in

CuteCute

Gambar Maizawati Zainal Isteri Akhil Hayy

Tiba-tiba nama Maizawati Zainal, isteri kepada penyanyi dan penceramah agama, Ustaz Akhil Hayy jadi popular. Ramai yang kata, isteri Akhil Hayy sangat cantik. Ini dia gambarnya masa muncul rancangan Wanita Hari Ini (WHI) TV3 untuk bercakap tentang topik ‘Ditinggalkan Suami’ bersama pakar motivasi Ustaz Zawawi Yusof yang dihoskan oleh aktres Norish Karman atau NK dan Irin Putri Azmi. Sebelum tu, Maiza keluar dalam Nasi Lemak Kopi O di TV9.

gambar isteri akhil hayy maizawati

kredit foto: berita harian dan mstaronline

What do you think?

72 Points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply
  1. memang isteri Akhil Hayy cantik… x macam anak 6….. lebih cantik dr waheeda….. harap Maizawati sabar & tabah….

  2. mmg jauh lbh cantek… tp lelaki ni da tekene panahan cinta baru cantekpun tak nampak dah… dibutakan terus mata hatinyeee…

  3. cantik …xde rupa anak 6…wahahahahahah….pasni leh jadi model muslimah…ermmmm…..

  4. SAYA BUKAN NAK KATA LA , MEMANG DUNIA ARTIS PENUH DENGAN NODA , KALAU USTAZ KHIL NI SETIA DENGAN PARTI PAS , TENTU TAK AKAN JADI CAMNI , NASIHAT SAYA PULANG LA KEPANGKUAN PARTI PAS , DI SANA PENUH DENGAN KEBERKATAN , TAK PAYAH LE MASUK DUNIA HIBURAN , INI SEMUA DUNIAWI
    WAHEEDA PUN MACAM TAK ADA LELAKI LAIN , DULU HALIM OSMAN NAK KE DIA , JUAL MAHAL , LAKI ORANG JUGA KO MAU
    APA INI

  5. TERUS TERANG SAYA KATA , SAYA SUNGGUH BERSIMPATI PADA ISTERI DIA , TAK MENGAPA SEMOGA DIA AKAN DAPAT SEORANG SUAMI YANG BETUL2 AKAN JAGA DIA DUNIA DAN AKHIRAT ,
    YANG HAIRAN TU , KAT OASIS CAFE AKHIL DIA DOK BERDAKWAH DOSA SANA SINI , TAPI HANG DOK PI TENGOK WAYANG , TAK KAN DIA TAK TAU TENGOK WAYANG TU HARAM

  6. betul lah ye apa yg media siarkn selama ni..tp waheeda asyik menafikn je..tup2 dh kuar citer ni nk nafikn mcm mana lg ek..anyway..buat maizawati..semoga tabah mharungi liku2 kehidupan ini..setiap yg berlaku ada hikmah dsebaliknya…

  7. erm..cantik sungguh ciptaan Allah..ade iras zaskia mecca la pn maizawati ni..orgnye lembut.waheeda?jauh beza kelembutan dan kecantikkan..

  8. memang sangat cantik….jauh berpuluh ribu kali ganda dari pompuan yg satu lagi tu. lagi satu, dgr cara maizawati cakap lemah lembut jer..mcm tiada kebencian. yg herannya, si waheeda tu, cara dia menjawab kat berita harian penuh keangkuhan! eh, apahal si waheeda tu nak melenting lenting lak? sapa yg rampas laki sapa nie? akhil kata, “don’t wake the sleeping dog”; waheeda lak kata “jgn dijolok sarang tebuan”. wah wah wah, cakap mcm diorang ni takde salah sebesar kuman pun! to maiza yg sungguh jelita, sabar je lah ye. Allah itu maha adil…ini sekadar ujian utk melihat tahap keimanan manusia terhadapNya..Hidup mesti diteruskan…utk anak2 terutamanya.

  9. giler baii..
    cantek btol bini die..huiyoo kalah si wawa..
    ak tgk cm muke zaskia la..cantik banget..
    pergh222..
    akhil2..apa suda jadiii..
    wawa2..ape kau da buat kat laki org..adoi..cm x de laki lain je..
    g kaco laki org watpe..si akhil pon satu..patut bersyukur dikurniakan isteri yg solehah (bg kawen lagi satu tuu baii) + cantik ayu.. haishh tulaa..bende2 camni x semestinya org yg x de pengetahuan agama je yg terkene.. seorang pendakwah pon bole terkene jgk..dunia akhir zaman..mcm2 bole terjadi..
    harap u all ( wawa n akhil) please come out with a very strong statement to clear up everything…we must wake up these two dogs..hak2..

  10. kita mohon berlindung dari menjadi atau terpengaruh dgn ulamak suu’, ayat al-quran permulaan surah al-saff turun khas menempelak perangai buruk ulamak suu’ yang menyuruh-nyuruh org melakukan kebaikan tp dia sdr x buat, melarang org melakukan kejahatan tp kejahatan itu dia sdr yg lakukan.
    kpd org spt maiza kami berpesan supaya dia memahami apa yg berlaku ini adalah sunnatulLaah..
    “perempuan yang baik-baik adalah utk lelaki yg baik-baik” “andai d’sane tercalit sedikit dosa dipihak lelaki maka dia sdh tdk sesuai lg utk perempuan yg t’lalu suci tanpa sebarang dosa dari jenis yg same.. tdk akn ada usaha yg mampu menyelamatkan keadaan kecuali taubat lelaki berserta keizinan allah.. andai tiada taubat tdk akn ada lg jalan ke arah kebaikan.
    saya m’hormati maiza ttp memohon allah m’berikan ketetapan hati untuknya.. agar dapat melalui semuanya dgn “sabar & islah” diri.

  11. bini cantik simpan kat umah,waheeda buat seronok seronok.maaf la kalau tk setuju geram sangat ngan ustaz dan waheeda

  12. ASTRO PLS ban this bloody Ustaz from all your programmes. takde rupa ustaz pun. akhil hayy ni buat merendahkan martabat ustaz kat dunia ni je. nak ajar orang lain jadi baik tapi dia sendiri setan. ustaz nak kongkek je

  13. waheeda pukimak ni pun satu. rupa mcm hantu pontianak. takde jantan lain ke yg kau nak main. carilah orang bujang kat luar tu melambak. inilah rupa betina yg tak diajar mak bapak dari kecik supaya jgn ambik harta org. eh betina skrg ni apasal korang suka sgt dgn batang ‘second-hand’ hah ?

  14. yer lor…waheeda 2 mmg gedik pn..nk2 time cter nana tanjung 2…gedik tahap gaban…awk 2 bertudung….

  15. sudah sudah lah….doakan yang terbaik untuk mereka. Setiap manusia memanga ada dugaan dari Allah. Kita sebagai hambaNya, terima dengan redha…marilah kita sama-sama menadah tangan memohon supaya tidak tergolong dalam sifat2 Mazmumah. InsyaAllah…
    Buat Waheeda…saya sbgai ibu, isteri dan wanita yang berkerjaya, agak terkilan dengan apa yang terjadi…kenapa ada kenyataan yang berunsur ugutan sedemikian terhadap isteri ustaz…hmmm…pd pandangan saya, anda tetap berada di pihak yang menjadi punca atas apa yang terjadi walau apa pun alasan anda…ustaz Akhil…anda adalah salah seorang IKON dalam family kami seterusnya ramai di Malaysia ni…kami mendoakan kesejahteraan buat anda sekeluarga. Kesian anak2.
    Kenangkan lah semula apa yang anda telah lalui selama ini bersama keluarga…saya ada melalui kesukaran seperti ini…cumanya saya bukan orang sepopular anda semua…
    Tapi…syukur kami dapat menanganinya dengan penuh kematangan walau dalam keadaan yang teramat getir….Kini, kami bahagia….lebih bahagia….
    sebagai seorang wanita, rasanya Waheeda kenalah beralah dari segi percakapan walaupun anda akan menjadi milik ustaz akhirnya…jagalah hati seorang isteri yang banyak berkorban kerana suami…
    Ssungguhnya..hidup ini hanyalah sementara, sekali…sahaja…
    Walau setinggi mana iman seseorang itu, adab bercakap, pergaulan tetap ada batasan…Fikir-fikirkanlah….
    Jagalah hati semua pihak pihak.Pada pandangan saya, tak salah pun Waheeda akan menjadi isteri ustaz…tetapi hindarkanlah sifat2 yang berunsur Mazmumah….(ini pesan mak pada kami)…memang susah untuk memuaskan hati semua pihak. Anda orang popular…tapi anda ada Yang Maha Esa….Maha Adil…lakukanlah yang terbaik unuk semua pihak….Kami sekeluarga mendokan kesejateraan untuk keluarga ustaz Akhil & Waheeda….. Amin….Ya Rabbal’Alamiin…

  16. kesian maiza..anak dah enam ..laki buat hal..tu la sebabnya aku malas nak beranak ramai2..mula2 memang la best ..pah 2 apa2 jadi diri sendiri juga yg susah..org pompuan nie bila dah suka laki org, dia dah kisah laki 2 anak 10 ke 20 ke..janji dia dah suka..mama pun pelik apasal si wawa tu mcm org meroyan nak marah maiza..mcm la maiza tu yg ambil hak dia..tu la tak semestinya org yg nmpk baik tu baik..org yg nmpk jahat tu jahat..selamilah hati budi seblm mbuat tangapan..

