Tapi, tengok macam tu pun boleh tahu tu Sajat kan.

Dalam video terbabit, dia telah mengatakan setakat ini belum ada lagi transgender yang dijangkiti virvs korona.

Video tersebut telah dimuat naik oleh seorang lelaki yang dikatakan merupakan pendakwah bebas yang dikenali sebagai Bilfami.

Cuba you tengok, Ada tak pondan kena Corona? Tak ada lagi. Mana ada?

– Sajat

Dalam video terbabit juga, pendakwah tersebut juga mengulas isu tersebut kerana lelaki transgender itu seperti mencabar kekuasaan Allah.

Berikut Pula Nasihat Padu dari Ustaz Husam

Menurut Ustaz Husam, Sajat dilihat semakin melampav dan tidak menolak kemungkinan apa yang sedang berlaku kepada Malaysia sekarang ini berpunca dari kelakuan beliau. Ustaz Husam juga menyeru Sajat supaya segera bertavbat.

Nasihat Saya Untuk Hamba Allah Bernama sajat… Jangan Cabar Murka & Laknat Allah…Berubahlah Sebelum Dijemput Pergi… Maaf Kalau Terkasar.

Kenyataan tersebut telah pun mengundang kecaman netizen yang dilihat semakin melvat dengan tindakan usahawan ini.

Melalui apa yang telah berlaku ini, ramai berpendapat agar sebarang bentuk kebati|an hendahlah dicegah daripada berterusan di masa akan datang.

Bagaimana kaedah mencegah itu, ianya mestilah dilaksanakan dengan penuh hikmah agar ia tidak memberi gambaran yang salah terhadap kesucian agama kita.

Maklumlah sejak zaman media sosial ini, banyak pihak yang cuba mengambil kesempatan untuk menimbulkan kekacauan.

Satu jelah yang admin boleh cakap, jangan cakap besar. Nanti kena kat diri balik baru nak menyesal.

Sumber: KakiShare

What do you think?

63 Points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Covid-19: Penyampai Radio Arena Bertugas Dari Rumah

Posting Terbaru Bonda Rozita Seakan Bagi Hint Aliff Syukri Yang Buat Hal?