in

Filem Hapuslah Air Matamu Lakonan Sharifah Aini & Broery Marantika

Filem Hapuslah Air Matamu Imbas Lakonan Datuk Sharifah Aini dan Broery Marantika Di TV2

Filem Hapuslah Air Matamu yang telah mengukir kejayaan sebagai filem pecah panggung pada 1976 bakal menemui penonton setia saluran TV2 apabila RTM bakal menayangkan filem lakonan berkesan Datuk Sharifah Aini, Broery Marantika dan Latif Ibrahim ini mengisi slot Pilihan Jumaat pada 29 Jun 2012, jam 2.30 petang.

Menerusi filem arahan M. Amin yang turut melonjakkan lagu Hapuslah Air Matamu dendangan Datuk Sharifah Aini dan lagu Seiring Sejalan kolaburasinya bersama Broery Marantika, tayangan filem ini pastinya dapat mengubat kerinduan peminat terhadap lakonan artis kesayangan ramai Datuk Sharifah Aini di awal kemunculannya dalam bidang seni.

Filem ini mengisahkan seorang penyanyi yang berasal dari kampung, Aini (Sharifah Aini) lupa daratan setelah terkenal sebagai artis rakaman. Aini seorang gadis kampung yang bersopan santun serta berbudi tinggi.

Atas galakan Adi (Latiff Ibrahim), kekasihnya yang sedang menuntut di universiti dia berjaya menjadi seorang penyanyi yang diminati ramai. Adi begitu menyokong cita-cita Aini dan sering membantunya dalam segala hal.

Sementara itu pengurus syarikat piring hitamnya memberi peluang Aini untuk berpadu suara dengan penyanyi terkenal Indonesia, Broery (Broery Marantika). Tanpa diduga, lagu yang menggabungkan mereka diterima ramai baik di Malaysia mahu pun di Indonesia. Sejak itulah bermula titik kejayaan dalam kerjayanya sebagai penyanyi yang menyebabkan namanya semakin terkenal dan menjadi rebutan syarikat piring hitam.

Ketika itu juga kelab-kelab malam telah menawarkannya membuat persembahan dengan bayaran yang tinggi. Semasa Aini dengan Broery di Indonesia, dia berubah menjadi angkuh dan sombong. Aini merasakan dirinya hebat dan hanya layak di damping oleh orang-orang kaya dan terkenal. Kemuncaknya dia melupai janji-janjinya yang lalu terutama kepada ibu dan kekasihnya.

Lebih menyedihkan apabila ibunya pergi ke kelab untuk menemuinya, dia memarahi serta menghina ibunya menyebabkan ibunya merajuk lalu jatuh sakit. Justeru masih adakah ruang buat Aini kembali ke pangkal jalan?

Imbas kembali drama menarik menyayat hati ini hanya di TV2.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Karmin Brokenhearted Nominated For Two Teen Choice Awards

Anzalna Enggan Balas Tuntutan Bakal Disaman