  17. NK BOBAL MACAM CHAMPION…
    EX HUBBY DIA SENDIRI NAK GANYAH DIA CUKUP2 !!!

    WAHEEDA SAMA JALANG MCM MEMEY CUMA BEZA VERSI BERTUDUNG !!!
    TERGEDIK2 MENTEL NAK MAMPOS !

    AKHIL USTAZ BASTARD ! CAKAP TAK SERUPA BIKIN !
    SAJAK LAH TU LU DUA ORANG..

    GI LAH CEPAT NIKAH DARI JLN BERDUA TANPA IKATAN !

    SYAITHAN BERTOPENGKAN MANUSIA…
    MUNAFIKUN !

  18. Kenape Akhil & Waheeda msh nak menyembunyikan sesuatu….kenape dorang nak merahsiakan status dorang…andai dah bernikah, jujur & berterusterang sajela..xlah masyarakat mmandang serong…bile dah jd camni..kan menimbulkan fitnah..pd Maiza..d hrp bnyk2kan bersabar & sentiasa memohon kpdNya…

  19. kita tak tau apa yang berlaku dalam rumah tangga mereka…mungkin dah beranak 6 allingment dah lari..dah dia bagi izin kawen lagi..waheeda pesal kecoh,…nak kawen sangat ..kawen la…aku memang tak percaya ustaz ustazah zaman nie..merapu ja…dah tak tengok lagi berapa labuh panjang tudung dia…kalo hati busuk macam tempoyak..emmm…tak guna gak…tapi berani la maiza nie…kita pun tak tau gak peragai pompuan ni yang sebenarnya…atau ketiga2 pun sama..

  20. akhil hayy dah xder mase depan. buktinya mcm ni;
    a) masa jadi artis dia jadi artis yang x menjadi. sebab org lain lagi hebat.
    b) masa jadi ustaz pun dia jadi ustaz yang x menjadi sbb x tahan dgn popuan genit.
    c) pas ni dia nak jadi ape ek ?? rasenye jadi ape sekali pun dia akn jadi orang yang x menjadi atau jenis yg terbantut…
    kecuali dia bertaubat..

  21. waaaa..bini ustaz siap pakai contact lens lagi tu….tabik la dlm susah ati boleh bergaya2 lagi hehehe..alang2 cari glamer ok gak kan..posing gitu

  22. Saya selalu rasa ustaz akhil ni macam terlebih bergaya je, tak taulah kalau imej ustaz rock memang begitu, sebutan ‘ustaz rock’ pun macam tak kena je.. tapi entahlah.
    Wahida ni sepanjang pemerhatian saya memanglah sentiasa sombong dan bongkak. dari dulu pun mmg beginilah sifatnya. bila bercakap sentiasa kasar bahasa saja. kesian kat mak-pak wahida ni, tentu makan hati dengan anak daranya.

    Sabarlah Puan Maiza, hari ini hari Ustaz Akhil & Wahida, akan adalah hari kemenangan untuk Puan dan anak2 nanti. Kuatkan semangat, bergantung hanya pada Allah. Saya berdoa untuk Puan juga.. kesian kat Puan.

  23. salam.. Buat MAiza tabahlah dalam menghadapi intangan dan dugaan hidup …teruskan mendidik anak anda dgn penuh kesabaran dan keimanan..InsyaAllah. Allah akan sentiasa bersama2 dengan orang yang sabar dan redha atas segala ujianNya…Amin…

  24. tiada suatu fitnah atau bencana yang lebih besar bahayanya dan lebih bermaharajalela selepas wafatku terhadap kaum lelaki melainkan fitnah yang berpunca daripada kaum wanita! -mafhum hadis. Fikir-fikirkanlah!

  25. salam.. selama ni saya minat sgt dgn waheeda. saya rindukan sikap dan penampilan waheeda sptmana baru keluar dulu. sederhana dan sopan. tapi taktahulah apa yg tlah terjadi..Allah Maha Mengetahui. Saya juga tertanya2 apakah yg waheeda maksudkn apabila melontar ugutan kpd isteri ustz akhil.. walau ada keburukan pada kak maiza apa hak waheeda utk meruntuhkn masjid yg terbina. sepatutnya waheeda menjernihkn keadaan. mak saya sendiri kata sikap waheeda tak seperti anak dara, kurang ajar dan tak bersopan. memanglah kita tak dpt nak adili sesiapa..tetapi isteri ustaz tetap berhak mendapatkn kembali suaminya dan terang-terangan hati si isteri terguris dgn perhubungan ‘sahabat’ antara waheeda dan ustz akhil…

    beginikah sikap waheeda yg mengaku pendakwah…? kalau dahulu saya begitu meminati waheeda sehingga mengumpul gambar2 nya kini sy benar2 kecewa namun saya masih berharap agar waheeda merenung sejenak atas apa yg tlh berlaku..sbg wanita adakah salah org lain apabila kita sendiri yg mmbuka ruang2 fitnah?

    mengapa sedari awal waheeda kerap memberi statement rasa suka n senangnya berkawan dgn ustz akhil..? tidakkah itu pintu2 fitnah..? apalagi bergambar sebelah menyebelah dgn penuh keseronokn di pantai….

    renungilah…kpd ustz akhil, hargailah si isteri. andainya si isteri itu ada keburukan (walaupun si suami juga tentunya ada keburukan jua) , tugas si suami lah utk mendidik dan mentarbiyyah isteri dan anak2.

    mengapa waheeda perlu dibantu sdgkn si isteri dan 6 anak menuntut hak mereka saban bulan….?

    moga Allah melindungi mereka yg benar dan mengembalikan yg hak jepada mereka, amin…..

  26. Apalah korang duk hina-hina orang nih… Kita tunggulah 2 Jun nanti… Kita tengok apa kata Akhil Hayy pulak!

  27. Name je ustaz,ustazah,pendakwahla apelah..tp sebenarnye sume2 tu fatamorgana je.kalo da dikuasai nafsu diibisik hatinye oleh syaitan mmg sume nih terjadi..kte nih da akhir zaman..bkn nk salah2kan mane2 pihak.masing2 bersalah..baca quran byk2.taula kenapa sume nih terjadi..tp jgnla memalukan ustaz n ustazah yg lain.skang org pandang ustaz pon da len mcm.angkara dieorg..heh..sabarla akak maiza..Assalamualaikum

  28. Salam, ana aisyah, kita sama,saya adalah bekas peminat Waheeda, setiap kali ada filem terbaru lakonannya, malahan lagu2 dendangannya sering menjadi melodi di hati saya..Saya juga suka menonton rnacangan Cafe Akhil Hayy kerana ingin melihat Waheeda..Tapi sayangnya, saya sangat-sangat kecewa dan sangat rasa marah kerana kontroversi ini melibatkan Waheeda dan pada saya Waheeda terlalu angkuh menjawab soalan wartawan. Sepatutnya sebagai seorang Wanita yang punya hati dan perasaan Waheeda tampil memohon maaf kepada isteri Akhil Hayy..Kalau kisah Memey dan Norman Hakim dulu, mengapa Memey boleh keluar meminta maaf kepada Abby? Cumanya Abby sahaja yang mengungkapkan “Tiada Maaf bagimu buat Memey”..Namun sekurang2nya ada permohonan maaf..Bukanlah saya menyokong Memey sebab prinsip saya “Anti Perampas suami orang”..Bukan kah spatutnya Waheeda cuba meletakkan dirinya di tempat isteri akhil dan menghormati perasaan seorang wanita..Wanita hatinya fragile..sejauh mana sabar pun ada thapnya…
    Akhir sekali saya berdoa agar Allah menunjukkan kebenarannya..Pihak Media jangan la terlalu taksub menjaga hal rmh tgga org..usaha lah mendamaikan mereka, bkn merosakkan lagi..

    Akhil, anda seorang yg bergelar suami, poligami itu tidak berdosa dalam Islam, tapi tanggungjawab tetap tanggungjawab..Mana tanggungjawab anda kepada Maiza dan anak-anak..

    Waheeda, dalami la perasaan seorang wanita, kerana anda juga wanita..Andalah punca kepada segala-galanya, bagaimana selama berbelas tahun mereka berkhwin, tidak pernah ada msalah seumpama ini..Anda puncanya..

    Maiza, kami memahami perasaan anda, tetapi selama mana Akhil itu masih suami anda, jagalah aibnya..Jangan la kerana hendak memberontak anda lupa bahawa anda masih isterinya yang sah..

    P/s: Sebenarnye Akhil tu xpandai amik hati isteri, sape pn terkejut mula2 bila suami mtak nk kwen lagi, tp pujukla isteri cara elok, lepas tu tunjukkan bahawa anda tu mmg layak beristeri 2, ni isteri baru 1 dah x blk berbulan2, klu kwen 2?? Renung2kan……

    P/2: Isteri2 di luar sana, kalau kita jlnkan tgjwb dgn baik, mesti suami akan menghargai kita, tapi kalau kita rasa kita dah buat yg terbaik namun belom tntu itu yg terbaik pada si suami, Disinilah pentingnya Musyawwarah antara suami dan isteri..Sekadar Pendapat..Wallahua’lam

  29. semoga 2nd Jun terungkai segala masalah selama ini. Moga yang terbaik bersama orang-orang yang benar.

  30. Sesapa yang tak puas hati dengan Akhil Hayy yang prasan bagus ni…sila email [email protected] dan mintak Astro Oasis “ban”kan Cafe Akhil Hayy yang kononnya memberi nasihat kepada muda-mudi kita…ikut perangai ketam pulak….mengajar anak berjalan betul.

  31. One more thing..

    Kenapa komen2 kat sini seolah olah menyalahkan Waheeda semata-mata??

