in ,

Rosyilah Kongsi Proses Cari Madu, Rupanya Ini Calon Ke 8

Bagi kebanyakan wanita bukan mudah menerima hakikat dirinya dimadukan dan terpaksa berkongsi kasih apatah lagi untuk membuat persiapan majlis perkahwinan baharu suami.

Gambar Hiasan

Namun, guru sains di Maktab Mahmud Padang Terap, Rosyilah Abd Rashid, 42, bukan sahaja membuat persiapan majlis perkahwinan malah menemani suaminya, Khubaib Ramli, 36, semasa majlis akad nikah ketiga di Masjid Kampung Kubang Palas, Ahad lalu.

Perkongsian Rosyilah mengenai persiapan majlis perkahwinan suami bersama isteri baharunya, Nurul Ain Md Soleh, 21, dan gambar bersama mereka bertiga yang dimuat naik sendiri olehnya tular di media sosial sehingga mendapat pelbagai reaksi netizen.

Rosyilah Kongsi Proses Cari Madu. Rupanya Ini Calon Ke 8

Rosyilah berkata, dia turut menjadi tulang belakang dengan membuat persiapan perkahwinan termasuklah menyarungkan cincin tunang ke jari Nurul Ain sehinggalah majlis persandingan suaminya yang juga merupakan pengetua sekolah agama di Padang Terap.

Menurutnya, dia tidak pernah menghalang suaminya berpoligami sama ada dengan anak dara atau pun janda, malah dia sendiri membantu mencari calon isteri lain buat suami.

Gambar Rosyilah menemani suaminya ke majlis perkahwinan di lalu di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang yang tular di media sosial.

Gambar Rosyilah menemani suaminya ke majlis perkahwinan di lalu di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang yang tular di media sosial.

Katanya, madunya itu adalah calon kelapan buat suaminya sebagai isteri selepas gagal dalam pencarian sebelum ini.

“Saya tidak halang suami untuk berpoligami lagi sebab suami hajat untuk berpoligami selepas kami berkahwin.

“Sebelum ini ada tujuh calon, namun mereka semua menolak disebabkan oleh tidak setuju dengan poligami ini,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di rumahnya di Jalan Padang Sanai, Kuala Nerang di sini hari ini.

Rosyilah Kongsi Proses Cari Madu. Rupanya Ini Calon Ke 8

Suami Ada Syarikat Sendiri

Katanya, calon kelapan ini kebetulan hadir temuduga pada 1 Februari bagi jawatan eksekutif pemasaran syarikat milik suaminya.

“Semasa temuduga saya tengok reaksi suami suka pada wanita itu dan saya boleh baca dan faham keadaannya selepas dia diterima kerja sehari kemudian.

“Seminggu selepas itu suami menyatakan hasrat kepada Ain dan setuju untuk kahwin sebelum mereka bertunang pada 15 Mac lalu,” katanya.

Dari kiri Rosyilah, Khubaib dan Nurul Ain pada majlis perkahwinan sebelah perempuan di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang pada Ahad lalu.

Dari kiri Rosyilah, Khubaib dan Nurul Ain pada majlis perkahwinan sebelah perempuan di Kampung Kubang Palas, Kuala Nerang pada Ahad lalu.

Rosyilah berasal dari Alor Janggus, Alor Setar adalah ibu tunggal kepada dua anak perempuan mendirikan rumah tangga bersama Khubaib pada 2015 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan.

Suaminya itu pula mempunyai enam cahaya mata iaitu dua perempuan serta empat lelaki hasil perkahwinan pertama dan lapan anak tinggal bersama mereka, manakala anak bongsu Khubaib tinggal dengan bekas isteri pertama di Kelantan.

Tambah Rosyilah yang juga merupakan jurumekap artis sambilan berkata, beliau bersedia untuk berpoligami selepas membuat persiapan lebih awal sejak lima tahun lalu.

“Selepas berkahwin, saya berjanji dengan diri sendiri, kalau ada orang lain nak masuk dalam kehidupan ini (poligami) saya terima selepas tanya pendapat kawan-kawan lain untuk fahami poligami.

“Kita bila dah reda tentang poligami benda jadi biasa walaupun pada awalnya agak sukar. Saya sudah bersedia lebih awal untuk masuk dalam dunia berkongsi kehidupan seperti ini,” katanya

Berikut Pula Reaksi Dari Netizen

“Ciri2 isteri penghuni surga Berpayung emas gemerlapan.Alangkah bahagia sang suami memiliki isteri sebegini.Jagalah isteri2mu dg adil dan penuh kasih sayang…”

” Isteri2mu ibarat ladang yg memberi rezeki.. Pupuk dan sirami dgn akal dan budi. Tahniah utk anda bersama kedua2 isteri.”

“Jgn redha dlm trpaksa sudah.. Luaran redha je tpi dlm hati terseksa bagai nk rak.. Xsah ckp la perempuan mana rela bermadu.. Sedangkan saidatina aisyah sendiri pun cemburu.. Ni kan kita yg dosa pahala xtau setakat mana.. Xkan xde rasa cemburu langsung even secuak pun.. Tipu la awk akak..”

“Sya x kisah sis nk bg laki sis kawin 44 org lg pun sis oi.. Bkn sya dpt pekdah pun.. Cuma satu ku pinta.. Jgnla heboh2 kt media sosial.. Aku smlm mkn nasi gulai puyu terus tercekik tulang puyu akibat dgr leteran bini aku yg kebetulan terbaca kisah sis yg tgh viral ni.. X pasal 2 aku kena mrh.. Hmmm!!!”

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

Senarai Rasmi 14 Peserta Gegar Vaganza Musim 7 (GV7)

puteri sarah liyana syamsul

Isu Isteri Ke Pejabat Agama, Ini Komen Syamsul Yusof