in

Kashaf Imani Lakonan Hebat Beto Kusyairy & Sharifah Amani

Azma Aizal Yusoof atau dulunya dikenali sebagai Isma Yusoof kini semakin mengorak langkah selepas berjaya menggondol trofi kemenangan Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Drama di Anugerah Skrin yang lalu.

Setelah lakonan hebat dan berkesan dalam Antara Garisan, Isma Yusoof maju setapak lagi dengan gelaran pengarah setelah berjaya mengarah sebuah drama berjudul Kashaf Imani.

Jom tengok sedikit sedutan trailer drama Kashaf Imani

Trailer 1

Trailer 2

Drama Kashaf Imani akan ditayangkan pada 17 Feb 2011 jam 9 malam, Khamis di saluran Astro Ria sempena dengan Maulidur Rasul. Drama terbitan Radius One ini pastinya hebat dengan barisan bintang pelakon ternama.

Sebuah drama penuh dramatik menyayat hati dibintangi oleh Beto Kusyairy, Sharifah Amani, Normah Damanhuri, Wan Sharmila, Ismail Abdul Aziz, Khairilridzuan K’n, Noryati Taib dan Ain Satar. Selain menampilkan Azma Aizal Yusoof sebagai pengarah, drama ini mendapat suntikan kreatif videografi dari Pali Yasir, skrip oleh Shahrulezad Mohameddin dan Shahriman Wahap serta vfx oleh CHAIN-FX.

Kasyaf Imani Poster

Mengisahkan tentang gambaran alam roh. Kashaf seorang remaja bermasalah yang tinggal dengan ibunya, Rosnah yang bekerja sebagai GRO dan adiknya, Shamim seorang pelajar kolej.

Mereka tinggal di sebuah rumah flat di Kuala Lumpur. Kashaf bekerja menghantar dadah setelah berhenti sekolah semasa darjah 4. Satu hari, Kashaf telah dipukul hingga cedera parah dan dia koma.

Semasa koma dia dapat melihat semua yang berlaku di sekililingnya tetapi orang tidak dapat melihatnya, seakan-akan dia sudah mati tapi hanya seorang saja yang boleh melihatnya, iaitu Imani. Dia meminta tolong dari Imani untuk memberitahu keadaannya kepada keluarganya dan membantu keluarganya bertaubat.

Jangan lupa saksikan drama yang sarat dengan mesej ini pada hari Khamis, 17 Februari ini jam 9 malam di saluran 104.

Kashaf+Dalam+Keranda2

Imani+Nekmah+Kubur

Roh1

Shamim+Rosnah

Imani+Kubur

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Amber Chia, Dior & Wilson Tan ke 6th Asian Model Festival Awards 2011

Louis Koo Raymond Wong All’s Well End’s Well 2011