    Especially komen2 dari kaum hawa..

    Tak faham la saya..

  32. sayang lah bini ustaz….sayang lah bini ustaz comel2…nk tinggal g2 je…klu saye mikir 100 kali nk tinggal…hahahaha….

  33. sayang lah bini 2…klu x sayang biar lah saye sayang bini ustaz 2…hahahaha…kesian kat org tersayang 2….

  34. Wahida lebih teruk dari memey gn fasha.Memey dan Fasha tu lagi baik dari dia sebab dorg minta maaf kerana tau salah menganggu rumah tangga orang….tapi si pompuan sundal tu tak tau malu..dah amik laki orang berani nk ckp kuang ajar dan ugut2 orang lagi…buat malu je jadi islam….ko wahida telanjang jer lagi baik dari pakai tudung..aku doakan Puan Maiza dimurahkan rezeki dan mendapat cinta baru yang lebih membahagiakan dia dengan anak2….Moga Allah memihak kepada Puan Maiza…..Sabar Puan Maiza kerana semua orang berpihak kepada anda…

  35. KEPADA SEMUA YANG MEMBERI KOMEN………..
    JANGAN DUK BACA CILAP ORANG JER…
    KOMEN TERUK2… CILAP ARI BULAN, KENA PADA DAHI SENDIRI… INGAT “WHAT YOU GIVE, YOU GIVE BACK”
    KAMU MENGUTUK, SUATU HARI NANTI KAMU AKAN DIKUTUK…
    APA LA YANG KITA NAK MARAHKAN KAT ORANG…
    GUNA KAN AKAL YANG ALLAH BERI NI SEBAIKNYA… JADIKAN SEBAGAI PANDUAN DAN SEMPADAN HIDUP….
    SAMA2 LAH KITA DOAKAN AGAR SEMUA BERADA DALAM SIFAT MAHMUDAH…….
    YA ALLAH, JAUHKANKAN KAMI SEMUA DARIPADA FITNAH DUNIA DAN AKHIRAT….AMIN

  36. CANTI & LEMBUT SEKALI PUN MAIZAWATI TP XGUNA KALO HAL PERIBADI DI GEMBARKAN SATU MALAYSIA. KALO SUAMI TERUK SEKALI PUN JGN LAH DIHEBOH2KAN SATU DUNIA, PEGILAH PEJABAT KADI UNTUK MENDAPAT PANDANGAN YANG TERBAIK DAN LANGKAH YG PERLU BELIAU LAKUKAN…

  37. maiza tu 100x lbh cantik dr waheeda… si akhil tu konon alim, alim2 tahi kucing adalah… dlm tv bukan main menasihatkan org kononnya dia tu perfect… pi gi dahhh…. awak sendiri pun jalan tak betul nak nasihatkan org pulak…kepada waheeda, jaga tingkah laku dan tutur kata… awak kata jgn dijolok sarang tebuan… peliklah dia ni… siapa ganggu siapa sebenarnya… ckp ikut sedap mulut dia aje… pas tu ckp mcm org tak bersalah langsung…
    kepada maiza, bersabar byk2, kita semua bersimpati dgn awak…

  38. kepada fareez, saya nak bagi tahu, mmglah awak tak faham kenapa kita2 ni semua menyalahkan waheeda… sbnya awak bukannya perempuan. Awak tak faham perasaan org perempuan yang dianiayai… Cuba awak letakkan diri awak kat tempat Maiza, mcm mana perasaan awak kalau laki tak balik 3,4 bulan… Faham tak sekarang?????

  39. kalau ana jadi maizawati,ana pun mengamuk.dahlah sejak bln 2 tak balik,last2 hilang pegi dating ngan waheeda.apa punya ustazlah.pandai berlakon……..alim kucing je lebih.waheeda satu hal pulak,dahlah kebas laki orang pas tu dia pulak yang mengamuk lebih.tak paham betul.tapi kalau nak banding, maizawati ni lebih cantik dan sopan-santun dari waheeda.waheeda ni muka garang,takut nak buat bini………

  40. benci ngan waheeda.perampas dan pemusnah rumah tangga orang.lepas ni kalau ko kawin, tanggunglah nasib serupa ngan apa yang ko buat pada maizawati.To maiza, tabahkan hati, pas ni mesti jadi rebutan VIP walaupun dah ada anak 6.

  41. aku tak tahu apa salahku
    dan yg engkau mahu dr aku
    kau dgn lantang menyebarkan isu
    sesuka hatimu mengataku…
    di mana harga dirimu
    kau letakkn sedangkan hatimu
    BUSUK MEMBUSUNG PENUH NANAR….

    allah s.w.t sntasa kt sisi org yg benar…

  42. Subhanallah.
    Manusia zaman sekarang terlalu mudah menghakimi kehidupan orang lain. Tidak kah terfikir sebagai seorang muslim, setiap sesuatu dugaan yang Allah lemparkan kepada seorang manusia adalah hadiah dari Allah untuk manusia itu sendiri..untuk manusia itu mencari kesilapan dan kebaikan yang Allah hendak tunjukkan kepada manusia.
    Siapa lah kita yang hendak menghakimi kehidupan orang lain. Orang lain menjalani hidupnya bertahun-tahun lebih mengerti akan permasalahan hidupnya sendiri. Manusia lain…? tidak kah muhasabah adalah jalan yang patut diambil oleh manusia-manusia yang melihat akan permasalahan orang lain? Islam tidak pernah mengajar masalah rumahtangga di war-warkan kepada umum terutamanya untuk tatapan dalam satu negara. Andaikita tidak manjaga keaiban orang lain, bagaimana Allah hendak menjaga keaiban kita.
    Ustaz Akhil, anda mendiamkan diri adalah benar kerana Hadis Rasulullah ada memberi panduan sebegini…yang lain-lain… fikirlah sikit…tuhan bagi otak tapi tak tau guna…
    Ideologi sekularisme tidak akan menjamin anda di akhirat.

  43. Waheeda Jangan nak cakap banyak lagi… pergi minta maaf pada peminat semua… maizawati memang ada hak untuk mengeluarkan kata2 apa sebenarnya yang berlaku… Kau tu apa? tak layak nak komen kata sarang tebuan jgn jolok la… malu nak kuar rumah la apa la…

  44. Salam Allah SWT… untuk semua.
    Selagi ada nyawa… selagi itu, manusia diduga.Dugaan datang untuk menguji setiap kita… tidak semestinya bila Allah SWT menduga seseorang … kita yang tidak didatangkan ujian itu , tidak diduga. Lihatlah dalam diri sendiri, wajarkah kita ? hebat kah kita ? ..bila kita pula yang boleh sewenag-wenangnya mengutuk , mencaci dan menghina orang-2 yang diduga ? Maksumkah kita ? Tuhankah kita ? …hingga mampu mengeluarkan perkataan – perkatan jahat mengutuk dan menghina permasalahan orang lain ? … dosa hati dan mulut kita , bagaimana pula nilaian Allah SWT ? Melihat, menghalusi, mengambil iktibar , bersyukur dan redho atas dugaan yang Allah beri . kerja Allah.. manalah kita tahu bahawa Allah beri dugaan pada mereka… sebab Allah SWT sayangkan mereka , Allah hendak beri kesedaran dan keindahan taubat untuk mereka, mana tahu di penghujung malam mereka beruzlah dan bertaubat pada Allah SWT, mereka lebih menginsafi dan berada paling dekat dengan Allah SWT ?… malangnya kita yang serba kurang ilmu dan amalan , begitu celupar , seronok dan masing-masing meraikan pula ajakan syaitan… memperlekehkan kerja-kerja Tuhan ini. Istigfarlah, ini kerja Allah SWT….kita sewajarnya , mengambil segala permasalahan orang lain … sebagai iktibar untuk diri kita … takut-2 sedang asyik melihat pada masalah orang , menuding jari pada orang , menjuihkan mulut pada ujian orang … Tiba-2 bala yang lebih dahsyat dan hebat Allah SWT, terbalikkan pada kita. Tinggalkan lah budaya SYAITAN ini… budaya MELODI TV 3 DAN GALEKSI TV 9, kita orang islam, Orang Islam paling Allah sayang dan paling Allah dekat kalau tahu menjaga nikmat MULUT yang Allah beri.
    Jodoh, hidup dan mati, segalanya kerja Allah SWT.

  45. Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

    Aku ni dah 48 tahun …. sewaktu aku sedar daripada zaman jahiliyah usiaku mencecah 42 tahun. Aku telah insaf dan bertaubat kepada Allah SWT atas dosa2ku selama ini.

    ‘Ustaz’ Akhil Hayy lah idola yang pertama sebagai contoh aku kembali kepangkal jalan benar. Aku banyak2 dah beli kaset, cd, buku dan tengok dari YOU TUBE pasal akhil hayy ni. Kerana beliau merupakan contoh utk aku buktikan yang paling baik hijrahnya. Walau bagaimanapun, akhil hayy tu adalah insan biasa mahluk ciptaan Ya Khaliq…tuan punya dunia. Sebutan ‘Ustaz’ cuma dlm bahasa arab dan adalah cikgu saja mun saya x silaplah… Imam sekali pun kalu nak jadi jahat tetap manusia yang mempunyai kelemahan kan? Akan tetapi kita kena ukur juga kebaikan yang telah dibuat oleh beliau. Misalnya ajaran yang baik, tazkirah tentang hadis Nabi, pasal Al-quran…..Dia pun from ROCK KAPAK to PENDAKWAH … besar jugak hijrah dia tuhh….so I think kita kena bagi akhil hayy some space for him to settle with his wife and family. Because ni hak mutlaq peribadi dia kan eventhough dia tu public figure but dia pun ada kelemahan sendiri. I masih tabik spring kat akhil hayy ni bukan kerana dia idola aku tapi aku percaya akhil hayy boleh n dapat buat keputusan yang paling makruf demi keluarga dia. InsyaAllah, manakala kita ni semua ikut tumpang doa kat akhil hayy n family supaya mereka dapat best solution to this matter.

