in ,

Drama Bersiri LARI MIRA Lakonan Nazrief Nazri

Cemas dan buntu. Dia hanya memikirkan cara untuk menyelamatkan diri dan mencari ahli keluarganya yang hilang selepas sedar diri dalam tragedi Tsunami yang melanda Banda Acheh. Dalam keadaan yang masih sedih dengan kehilangan ibu bapanya, dia diperdaya dan terperangkap dalam muslihat sindiket pemerdagangan manusia. Bagaimanakah dia menyelamatkan diri dan kembali ke tanah air?

Terbaharu di slot Lestary, Lari Mira terbitan Frontrow Pictures Sdn. Bhd.yang diarahkan oleh Feroz Kader dengan nukilan skrip oleh Sofea J Rhyland bakal menemui peminat drama pada 9 September 2015, setiap hari Rabu dan Khamis pukul 9.00 malam. Mengisahkan tentang kehidupan Mira selepas bencana tsunami di Banda Acheh, drama bersiri 14 episod ini membariskan pelakon-pelakon popular Malaysia dan Indonesia seperti Nina Iskandar (Mira), Nazrief Nazri (Yusof), Erlandha Saputra (Adi), Airis Yasmin (Dr. Zuli) dan Umbu Abdullah (Rio).

Poster Lari Mira

BERJAYAKAH NAZRIEF NAZRI DAN NINA ISKANDAR BERSATU?
Misi Menyelamatkan Diri Selepas Bencana Tsunami Dalam “Lari Mira”

Mira sibuk dengan persediaan majlis perkahwinannya. Dia mengimpikan majlis perkahwinan dalam taman tetapi ibunya, Indah mahukan konsep yang berbeza iaitu tradisional Acheh. Tanpa pengetahuan Mira, ibunya telah memulakan persiapan mereka sekeluarga ke Acheh. Mira marah dan merajuk dengan ibunya.

Pada masa yang sama, Mira bergaduh dengan tunangnya Yusof kerana mendapati Yusof masih berhubung dengan bekas kekasihnya. Mira bertolak ke Banda Acheh tanpa mendengar penjelasan daripada Yusof.

Majlis perkahwinan di Acheh bertukar menjadi tragedi apabila dilanda Tsunami. Selepas sedar diri, Mira mendapati dirinya ditimbun dalam runtuhan bangunan. Mira bersendirian di lokasi yang dia tidak ketahui. Apa yang dilihat di sekelilingnya hanyalah mayat dan lumpur.

Dalam keadaan yang tidak tentu arah, Mira didatangi oleh Rio yang berpakaian baju seragam penyelamat. Mira dibawa ke sebuah pusat untuk mendapatkan rawatan. Dalam perjalanan ke suatu tempat yang terpencil, Mira berasa pelik kerana dibawa jauh dari Banda Acheh. Namun, disebabkan keletihan dan kecederaannya, dia tidak banyak bertanya. Mira berkenalan dengan Muthia yang juga berada di dalam van yang dinaikinya.

Sementara itu, Yusof tetap dengan keputusannya untuk pergi ke Acheh mencari Mira walaupun dihalang oleh keluarganya. Setibanya dia di sana, dia bertemu dengan Dr Zuli dan menjadi sukarelawan di pusat rawatan sementara supaya lebih mudah mendapatkan maklumat tentang Mira.

Pada suatu malam, Muthia terdengar perbualan Rio dengan seseorang bahawa ingin menjual remaja dan kanak-kanak yang ditemuinya. Muthia mengajak Mira untuk melarikan diri bersama. Berjayakah Mira dan Muthia melarikan diri? Berjayakah Mira mendapatkan bantuan? Siapakah Adi yang ditemui oleh Mira? Bertemu kembalikah Mira dan Yusof?

Jangan lupa saksikan kesudahannya dalam drama bersiri 14 episod, “Lari Mira” lakonan Nazrief Nazri, Nina Iskandar dan Erlandha Saputra menerusi slot Lestary TV3 pada setiap hari Rabu dan Khamis jam 9.00 malam bermula 9 September 2015.

Layari laman web www.tv3.com.my serta Facebook & Twitter TV3Malaysia untuk mendapatkan berita terkini. Penonton yang terlepas menyaksikan drama bersiri ini boleh menontonnya melalui laman sesawang Tonton di www.tonton.com.my.

Larimira_6

Larimira_5

Larimira_4

Larimira_2

Larimira_1

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

BEAUTY BEHIND THE MADNESS Debuts #1 Sells Over 400K Albums

Airasia Celebrates Inaugural Flight From Kuala Lumpur – Changsha