in , ,

Sinopsis Filem GHOST RIDER, Hiburan Hujung Minggu di TV2

Bagi penggemar filem-filem yang diangkat dari komik Marvel seperti ‘Spiderman’, ‘DareDevil’, ‘Electra’, ‘X-Men’ dan ‘Fantastic Four’, usah ketinggalan menyaksikan filem ‘Ghost Rider’ yang disiarkan Radio Televisyen Malaysia (RTM) menghiburkan malam minggu anda pada 8 Februari depan, pukul 10.00 malam di TV2.

Saksikan aksi menarik penuh mendebarkan watak utama Johnny Blaze lakonan aktor terkenal Nicholas Cage beraksi sebagai seorang penunggang motor akrobatik yang menjual jiwanya kepada hantu demi menyelamatkan orang yang dicintainya. Johnny yang setelah menjual jiwanya berjaya meraih ketenangan. Namun segalanya tidak lama bila dia mulai sedar dirinya dijadikan mangsa menjadi Ghost Rider.

Sejak kecil, Johnny memang akrab dengan dunia akrobatik bermotor. Dia mewarisi minat ayahnya Barton Blaze [Brett Cullen] yang lebih dulu menceburi bidang tersebut. Selama bertahun-tahun Barton Blaze menjadi penunggang motor akrobatik di sebuah sirkus. Johnny yang dalam diam tidak suka dengan pekerjaan penunggang akrobatik, suatu hari ingin lari dari ayahnya. Johnny lalu mengajak kekasihnya, Roxanne [Eva Mendez] untuk pergi meninggalkan orang tuanya.

Pada malam sebelum mereka lari dari rumah, Johnny mengetahui kalau ayahnya menderita penyakit barah. Melihat keadaan sang ayah, membuat Johnny bimbang. Ia pun pergi ke sirkus dan berusaha berpikir semasak-masaknya. Di tengah kebimbangannya itulah, muncul Mephistopheles [Peter Fonda], hantu yang tengah memburu orang-orang untuk dijadikan Ghost Rider.

Mephistopheles menawarkan satu cara kepada Johnny untuk melihat ayahnya sembuh. Johnny mesti menjadi pengikutnya. Johnny yang sangat menyayangi ayahnya, akhirnya menuruti kehendak Mephistopheles. Keesokan harinya, Barton Blaze memang benar-benar sembuh. Ia pun kembali beraksi seperti biasa.

Sampai suatu saat yang tak terduga, terjadi sebuah kecelakaan yang meragut nyawa sang ayah. Peristiwa kecelakaan terjadi sebenarnya disebabkan angkara Mephistopheles. Johnny yang mengetahui hal ini, lantas menaruh rasa dendam. Ia ingin membalas perbuatan Mephistopheles pada suatu hari kelak.

Bertahun-tahun berlalu, Johnny kini sudah menjadi pemain akrobatik ternama. Dengan menunggang motornya, ia kerap melakukan berbagai aksi dan gaya yang dapat meragut nyawanya sendiri. Kenapa Johnny selalu berjaya melakukan atraksi tersebut? Tak lain tak bukan kerana perbuatan Mephistopheles.

Setelah menghilang selama bertahun-tahun, Mephistopheles kembali dalam kehidupan Johnny. Kali ini, ia pun menagih janji atas kesepakatan yang telah dibuat Johnny seperti dalam perjanjian. Johnny harus menjadi Ghost Rider dan membantunya menangkap Blackheart [Wes Bentley]. Blackheart adalah anak Mephistopheles. Anaknya itu menderhaka dan ingin mengambilalih tempat ayahnya.

Berhasilkah Johnny mengembalikan Blackheart ke alamnya. Dan adakah dia berhasil membalas dendam terhadap Mephistopheles yang dianggap individu bertanggung jawab atas kematian ayahnya?

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Cristiano Ronaldo 1 | 23

WOW! Sekarang Anda Boleh Nikmati 42 Saluran Percuma dengan Astro Njoi

Trending Huawei | 24

Comfirm Best! The Devil Wears Prada Live In Kuala Lumpur