    Some points n Fakta utk akhil hayy : First, You ada wife yang cantik, and wife you dapat dah bagi zuriat enam org hasil perkahwinan belasan tahun manakala wife you seorang surirumahtangga sepenuh masa, and i believe dia jaga solat / beragama and kehormatannya and ketaatan nya pada you….

    Summary of the above : Ini kan ciri2 wanita yang dijanjikan Allah SWT masok syurga.

    Poligami : Harus kalau mampu berlaku adil but jangan kerana dek nafsu kita terlupa akan bagaimana Nabi Muhammad SAW berpoligami. Mampukah mencontohi Nabi junjungan kita? Bukan hitung bini tapi menyelamatkan wanita daripada diskriminasi or else dalam Al-quran ALLah SWT berfirman kalau tak mampu just stick to one. itu yang terbaik disisi Allah. Wallahu a’lam.

    Rather then get married to another one, lebih baik kita pastikan yang existing wife and anak-anak mendapat kasih sayang yang secukupnya.

    Aku pun berdoa kepada Akhil n Maizawati n anak2 banyakkan lah solat2 sunat yang disarankan oleh nabi junjungan kita agar dapat pencapaian yang terbaik dan kata sepakat demi masa depan yang entah sampai kemana.

    Akhir kata to Akhil Hayy … Mudahan atas perkara rumit ini akan dapat hikmah dan kesabaran yang tiada ukuran. Buang yang keruh, ambil yang jernih.

    Wassalam.

  46. akhil kata, “don’t wake the sleeping dog”…..sedar pun si akhil yang dia tu dog jadi-jadian….muka je dah macam anjing mongrel..and waheeda such a desperado…

  47. Saya amat setuju dng kata2 dari Hamba Allah & Wan tadi..fikir kan lah wahai kaum muslimin sekalian….setiap dugaan yang Allah swt berikan adalah untuk menduga sejauh mana keimanan seseorang itu..saya x nak salahkan sesiapa,tapi apa guna kita dok kutuk orang,menghakimi orng sesuka hati…mencaci ,menghina sesuka hati…kamu sekalian kata kamu islam..tapi sibuk mengukur kekurangan orng lain..sempurna kah sikap kalian semua…?
    Seburuk mana pun suami kmu wahai maiza tp jgn la di hebohkan satu malaysia,itu keabaian suami yang harus di jaga…itu hukum yang Allah telah katakan….tidakkah takut kamu hendak menjawap di akhirat nanti?Lihat seperti erra fazira dan yusri,mereka berpisah tp masing2 menjaga aib masing2..tidak menghebohkan siapa yang salah siapa yang betul..hanya mereka dan allah yang tahu…itu adalah cara yang betul andainya mahu berpisah pun..bukannye menghebohkan satu malaysia dan mengaibkan suami sendiri..kamu masih isteri pada seorang lelaki…
    kenapa la cetek sangat fikiran kamu wahai maiza…sya seorng perempuan jga,jga sudah berkahwin..juga pernah mengalami pengalaman yang amat ngeri sehingga hampir berpisah..tp sya dan suami bermuhasabah diri dan saling memaafi…..amat sedih bila kamu menghebohkan cerita kamu satu malaysia..cukup la sekadar kamu merujuk di pejabat kadi @orng yg boleh dipercayai…berdosa besar tu…mungkin ustaz akhill hayy ada salah nya juga..tapi saya amat tertarik bila ustaz hanya mendiamkan diri..tu bermakna ustaz mengikut sunnah Rasullallah…..takkan hanya kerana suami kamu ada perempuan lain kamu mahu bercerai….fikir kan lah..berapa kerat lelaki dalam malaysia ni yang boleh di panggil ustaz..berapa ramai..?tidakkah kamu rasa menyesal melepaskan sesuatu yng sukar di cari..sama2 la bermuhasabah diri…cantik saja x cukup untuk memenangi hati suami….andai pun akhill tu ustaz,dia tetap hamba Allah yang tak lepas dari melakukan kesilapan…tetapi dia mempunyai ilmu agama yang lebih berbanding dengan lelaki biasa..tidak kah kamu menyesal meninggalkannya..
    Lumrah manusia hanya nampak satu titik hitam..yang putih di sekeliling punyalah banyak tidak nampak..renungkanlah….
    Dan kepada wahida,andai kata Ustaz akhill tu mang jodoh kamu,bersyukurlah di kurniakan lelaki seperti itu…tetapi mohon la maaf kepada isteri akhill yang hatinya telah tersentuh….apa pun sama2 la kita mendoakan kebaikan buat mereka semua…..

  48. Betul la ejat kenapa sampai memaki hamun orang…Dosa tau…Korang kenal ke ngan uztaj dan waheeda tu…Sempat ke nak minta maaf apa nak jawab di akhirat nanti. Lu pikir lah sendiri.

  49. Aku tengok bini Ustaz tu pun bukan main tebal make up dia. Pakaian pun ketat. Cukur bulu kening. Isk bini ustaz ke tu?

  50. Bini ustaz pun pakai make up tebal dan pakaian pun ketat siap pakai kontex len warna brown gitu. Bini ustaz ke tuuu??

  51. ni ustazah mana ni…”kenapa la cetek sangat fikiran kamu wahai maiza…sya seorng perempuan jga,jga sudah berkahwin..juga pernah mengalami pengalaman yang amat ngeri sehingga hampir berpisah..tp sya dan suami bermuhasabah diri dan saling memaafi”… adakah anda bermaksud membenarkan polygamy bermakna anda wanita yang tidak cetek fikiran? Lebih cetek lagi membenarkan seorang lelaki sesuka hati membuli perasaan/diri seorang wanita. “tapi saya amat tertarik bila ustaz hanya mendiamkan diri..tu bermakna ustaz mengikut sunnah Rasullallah”………mengikut sunnah ke dengan mengabaikan tanggungjawab as a dad/husband? Berdiam tak bererti benar..

  52. ni ustazah mana ni…”kenapa la cetek sangat fikiran kamu wahai maiza…sya seorng perempuan jga,jga sudah berkahwin..juga pernah mengalami pengalaman yang amat ngeri sehingga hampir berpisah..tp sya dan suami bermuhasabah diri dan saling memaafi”… adakah anda bermaksud membenarkan polygamy bermakna anda wanita yang tidak cetek fikiran? Lebih cetek lagi membenarkan seorang lelaki sesuka hati membuli perasaan/diri seorang wanita. “tapi saya amat tertarik bila ustaz hanya mendiamkan diri..tu bermakna ustaz mengikut sunnah Rasullallah”………mengikut sunnah ke dengan mengabaikan tanggungjawab as a dad/husband? Tolong jangan menutup perbuatan salah dan zalim seseorang lelaki dengan agama…Berdiam tak bererti benar tau…selalu pengecut aje yang berbuat begitu….

  53. Salam buat smua..
    rasenya tiga2 pihak pun salah..
    waheeda, x patut blagak kurang ajar camtu..patutnye dah amik hak org..reti2 laa mintak maaf mcm yg dibuat si memey tu..kan elok sket camtu!
    yg si akhil ni plak..patut nye renung2 kan laa pengorbanan isteri awak tu..
    mmg poligami dibolehkan..nabi pun kawen ramai tp yg baginda kawen tu smua janda2 (org susah) yg anak dara cuma seorang iaitu Aisyah r.a.. tupun time Aisyah tu still budak2..
    klau nak poligami, kawen laa dgn janda2 yg hidup tbiar xde tmpat bgantung!!
    ni tak..ppuan yg mcm waheeda tu plak yg die nak wat bini!!
    waheeda tu kire ade rupe..anak dara lagi..sure ade nye org nak kat die satu ari nanti!!
    buat pn.maiza plak..spatutnye bincang kat pjabat kadi je laa..
    xyah bawak ke tv..bile dah jadi camni..suami, kluarga, anak2 dah aib!!
    so..mmg tiga2 salah!!
    muhasabah laa diri anda..

  54. ustaz akhil 2 dr dlu aku xpcy boleh berdakwah…ketam ajar anak berjalan tp dia sendiri xbtul jalan..waheeda pun xubah mcm ppuan jalang lain yang kat luar sana..klu xjado artis pun jalang tetap jalang tak ada bende lain nak buat selain rampas suami org bukan xboleh elak…tp saja xnak elak…suka n bangga menjadi kegilaan suami orang smpi sanggup tengok sang suami tinggalkn isteri dan anak2 semata2 untuk kepuasan dunia…tak per…tgu lah balasan di akhirat akibat meruntuhkan masjid…xpyh la dirikan masjid waheeda n akhil..untuk ustaz ahklil jagalah masjid yng ada…and tengok n renung lah muka anak2 sebelum buat keputusan bodoh tu…

  55. Maizawati, hamba sanggup menggantikan tempat Ustaz Akhil Hayy. Tunggu kedatangan hamba!!!

    *Ustaz, kalau saya mohon berjuta kesyukuran pada tuhan dapat bini bak bidadari. Kau ini ah…

  56. Sebagai isteri yg pernah mengalami keadaan spt Pn Maiza,hanya pada Allah tempat mengadu dan Alhamdulillah selalunya doa orang yang teraniaya selalunya makbul berdoalah sungguh-sungguh padaNYA. Selalunya mereka yang bersedia menjadi isteri kedua tidak akan memikirkan perasaan orang lain. Andaikata dia sebenarnya mempunyai jiwa dan perasaan spt wanita minta maaflah pada pd isteri yang sah kerana telah mencalarkan hati dan perasaannya. Bila anda (Waheeda) tidak berbuat demikian ini akan timbulnya berbagai-bagai fitnah dan sangkaan buruk terhadap anda.
    Memang poligami dibenarkan tetapi hukumnya bukan wajib. Sedangkan Fatimah anakanda kesanyangan Nabi SAW sedih dan tidak bersedia untuk dimadukan oleh Saidina Ali..Muhassabbah diri dan mussyuwarah disamping pohon petunjukNYA. InsyaAllah akan ada penyelesaiaannya.

