in ,

SEDIHSEDIH

Drama Bersiri KALIS KASIH Lakonan Mawar Rashid

KETABAHAN MENGHARUNGI DUGAAN BUKTI MAWAR DAN ELVINA KALIS DENGKI

Kehilangan kedua ibu bapa tersayang secara serentak dan sekaligus menjadi yatim piatu sememangnya merupakan dugaan paling berat untuk diterima dan memerlukan kesabaran yang amat tinggi. Disusuli pula dengan masalah rumahtangga yang berantakan dan kehilangan kedua anak yang disayangi. Itulah yang dilalui oleh Mawar Rashid menerusi lakonannya dalam drama Samarinda Kalis Kasih, yang turut dibintangi oleh Elvina Mohamad, Amar Baharin, Syazwan Zulkifly, Nazeera Sardi, Amyza Aznan, Azri Iskandar, Rosnah Johari, dan Iduerra Matilda dalam drama Samarinda Kalis Kasih.

Kalis Kasih

Kalis Kasih arahan saudara Nazir Jamaludin yang mengandungi 15 episod ini diterbitkan oleh Z K Creative Production Sdn Bhd. Drama yang bertemakan kekeluargaan dan pengorbanan ini bakal menemui penonton semua pada setiap Isnin hingga Rabu bermula 2 April, pada pukul 10.00 malam.

Menurut Pengarah drama Samarinda Kalis Kasih, Nazir Jamaludin, “Perbezaan drama ini dengan drama lain adalah ia memaparkan tiga watak utama, namun mereka bukanlah dalam situasi cinta tiga segi. Kalis Kasih menekankan lebih kepada nilai kasih sayang antara keluarga dan kepentingan keharmonian rumah tangga. Sinergi daripada gabungan lakonan adik Iduerra dengan Amar Baharin, Mawar Rashid, dan Elvina Mohamad telah mewujudkan chemistry yang kami percaya mampu membawa perhatian para penonton ke sebuah pengembaraan baharu, iaitu mendalami plot Kalis Kasih. Oleh itu, kami berharap, agar para penonton dapat menerima drama ini dengan hati dan minda yang terbuka.”

Drama ini mengisahkan tentang dua orang sepupu yang sebaya tetapi berbeza karakter dan latar belakang iaitu Amanda dan Dania. Amanda (lakonan Mawar Rashid) dibesarkan di bandar dan sudah biasa dengan kesenangan, manakala Dania, yang dilakonakan oleh Elvina Mohamad, dibesarkan di kampung dan hidup dalam kesederhanaan. Takdir seakan ingin menduga mereka berdua apabila ibu bapa Amanda lemas ketika beriadah di sungai. Amanda terpaksa meninggalkan kehidupan bandarnya dan berpindah ke kampung untuk tinggal bersama keluarga Dania.

Kalis Kasih

Seperti yang anda jangkakan seperti cerita-cerita melayu yang lain, semestinya Amanda tidak tahan tinggal di kampung. Oleh itu, Amanda belajar bersungguh-sungguh dan dapat sekolah di sebuah sekolah berasrama penuh. Setelah berjaya, Amanda bekerja di bandar dan berkahwin dengan Khair, lakonan Amar Bahrain. Pada masa sama, Dania pula telah menjalinkan hubungan dengan Bard (Syazwan Zulkifli), seorang jejaka kampung yang tidak mempunyai pendapatan tetap. Hubungannya dengan Bard tidak disenangi oleh kedua-dua ibu bapa Dania, Pak Kudin dan Mak Zauyah.

Setelah beberapa bulan berlalu, Amanda melahirkan seorang anak perempuan yang dinamakan Iris. Khabar gembira ini menimbulkan keterujaan Mak Zauyah yang ketika itu tidak sihat. Dia ingin menyediakan air akar kayu untuk Amanda. Namun, tanpa diduga, Mak Zauyah telah tergelincir di dapur dan meragut nyawanya.

Setelah enam tahun berlalu, Dania akhirnya bertunang dengan Bard. Syarikat audit Amanda dan Khair semakin maju dan ini membuatkan mereka terlalu sibuk sehingga tidak dapat menguruskan anaknya Iris. Amanda meminta bantuan Dania untuk menjadi pengasuh Iris. Pada masa sama, Amanda juga sedang mengandungkan anak kedua. Dania teruja apabila dipelawa untuk menjadi pengasuh Iris di samping menjaga rumah Amanda dan Khair.

Puan Halena, ibu Khair pula senang hati melihat rumah tangga anaknya semakin terurus semenjak kehadiran Dania di rumah Amanda. Pada ketika itu juga, pertunangan Dania dengan Bard telah diputuskan oleh Pak Kudin apabila Bard dilihat menjalinkan hubungan sulit bersama wanita lain. Walaupun pertunangan Dania terputus, kehidupan Dania tidak terjejas kerana Dania sedang bahagia bersama Iris.

Namun, kebahagiaan keluarga ini hanyalah sementara apabila mereka diduga dengan Amanda yang keguguran anak keduanya dan kematian Iris. Ini membuatkan hubungan Amanda dan Dania semakin renggang. Apakah yang telah berlaku di dalam keluarga ini?

Dapatkah mereka merasakan kemanisan keluarga bahagia sekali lagi seperti dahulu kala? Ikuti kisah pergolakkan rumah tangga Amanda dan krisis hubungan Dania ini dalam drama Samarinda Kalis Kasih setiap hari Isnin hingga Rabu bermula 2 April, pukul 10.00 malam, di TV3.

Kalis Kasih

Kalis Kasih

Kalis Kasih

Kalis Kasih

Kalis Kasih

Kalis Kasih

Kalis Kasih

What do you think?

73 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

CJ WOW SHOP Raikan Ulang Tahun Kedua dengan Ganjaran yang Hebat

Yang Best Tentang Lawak Ke Der 2018