in , , ,

Ernie Zakri & Syamel Bakal Kahwin Tahun Depan

Penyanyi, Ernie Zakri memberi bayangan bakal menamatkan zaman bujang pada tahun hadapan. Semoga apa yang dirancang akan berjalan dengan lancar.

Penyanyi, Ernie Zakri dan Syamel merancang untuk melangsungkan pernikahan menjelang tahun depan. Ernie yang bakal menginjak usia 29 tahun pada tahun hadapan, mengatakan dia sudah tiba masanya untuk memikirkan soal rumah tangga.

“Setakat ini calonnya adalah seperti yang anda semua sudah dengar. Jadi, doakan semoga semuanya dipermudahkan,”

– Ernie Zakri

Bagaimanapun, ketika ditanya desas-desus majlis perkahwinannya yang dikatakan bakal berlangsung pada Ogos ini. Ernie atau nama sebenarnya, Nur Ernie Shahirah Zakri menyangkal dakwaan berkenaan.

Katanya, fokusnya untuk membahagiakan orang tuanya memandangkan kakaknya sudah berkahwin. Jadi, tanggungjawab menjaga ibu bapanya kini terpikul pada bahunya.

“Saya sentiasa berdoa ditemukan jodoh yang baik. Saya fikir masa paling sesuai untuk merancang soal jodoh, tahun depan. Tahun ini rasanya tak mungkin, seiring dengan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) banyak kekangan yang seni terpaksa dilalui.

“Saya percaya penggiat seni melalui pelbagai kesukaran yang sama, tahun ini. Jadi, untuk meletakkan bila saya akan mendirikan rumah tangga mungkin sukar kerana memerlukan perancangan rapi. Tetapi, insya-Allah, doakan saya bakal menamatkan zaman bujang, tahun depan.

“Bagaimanapun, ia hanyalah perancangan kerana saya hanya mahukan yang terbaik untuk keluarga,”

– Ernie Zakri

Ernie ketika ditemui tidak menafikan calon suaminya adalah rakan seperjuangannya yang juga penyanyi popular, Syamel.

“Dia ada ciri-ciri suami idaman saya, cuma kami belum mengenali satu sama lain dengan cukup mendalam.

Yang pasti, ciri-ciri utama adalah dia menghormati ibu bapa saya,”

– Ernie Zakri

“Insya-Allah seperti yang anda dengar mengenai calon suami saya, doakanlah apa yang selalu orang dengarkan berjalan dengan baik dan dimakbulkan,” komennya ringkas.

Ditanya adakah Syamel memiliki ciri calon suami dicari, Ernie dalam nada berseloroh berkata, penyanyi lagu Hidup Dalam Mati itu mempunyai rupa yang manis.

“Saya tak tahu kerana belum tinggal sebumbung. Setakat apa yang diberi dan ditunjukkan, saya mencari lelaki yang menghormati keluarga. Ini kerana ibu bapa adalah keutamaan dalam hidup saya,”

– Ernie Zakri

Ernie dan Syamel sering dikaitkan bercinta lebih-lebih lagi apabila kedua-duanya berduet dalam lagu Aku Cinta.

“Doakan semoga saya dapat menamatkan zaman bujang menjelang tahun depan kerana tahun depan usia saya sudah 29 tahun,”

– Ernie Zakri

Menurutnya, tahun ini dia perlu fokus kepada karier dan ibu bapanya.

“Dalam keluarga, hanya saya yang belum berkahwin. Jadi, ini masanya untuk saya jaga kedua-dua ibu bapa dan fokus saya adalah untuk mencari rezeki.

“Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) lalu, banyak yang berlaku dan sekarang masanya untuk kita susun semula kerja-kerja yang tergendala,”

– Ernie Zakri

Terdahulu, pasangan sama manis ini didakwa menjalinkan hubungan cinta selepas merakamkan lagu duet berjudul Aku Cinta. Lagu berkenaan merangkul trofi Vokal Terbaik, Anugerah Juara Lagu Ke-32.

Sumber: Harian Metro & BH Online

What do you think?

73 Points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Loading…

0

Written by Budiey (Admin)

Penggemar filem seram yang sentiasa mengemaskini pengetahuan tentang gajet & teknologi masa kini dan masih tegar menjadi penulis portal hiburan & gaya hidup sepenuh masa sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber yang aktif menemubual selebriti dan menerbitkan video Buletin Viral di Budiey Channel.

‘Buang Duit Buat Single, Stesen Radio Tak Putar Lagu’ – Nora Ariffin

Steering the Mobile Industry through the Next Normal