  57. salam,kita x th pkara yg blaku d sebalik rmh tngga ustaz dgn isterinya,jgn kita tlalu emosi,kata mcm2 kt ustaz!bl nk mita maaf 2, apa pn tggu kptsn mahkamah. wsalam

  58. wei glamgucci yang xglam! ko bute ke..mana ada bini dia pakai ketat n cukur kening? xleh beza ke kening yg xcukur n cukur…kan besau 2 kening dia…aku punya kening pun x cukur gak tp lagi halus dan berbentuk…2 sume anugerah Allah…jgn dok nak mgutuk je..pasai contact lense open minded la sikit…up to date ler…bukan dia dedahkan badan punn…cuma contact lense yg boleh di tanggalkan dlm sekelip mata…apapun waheeda n akhil pny alasan tgk wayang tgh malam saja cari dosa kering.,..bukan muhrim tp berdua-duaan…lebih baik akhil naik teksi dari tumpang waheeda…ke xada duit nak byr tambang ustaz???

  59. korang tak payah lah dok nak mengumpat pasal depa and nak mencarut kat cni. igt Allah. Astaghfirullah

  60. Hai Maizawati,
    Ustaz pun kelam mata, inilah yang dikatakan org PAS. pantang tengok dahi licin sikit, Apa pun ustaz tak salah, ok lah tu. Ustaz nampak salah org saja tapi kain sendiri yang carik rabak.

  61. jgnlah gaduh-gaduh x elok tau…….akhil hayy ni pown satu…beria gi ceramah sana sini ttp rumahtangga sendiri x reti nak jaga.sy x belah mane-mane pown.ttp mak saudara sy ckp org yg nama wati ni jht.tpi itu x tau lah lak ken….tgklah hati budi masing-masing..k.lah…

  62. assalamualaikum…
    hmm…apasal la ade yg mencarut2…
    adeh…
    biar la diorang punye hal…
    wat pe nk kesah…
    xbaik bagi komen sampai mencarut2…
    tu bukan dosa ke???
    marah diorang nk wat pe…
    perempuan cantik cam ne pun, hanya perhiasan duniawi…
    xpayah la nk puji wife ustaz akhil ni melambung2…
    boleh kalo nk kawen…tp bterus terang la…
    xde la buat org bagi komen tah pape mencarut bukn2…
    hmmm…to all…renung2kan dan selamat beramal…
    wassalam…

  63. one thing…arwah ustaz aku penah gtau, jgn sesekali namakan anak wati…nama ni kurang baik…

  64. dgr 2 budak_kg ckp.NAMA WATI 2 KRANG BAIK..sy x ckp dye jht.sdp mulut jek kate mak sedare sy pki ajaran sesat.ko 2.sesiapa yg ngate2 org nnt akan balik pd dirinya SENDIRI!!!!!!!

  65. Assalamualaikum…
    baru tadi dengar ustaz cakap perli ‘lain kali kalau ada masalah pegi panggil tv’ rasanya kalau maizawati tak wat kenyataan kat media mesti benda ni tak dapat diselesaikan, saya tertarik dengan kenyataan maizawati di tv9 hari tu yang menyatakan dia sanggup nak bermadu dengan pompuan tu tapi kenapa ustaz tak nak berbincang dari hati ke hati sebagai ketua keluarga. kita tak berada di tempat maizawati dan kita tak tau keadaan sebenarnya. mungkin dia dah tak tahan dengan semua ni langsung pegi media…saya hanya mendoakan semoga yang benar akan terbukti nanti. kalau maizawati yang salah dia pasti akan terima akibatnya.sebelum wat apa2 dia pun mesti pikir dulu…kalau ustaz dan pompuan tu yang salah… mereka juga akan terima balasannya… hanya Allah sahaja yang dapat menilai dan mengetahui apa sebenarya yang terjadi…kepada sesiapa yang bersalah bertaubatlah dan kembalilah ke jalan yang benar… tak salah kalau kita mengaku kesalahan kita malah kita akan dihormati… Apa pun kembalilah kepada REDHA-NYA

  66. akhil hayy 2 nape gedik sangat kt mahkamah.owg len pown bcerai gak.wat le perangai leklok sket.awok 2 ustaz yg memimpin ke jln yg benar.jg terase yew!

  67. Assalamualaikum,kpd ustaz setiap ujian yg Allah beri brgntung kpd ilmu,amal dan iman.perlu muhasabah diri kembali lah kpd Nya mohonlah petunjuk drpd Nya apa yg trkurang dn trlalai kpdNya sesungguhnya Allah maha mengetahui apa yang trbaik dan terima dengan redho akan pemberianNya.ikut nafsu lesu ,ikut hati mati.pilihlah yang ringan mudhorat antara 2 mudhorat sama ada ceraikan isteri dan anak2 atau berkahwin lain.wassalam…..

  68. salam~
    kita jgnla bg komen apa2..
    kta x tau lg sapa yg bnr n sapa yg salah..
    cuma bg ketiga2 pihak tersebut..
    muhasabalah diri..
    mohon petunjuk Ilahi..

  69. Assalamualaikum ustaz,ikut kaedah fekah ,mudhorat yg lebih besar =tolak isteri & anak -anak. mudhorat yg ringan tinggalkan waheeda.kalu ustaz sorg yg briman, ikhlas,berakal dn tdak mngikut nafsu, hindarkan drpd brlaku kemudhoratan yg amat besar akibat menceraikan isteri & anak-anak. maka dgn itu terpeliharalah drpd kemurkaan Allah serta cercaan masyarakat. dgn izin Allah, insyaAllah.

  70. saya simpati dengan waheeda. saya juga bercinta dengan lelaki yang dah berkahwin, dan akan mendirikan rumah tangga Insyallah. maiza akan bereaksi sedih, biasalah… masuk tv. dia bercerai dengan laki 1st dia sbb nak kahwin dengan akhil. sekarang, rasakan…

  71. cuba laki ko kena ambik pulak nanti,nak tgk sedih ke tk.jgn sbb awak ambik laki org awak membela perbuatan yg salah.kisah awak dgn dia tk sama…

  72. Salam,

    Nak buat macam mana dah ketentuan dari yang Maha Esa, dia yg menetukan
    segalanya kepada makhluk Ciptaannya. Kena redha kepada yg punya badan
    angaplah ini dugaan dari Allah kepada yg bergelar manusia.. bersyukur sjlah .. serta berserah sjlah, mungkin ada khidmah yg Allah nak berikan kpd kita..
    yg diujinya.. amin

  73. dah la jgn asyik nak salahkan akhil khay je. mana kita tau masalah dalaman rumahtangga dia. kalau tak takkan la akhil khay jadi mcam tu. pesan saya sabar buat akhil khay. hampa nak puji bini dia cantik ka, terpulang. ustaz akhi ana dibelakang anta

  74. sesungguhnya lebih ramai manusia yang masuk neraka kerana mulut yang membinasakan atas umpatan, keji-mengeji dan memburuk-burukkan sesama saudara berbanding mereka yang masuk neraka di sebabkan oleh dosa-dosa yang lain. Menuduh perempuan yang suci dan tidak bersalah melakukan zina itu adalah salah satu dari tujuh pembinasa and konpem masuk neraka.

  75. oi nama wati tu pun ustaz aku kater burokk..ustaz aku bajar bahser arab tau….maksud wati bogel…x caya g ty ustaz korg yg bajar bahser arab

  76. X bolehla nk slhkan org yg nama dia ade ‘wati’ tu jahat or x baik..nk wat camne..da emak ayah dia yg bg nama tu….salahnye ibubapelah yg x bg nama2 yg baik mksudnye pd anak2 mereka…

  77. entahlah…kawin cerai tu adalah adat dunia,yang jadi kecoh tu sebab
    terjadi pada artis…tu yang ramai nak ambil tahu.Cuma hairanlah camner akhirr hayy tu boleh dapat title ustaz……ceramah pun takder lah sangat mesej pengajaran yang jelas ..yang banyak menyanyi perli orang adaler…..beginiker nak buat contoh pada yang non muslim, kusut lagi adalah…maaf cakap.

  78. sy sokong akil hayy……dl bini tak pandai pun pakai make up tngk skrg ?????engkorang dok kutuk ustaz jer…baik sngt ker bini dia tu…..entah2 ada org tungggu dah.sbb tu mintak cerai….(vip kot).sy syorkan waheeda citer hal sbnr br org tauuuu.

  79. lawa ker bini akil hayy tu…..kalu lawa takkan kena cerai…kalu lawa tak pandai jaga laki tak kena cerai la……ni dah pandai melaram tu yg ustaz tk thn….ni melara kalahkan artis2 malaysia

  80. kecantikan adalah milik setiap insan…pelihara dan hargailah ia…:)
    ustaz akil hayy….x leh la nak guna nama ustaz lg sbb bukan btl2x ustaz yg belajar dari sek agama pun kan…dulu penyanyi:)that why en akil hayy x heran nak timbulkan masalah nie semua sbb dia just manusia bisae jer…x ader pun kelebihan dan kehebatan apetah lagi leh digelar ustaz….kalau ustaz….even no body perfect….dia pasti dah tau ape yd dia bt sampai ke tahap nie dia t8imbulkan masalah dengan wahida….

    wahida2x,x sedar diri ke,awak dahla penyanyi dakwa,sopan menutup aurat..x ader gosip…tp sanag seribu kali sayang….bila dah x ader mslh pg lak tempah masalah yang sukup besar..kalah artis2x lainla…..wakakaka.lawak tol ko nie wahida……ko pun x patut digelar ustazah…..x layak langsung….same gak dgn akil hayy…..

  81. saya amat bersimpati dgn maiza…semoga Allah memberi kekuatan kepada dirinya..sayang sekali seorang suami yg bijak dlm soal hukum tp akhirnya terpesong apabila melibatkan diri dgn dunia hiburan yg penuh dgn kemaksiatan….

  82. Allah lebih mengatahui… dunia ni tak lama.. Allah akan tunjukkan kebenarannya.. kita sebagai umat hanya mampu berdoa.. agar ditunjukkan segala kebenaran.. semoga segala kekusuta, fitnah, dan kata mengata ni dihentikan.. insya Allah…

  83. sudah! sudah! Jgn dok kata apa dah kat Hayy dan si Waheeda tu, dah memang jodoh depa…. Yang mana Allah atur tu memang baik. Kalu Ust Hayy x amik dia, sapa lagi yg mau jenis gedik tu…
    Ni la yg org kata: Sama x cantik, sama padan
    Isteri mula dia si Maiza tu memang cantik, lemah lembut tentu kurang padan dgn Ust Hayy tu….
    Insya Allah, suatu hari Maiza akan ditemukan dgn orang baik2 yang sepadan dengannya! Aameen.

  84. aku mmg x minat dua2 nih..nympah la ngn tipu helah. ngada2..x yah ler nk blakon warak’, alim k…cian maiza. pepn doa utk maiza dan ank2..semoga Allah mmpertumukn jodoh pasangan dan rezki melimpah ruah dr Allah s.w.t.

  85. Smemangnya cantik, seperti langit & bumi jika dibandingkan dgn si waheeda. kite tgu ajelah camna life diorang nanti, klu dah terdedah dgn dunia hiburan takkan lame punyerlah! dlm masa yang sama doakan anda bahagia hingga keanak cucu

  86. salam….harap maiza bykkn bsabar dgn dugaan ini.maiza perlu teruskan hidup demi anak2.kesian maiza krana bersuamikan org yg bertopengkn SYAITAN dan BODOH mcm akhil.geramnya..puas hati aku……………………….

  87. maiza 10000000000000000000000000000 kali cantik dr c pompuan perampas tuuuuuuu. muka maiza penuh dgn kasih sayang tp muka c pompuan tu penuh dgn kejahatan

  88. ejat ko salah taip ker aku salah baca?
    RALAT: WHAT U GIVE….U GET BACK bukan what u give ….u give back

    hehehe:-}

  89. maiza sama je dengan pompuan pompuan yang komen dalam ni , fikiran singkat dan tak taat suami , ingat hidup ni kat dunia aje ke .

  90. Hai orang-orang yang beriman, janganlah suatu kaum mengolok-olokkan kaum yang lain (karena) boleh jadi mereka (yang diolok-olokkan) lebih baik dari mereka (yang mengolok-olokkan) dan jangan pula wanita-wanita (mengolok-olokkan) wanita lain (karena) boleh jadi wanita-wanita (yang diperolok-olokkan) lebih baik dari wanita (yang mengolok-olokkan) dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri dan janganlah kamu panggil memanggil dengan gelar-gelar yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barangsiapa yang tidak bertaubat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. (QS. 49:11).

    ..Harus seorang suami menceraikan isteri jika itu jalan terakhir, tetapi bergegar arasy Allah jika isteri meminta cerai.

    Jika Akhil membuat salah, dia berdosa pada Allah, tapi sbg suami dia ada hak untuk kahwin.

    Soal ust atau tidak, bukanlah masalah, ramai ust yg betul dan salah, Soalnya, kita tidak tahu akhil dimana?

    Yang pasti, akhil telah berjaya menarik minat ramai remaja untuk berubah dan kembali kepada Allah.

    Yang mana lebih besar dosa-pahalanya, menarik golongan tua-muda kpd Allah atau menceraikan isteri yang minta dicerai?

  91. Bodohnyer ustaz….tolong la tarik gelaran ustaz tu memalukan darjat ustaz jew… Gelaran USTAZ APOM Ok la tuh….

  92. Akhil Hay lu pikir la sendiri…Lu x pikir anak-anak lu ker?…
    APOM pe lagi lu nk cari??? sama jer…Apa beza APOM Maizawati ngan Waheeda….

  93. dah jodoh abang akhil & kak waheeda, nak buat mcm maner. Takkan nak marah tuhan pulak kerena menemukan mereka. Sepatutnya kita bersyukurlah bukan nak lenting2. You all marah2 ni tau ker kenapa Abg Akhil dan bekas isterinya tu bercerai??? Kalau sekadar dengar cakap pihak2 tertentu, baik you all tutup telinga jer lah, even kalau bekas isteri dia pun cakap bukan2 you all pernah ker dengar dari mulut abg Akhil. Kalau nak tau sangat, suruh lah dorg face to face & jelaskan kat kiter suma knp dorg bercerai. So just wait & c lah… The Best Human is The Winner wut…

  94. SUNGGUH BAGAI DIKATA BERCAKAP BOLEH BELAKA
    MELAKSANAKANNYA ADUH SUNGGUH TAK DISANGKA-SANGKA
    ITULAH NAK BERBICARA PERLU ILMU PENUH DIDADA
    JANGAN SEPERYTI BURUNG KAKAK TUA
    BILA DITERKAM KELUAR SUARA
    SUARA APA
    SUARA BURUNG KAKAK TUA
    JANGANLAH MENCONTOHI MANUSIA YANG MUNAFIK WAHAI INSAN YANG MENGAKU MENGENDONG AMANAH AGAMA

  95. KEPADA WAHIDA DAN SUAMI INGATLAH KATA ORANG TUA-TUA ORANG MEMBENCI KITA SELALUNYA MENGHAMBURKAN KATA KATA MAKIAN DAN TOMAHAN. OLEH ITU CEK BALIK APAKAH BENAR KITA BEROSA KALAU SILAP MINTA AMPUN. MAAF NGAJAR USTAZ PULAK

  96. nasib baik la admin awal2 dah ingatkan guna bahasa yang sopan, kalau tidak rasa2nya menanah telinga akhil n waheeda. dah tgk pic dua org merpati sejoli ni nikah..terkejut tull…akhil tu mmg la kenal. jenuh la ku belek pempuan kg mana make up mcm kampunggg sgt tu. Simpati dengan akhil, jauh betul beza cantik, lembutnya isteri dia dulu berbanding dgn isteri skrg. Kesiannnnnn…akhil dah kata cukup2 la ngata waheeda, siap warning lagi sapa yg sihirkan bini kesayangan dia skrg dapat padahnya dr allah. napa la akhil ni tak terpk musibah yg bini dia lalui skrg adalah kesan dr perbuatan dia mengnggu umah tangga org. bayankan ketika belum lafaz cerai nafkah zahir batin x beri pd anak2 n isteri selama ntah berapa bulan. ustaz apa ni? ustaz rock konon. Ana pun tak tau la nak komen akhil ni..Tapi hakikatnya memang kesian dgn ko. Buat malu teman jer jadi org perak. untuk ustaz akhil khay, ana nasihatkan ante p la belajar balik ngaji, hukum hakam. kesiannnnn

  97. UTK JENG…tapi apa yg kita lihat skrg bukan ke merpati dua sejoli tu yg selalu melari2kan diri, asik nak ngelak..ermmm..berani kerana benar..:p

  98. last year akhil dgn maizawati pernah dtg masjid kt kg i ni. maizawati mmg tak pakai make up mcm skrg, ye la..bini ustaz beb, tapi cantikk…tak leh nak lupa. mcm cina pun ada. tapi bila i ingat2kan balik muka dia banding dgn waheeda masa nikah. , rasa nak guling2 gelak. kesiannnnnn… waheeda mcm kaf lam ya ngan pakai tudung.. jgn marah ye waheeda, komen ihklas…:)

  99. cantiknyer ex wife akhil hayy..
    lg cntik dr waheeda 2
    x ske la waheeda da cm x dek jantai len dlm dunia ni
    laki org jgk yg die cri
    hrp2 1 ari nnt die lak yg ase cm mna skitnye lau suami ksygn die 2 drampas lak oleh org len cm y die wat kt ex wife akhil 2
    ko tggu jela waheeda!!!

  100. Yup, I believe maiza will get a better hubby.
    I also hope astro lebih berhati-hati denngan orang yang gian nak jadi ustaz….

    Kesian kat waheeda… mungkin dia desperate… so mengalah je lah maiza sebab you akan dapat orang yang lebih baik dan sesuai untuk you.

    Tengok Ina Naim dulu… dapat lelaki yang secocok dengan dia dan dah pun dapat anak lelaki comel…

    Mungkin you akan lebih glamour dari waheeda tak lama lagi. Tapi jaga lah tatasusila agar tak jadi janda murahan….

    Jaga lah marwah you nanti you akan dapat yang lebih baik.

  101. tah la apa jadi pada rumahtangga maz n akhil. nak kata maz tak cantik, cantik. jauh beza la dgn waheeda.rasanya make up ja yg backin si waheeda tu….tak pala maz,kita tgk sejauh mana waheeda bole bertahan dlm melayari bahtera pkahwinan tu..dulu si waheeda tu ckp pandai,konon dia xpa2 hubungan ngan akhil,lastly…harap maz bsabar ja ye.allah itu maha bkuasa.

  102. CANTIKNYALAH MIZA NE………ISHHHHHH KATA TIADA HUBUNGAN DENGAN WAHEEDA TETAPI KAWIN DENGAN ALASAN NAK TUTUP MULUT? YER KER ATAU SEBALIKNYERR…INI LUAHAN DARI HATI YANG IKHLAS…HARAP DAPAT DI TETIRIMA…MEMANG TIDAK DI NAFIKAN JODOH PERTEMUAN DI TANGAN TUHAN TETAPI…,.SEKURANG KURANGNYA JANGAN MELUKAI YANG LAIN…………MIZA MOGA AWAK AKAN BAHAGIA N SELALU CANTIK

  103. to aliya: dah tu kalau alignment dah lari, kene cerai la? cari buah hati lain? macam tu lah standard ko untuk mak ko, diri ko dan anak pompuan ko?

    ha baguih le tuh…

    anyway, kok ye pun alignment dah lari, bukan alasan. kata selebriti takkan takde duit. beli la untuk istri apa2 herba yang patut. skarang ni produk banyak. nak buat surgeri pun boleh. banyak jalan. cuma kalau dah tak suka tu, banyakla alasannya

  104. Miza sabarkan hati anda semoga Allah akan memberi anda keimanan dan ketabahan, dont worry about your husband, beliau akan mendapat balasan yang setimpal, asal beliau tau bertanggung jawab ke atas anak anak dan nafkah mereka, saya Doakan dan banyak lagi manusia di seluruh dunia ini yang akan berdoakan masa depan anda. Insyallah perceraian anda banyak hikmah sebab ternyata bekas suami anda bukan lah orang yang baik walau bergelar ustaz. Isteri baru beliau yang menjadi punca nya adalah seorang anak dara yang agak tua, sebab itu beliau desperate walau pun suami orang beliau tak perduli. Beliau akan mendapat balasan sepertimana yang beliau buat kpd anda, kalau suaminya senang senang boleh cerai dan kawin lagi satu hari nanti akan terjadi pada beliau. Amiiiiiiiiiiiin. Sabar ya puan sebenarnya Allah sudah memisahkan anda dari orang yang memang tak layak bergelar suami untuk wanita sebaik anda.

  105. kalau lah saya ada duit…
    dah lame saya masuk meminang dah maiza tu….
    manis jek…cantik….nampak pun sopan jek…

  106. kalu i jumpe waheeda i nak suh dia tanggal je tudung tu..eeeyuu.. buat malu jer image wanita islam yang penuh kesopanan dan sifat malu. waheeda memang tak tau malu..kunun menafikan tetiba dia pi kawen ngan akhil plak. pasni tak payah la panggil ahkil tu ustaz lagi..tak bermakna.. bikin malu umat islam. dua2 tak bermoral. tengokla nanti balasan Allah.. korang membina bahagia atas kesengsaraan orang lain.

  107. cantiknye miza 2,rugi lar sape2 yg lepas miza….moge miza yabah haringi dugaan ini,mungkin ada hikmat di sebaliknye

  108. Jodoh pertemuan rezeki semua nyer ditangan Allah. atas kehendakNya, apa hak kita untuk mempertikaikan nya.

  109. buat kerja baik amat dialu-alukan dan disegerakan, jangan sampai buat kerja maksiat yang dilarang oleh Allah s.w. Cerai berai mungkin tiada jodoh , jagan salahkan sesiapa. Mungkin anda pembaca sekelian tiada masalah seperti itu!..walaupun …. dunia mana tak ditimpa hujan..w.w.

  110. dont worry maiza baby. you memang lawa sayang….
    tak lama lagi ada la orang laki yang hensem lagi baik budi pekertinya akan sambar you. i sokong you sayang, you lagi cantik dari Muslimah Hipokrit tu. sABAR BABY , ALLAH MAHA ADIL, MAHA KAYA, nanti you tengok la apa jadi kat rumahtangga Ustaz Kontol Tu.

    PS: AKU BERHARAP AMAT2 SANGAT YANG PAS AKAN TOLAK USTAZ ROCKERS BANGANG NI DARI PARTI DIORANG. ITS NEVER TOO LATE TO CLEAN THE GARBAGE!!!! HIDUP PAS!!!!

  111. LAGI SATU AKU CUKUP MENYAMPAH DENGAN ORANG YANG CAKAP, DAH MEMANG JODOH DIA , DAH KETENTUAN ILLAHI, DAN MCM MCM LAH, WELL I SAY BULLSHIT!!! KALAU DIORANG TAKNAK , TAK JADI LA KAHWIN . IT HAS NOTHING TO DO WITH GOD! DALAM RUKUN IMAN TAK KATA PERCAYA KEPADA JODOH. RUKUN IMAN PERCAYA KEPADA QADA’ DAN QADAR. AKU TAK TAU SEJAK BILA DALAM ISLAM DAN SIAPA PULAK BERTANGGUNGJAWAB MENGKAITKAN JODOH DENGAN QADA’ DAN QADAR DAN JODOH DI TANGAN TUHAN. KALAU MACAM TU BAIK CAKAP SEMUA BENDA DI TANGAN TUHAN, HABIS AKU NAK BERAK ATAS MEJA BOS AKU DEKAT OFIS ITU SEMUA KETENTUAN ILLAHI KE? HELLO FELLOW MUSLIMS , I DONT THINK SO!!! I THINK THE JODOH PHENOMENON NEEDS A REVISION BECAUSE IT DOESNT SOUND RIGHT? HABIS IF I MARRY MY GF PEOPLE SAY ITU JODOH I , TAPI BILA I CERAI PULAK DENGAN DIA, PEOPLE SAY – DAH TAKDE JODOH. WTF!!!

  112. yesss!yesss! aku sokong akubukan ustaz…….so fikir2 bg yg suka sgt ckp itu dah takdir !itu kententuan ilahi tp klu ko p mencari insyaALLAH dapat w/pun ko nk buat benda jahat…..

  113. salam…aku lagi terasa hati dalam komen2 ni…
    pehal ngn nama wati kaitkan dengan isu ni.nama aku pon wati gak. pe ingat sume org yg nama wati ni jahat ke? memagla manusia mati tinggalkan nama..tapi nama bukanlah ukuran peribadi pada seseorang. sekarang pon nama baik2 tapi peribadi????aku bangga n bersyukur dengan nama aku even aku sedar hakikatnya maksud wati tu xbaik…so dont judge the name with our personality….tq

  114. Lagi baik ko solo kak mai, drp harapkan ustaz hidung belang tu, silap-silap tak makan ko, tengok la tu kawin pun free……….napa? pokai ke?…
    Ikan dah busok ke?????

    Nak saman ke????
    ada 9 org lawyers aku tunggu……..
    DUA DUA HAPRAKKKKKKKKKK>>>>>>>

  115. Saya rase terpanggil utk memberitahu kisah yg sebnarnya..isteri akhil maizawati sblm jd bini akil..pernah b’kahwin dgn seorang guru di Kelantan dan dikurniakan anak. tetapi selepas itu maiza meninggalkn suami dan anak untuk bersama akil. Agaknya inilah balasan seorang isteri terhadap suaminya dahulu….

  116. bagi saya smua tu jodoh,tak perlu kita menyalahkan sesiapa..kita balik pada qada & qadar tuhan…jodoh,,ajal maut rezeki smuanya telah ditetapkan sejak azali..lelaki skarang smakin berkurangan..maka bersedialah wahai kaum hawa untuk berkongsi kasih…tanamkan pada diri yang suami kita bukan milik kita spenuhnya..tentu tak sakit hati bila satu hari suami kita curang..muhasabah diri yg penting..pada waheeda slaamat pangantin baru..smoga tabah menghadapi dugaan dan tohmahan org…orang cuma boleh mengata tetapi hanya kita saja tahu rahsia disebaliknya…

  117. emm wawa macam baik tp perampas klu dah gatal nak kawin sgt x blh tuggu ke kes r/tangga akhil selesai …

  118. mmg jodoh pertemuan ajal maut d tgn Tuhan , tp hormati lah perasaan org lain kenapa harus kwin dlm masa terdekat ni , tggulah hingga cerita ini basi ,,wawa biar buruk mcm mana isteri pertama , jgnlah anda takbur sgt jgn fikir dpt rampas suami org kita org terhebat..akhil kenapa x blh tuggu spi 1thn pastu baru kwin dgn wawa ..??..mgkn dlm 1 thn anda akan berpeluan rujuk kembali , sy pasti anda akan menyesal …ingat perempuan ni sama je …dah beranak pinak akan hilang semua nikmat ..wawa..byk lelaki bujang ??? suami org anak 6 yg ko gilakan …atau kenapa x nak bermadu dgn Miza???

  119. Wahai muslimin dan muslimah, apa yang berlaku samada salah atau benar..hanya Allah yang mengetahui dan berhak menghukum. Kita sebagai hamba allah yang hina disisiNya tidak berhak memperkatakan perihal orang lain..kerana apa yang kita fikir bole jadi benar atau salah. Jadi kita serahkan pada Allah menentukan dan memberi panduan pada yang salah..sesungguhnya Allah maha pengampun..jangan la kita persoalkan dosa dan pahala orang lain, berdosa nanti kalau-kalau apa yang kita perkatakan itu salah….Bersabar adalah yang terbaik untuk mereka.

  120. salam.. akil hei! tu mmg x kenal aku pun, cuma aku ja yg ter- kenal (x disengajakan) dia (elok eja nama dia hei pun, sebab dok x dok asyik naik angin ja.. marah sana sini, nk saman sana sini.. mmg x masuk akal la..).. meskipun dia x kenal aku, smemangnya n smestinya aku mmg x suka kat dia, dgn title ustaz rambut panjang, ranggi, bertentangan dgn imej pendakwah yg spatutnya. time dia bckp (ana, anta, untaaa..) fuh, mmg menyirap darah aku, smpai tsedak dibuatnya.. sbg rumusanya, akil hei! tu mcm baaruaaa.. astaga, terlebih lak.. ok, bye!

  121. pendapat aku, wahida tu x salah. cuma dia dh cair tkena ayat akil hei! tu.. tp dah 2 – 2 tu jadi cmni, juga kesimpulannya mcm b*r*a.. ehem2, sendiri tau la.. ok, bye!

  122. erm.bagi aku la kn,lawa mcm mne pn x semestinye lawa segala2nya..u knoe wat am mean kn..kite x taw prob umah tgga diowg.juz wait n c je la…

  123. bg akula dua2 mmg ada agama.. yang sorg penceramah lagi.. tapi kalo korg kata kuar berduaan tanpa ikatan tu memang salah disisi agama.. dah kawin dah pun.. tapi kesian kat puan maiza… waheeda tu tak tau ker lelaki ni dah ada anak dan bini.. asyik dok nafi2 dia x…so waheeda tu samala ngan artis lain… cuma versi tudung jer….maaaaaaaaaaaa manadaaa wakatak2 mati…. hati2

  124. dah nikah dah pon hahahaha..moga2 cwaheeda tu diberikan ujian mcm janda cakhil.. oh akhil maintainkan sikapmu yg mengetex itu.. nak tgk sgt mcmana cwaheeda tu terkena.. perempuan2 kat luar sana, sapa yg rasa kaum ada tu kurang..apa kata korank gie goda ustaz akhil khaytuh.. rasanya waheeda mesti nak kongsi husband dia.. 🙂 betul tak ustaz, nanti ustaz dakwah lah kat isteri tuh, kalu bagi suami kawen 4.. si sulung leh dpt payung emas.. dakwah lah mcm tuh..

  125. kowg nie menyalak je keje… maiza lawa ker??? lawa ngan mekap jer.. bkn ke kecantikan utk suami je maiza oi n kowg semua,,, kowg nie pon 1.. lom kwin nk nyalak.. owg 2 dh kwin ko nyalak.. dh kwin ko doa kan die cerai berai… wei… isu dlm kain c akil n maiza 2 ko tau sgt2 ker… c maiza pon bukak pekong akil… haram 2,akil pon bkk la pekong c maiza.. sm2 la bikin dosa… alahai chantik la sgt2 pragai ex hubby n ex wife nie.. manusia la ngok.. xde sempurna… sume dh tercatit.. ko lak mcm good2 jer lak nk hukum meke.. doakan bruk2 lak 2… dh2 la 2.. t kuarge ko wg lak kene owg komen mcm nie br la kowng rs…jahil sguh kowg nie…tarik la tgn owg nk jatuh 2.. bkn biakan jer.. kite jgk di persoalkan nnt ngok!!!

  126. Salam…
    Kak mai mmg cantik….
    itu pujian ikhlas sy….
    tp sy mohon jgn kutuk waheeda…
    mgkn dr pandangan fizikal,nampak die jahat sbb merampas suami org tp tiada istilah merampas atau akhil khay curang sbb die ade hak..die lelaki…
    carilah maner2 istilah curang utuk suami yg kwen lebih…takde….
    jgn memandai meletakkan hukum sdgkan Allah menghalalkan poligami…
    waallahualam….

  127. lawa maiza tuhhhhhhh ..huhuhu !!… tpi sbab apa ada Org Bodo yg snggup tnggal kan bini dia .. err lain kali nak tinggallkan bAngkai yg busuk tuh bagi la kat aku .. bodo punya manusia yg x mEngetahui rahmat pmberian wanita untuk lelaki … Garam kalo x brcmpur dgn gUla dh tentu kurang masin .. ikan mNyilau didlm kuali sapa nk jawab ??? haha !!! sEndiri pnya ingt .. bagi aku frame bunga bOleh disimpan sbagai knAngan .. alhamdulilahhh rahmat untuk wheeda n akhil bErjaya mncOrak kan misi trseBUT . thannx .

  128. Jangan nak mengada-ngada, masalah nya mai x kesah poligami tp si betina tu x nak…………
    Jadi si bahlul ni kena ikut la ckp yang baru sbb belum rasa, bila dah rasa sama aje…….kadang-kadang makin lebih teruk lagi……..

  129. lantak korang la…. nak ckp lebih2 pun takut kita plak yg tabur fitnah… yg penting kita hindarkan diri kita dr perkara2 yg boleh mengaibkn diri kita sendiri…

  130. sume mrh ngn waheda and ustaz.to waheda jgn la angkuh sgt bila berkata2
    mmgla tengah mrh.kt sume manusia biasa x lari dari kesilapan..tercuit hati bila baca komen waheda.x kisah ngn
    pandangan org lain.mati nnti pun bkn mrk yg uruskan jenazah kami.takburnye
    ayat.

  131. jodoh anda berdua telah di makbulkan oleh allah taala satu ketika dahulu dan doa kesyukuran untuk anda berdua waktu di ijab kabul masih dlm ingatan. apa yg berlaku bukan ketentuan dari yg esa. kita di beri pilihan namun ke egoan lah punca keretakan sesuatu rumahtangga. sekiranya kita tidak memilih utk berpisah perkara penceraian itu tidak akan berlaku. ianya terjadi apabila masing2 menganggap diri nya saja yg betul. namun penceraian tetap berlaku dan tiada gunanya anda berdua utk melihat kebelakang,jalan hidup yg baru sudah di ambil jadi lalui lah dgn pengajaran semalam. selamat pengantin baru akhil. kepada mai semoga allah kurniakan seorang suami yg dpt membahagia mai serta anak2.

  132. beginila aja…wahida tu mgkn dah jatuh cinta ngan akil hayy..dlm masa yg sama akil hay pun sukangan waheda…dlm islam poligami tu wujud dgn syarat berlaku adil..mgkn kes ni x selesai sbb akil hayy tak rujuk secara muhasabah dgn isteri..main bantai je layan cinta waheeda atau akil hayy dah bincang tapi isteri x setuju..smpi tulah jadinya x balik umah atas sebab 2 ni. klu isteri setuju xakan jadi masalah kan..atau berlaku adil..

    masalah tepi pulak..siapa yg ngorat sapa..klu akil hayy ngorat waheda dulu…salah akil hayy sbb x ingat dia dah beristeri..mksd sy d sini usha macam diri tu masih bujang..sbb dah jatuh cinta. bukan usha macam nabi sbb tanggjwb ringankan beban wanita janda yg d tinggal suami atau mati dlm peperangan dgn tentera islam atau menyebarkan dakwah…

  133. astagfirullah…bawak bertaubat aku bukan ustaz..semua yg berlaku ketentuan tuhan..wlu itu ketentuan tuhan..kita makhluk ada pilihan untuk memilih..klu sebahagian tu berlaku atau kehendak tuhan dan yg lain tu berlaku bukan kehendak tuhan..maka tuhan tu x sempurna sbb ada benda yg berlkau dia x tau…tu bukan namanya tuhan. jgn terlampau memikir benda yg logic dan scientific ke dalam ilmu perbahasan tauhid dan ketuhanan tanpa asas..ada ilmu yg patut d nukil dgn ilmu fikiran kita dan ada ilmu yg x mampu d nukil dgn fikiran kita..bawak mengucap dan bertaubatla..sesungguhnya Allah tu mengetahui…

    klu ko nak pilih berak atas meja bos ko..tu kehendak tuhan tapi dengan kehendak ko..klu ko jatuh jambatan tu kehendak tuhan tapi bukan dari kehendak ko. sbb itulah ada hukum syariah untuk manusia..sapa tinggal sembahyang bedosa dgn syarat sengaja..klu x sengaja dia x bedosa..tapi kedua perbuatan itu adalah dalam kehendak dan kemahuan tuhan..so skrg terplang la ko nak berak atas meja bos ko atau dak..semua tu dah tertulis cuma buat atau dak je..jgn remehkan kuasa Allah..even ko x tau pun bape helai rambut ko jatuh yg Allah tau..beware ur words before send u to syirik dzilli…

  134. Setiap yg blaku ada hikmahnya….harap maiza tabah mgharungi ujian khidupan ini..sama2 kita mdoakan n mlihat ksudahan mereka…..

  135. ni lah buat cintanina fobia nak berkahwin..hihihii
    kadang2 Allah menguji manusia di saat kita terleka…

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

ADV: Sinopsis Drama Sensasi Mingguan Lelaki Episod 11

Isteri Akhil Hayy Mahu Berpisah Tapi…