in ,

TV2 Siar Drama Inggeris THE PROTECTOR

Kredibiliti polis wanita dalam menunaikan tanggungjawab dan tugasan membanteras jenayah kini seiring dengan polis lelaki. Malah tidak hairanlah kini ramai golongan wanita yang memulakan langkah menjadi polis.

RTM menyiarkan siri drama TV Inggeris berbentuk penyiasatan dan kepolisian bertajuk “The Protector” karya Micheal Nankin dan Jeffrey Bell mulai 12 Disember ini, setiap Sabtu, pukul 1.00 petang menerusi saluran TV2.

13 episod siri ini mengangkat kisah cabaran yang dilalui oleh polis wanita yang juga seorang ibu tunggal bernama Gloria Sheppard lakonan Ally Walker. Kisahnya berlegar sekitar kisah perjuangan wanita cekal ini untuk terus bertahan dan menyeimbangkan antara hal peribadi dan kehidupan profesional beliau sebagai detektif pembunuh LAPD.

Untitled

Kredibiliti Polis Wanita Membanteras Jenayah Dalam Drama Inggeris – “The Protector” Di TV2

[dropcap]S[/dropcap]iri ini berkembang dengan memperkenalkan watak Gloria Sheppard, seorang detektif LAPD bertugas di Bahagian Rompakan-Pembunuhan. Dia yang telah pun bercerai dengan suaminya cuba menyesuaikan diri dalam menjalani kehidupan seharian untuk melaksanakan tugasnya sebagai pembunuhan detektif LAPD dan pada masa sama cuba untuk membesarkan anak kembarnya.

Prihatin dan cuba untuk membantu adiknya, abang Gloria iaitu Davey Sheppard, telah pindah ke rumahnya untuk meringankan beban Gloria dalam menjaga anak lelaki kembar adiknya itu Nick dan Leo.

Manakala di tempat kerja, Gloria perlu menyelesaikan beberapa jenayah profil yang paling tinggi Los Angeles dengan bantuan rakan setugasnya iaitu Detektif Michelle Dulcett dikenali sebagai Detektif Ramon “Romeo” Rush, Buerge dan Van Stone. Mereka diawasi oleh Pegawai Pemerintah, Leftenan Felix Valdez.

Dari sisi kerjayanya cabaran bermula dengan Gloria Sheppard dan Michelle Dulcett, menyiasat kes yang melibatkan pembunuhan yang disasarkan. Seterusnya Gloria Sheppard berdepan dengan kes melibatkan pembunuhan seorang pereka fesyen terkenal dan detektif tertanya-tanya jika ia adalah satu peristiwa ganjil. Kes yang turut disiasat Gloria melibatkan misteri kematian seorang profesor kolej dibunuh di pangsapuri miliknya. Gloria dan Michelle menyiasat kes itu dan mendapati ibu bapa, pelajar dan fakulti akan melakukan apa sahaja untuk masuk ke sekolah berprestij.

Kes disiasat Gloria semakin rumit dengan kes pasangan muda Bandits, pengantin baru yang ditemui mati pada hari dan mereka disyaki membunuh diri. Walau bagaimanapun, Gloria dan Michelle memperolehi bukti yang berbeza. Pada hari lainnya, Gloria Dan Michelle terkejut apabila pembunuhan seorang wanita muda ditemui terapung di tasik pusat bandar membawa mereka ke dalam dunia parti seks bebas.

Di rumah, Gloria berdepan cabaran menguruskan anak-anaknya dimana dia ditugaskan untuk mencipta pakaian permainan untuk anak bongsunya. Sementara itu, Gloria tidak gembira mengetahui Davey keluar dengan pengasuh anak-anaknya. Gloria berdepan dilema untuk membuat pilihan untuk membayar sekolah swasta yang lebih untuk anak-anaknya. Sementara itu, tindakan Nick menghantar mesej tanpa henti kepada seorang gadis menimbulkan kebimbangan Gloria.

Pada masa sama mereka dikejutkan dengan kunjungan James, bekas suami Gloria yang datang untuk melawat anak-anak mereka. Situasi di rumah bertambah rumit dengan kehadiran ibu Gloria dan Davey mengadakan lawatan yang tidak dijangka.

Bagi mereka yang tidak sempat untuk menonton di TV, mereka berpeluang menontonnya menerusi portal online, Myklik (myklik.rtm.gov.my). Rancangan ini juga dapat ditonton melalui rtm mobile. Muat turun aplikasinya di Google Play dan App Store.

Written by Budiey

Penggemar filem seram yang obses dengan gajet & teknologi terkini dan masih tegar menjadi pengendali portal hiburan & gaya hidup sejak tahun 2007. Kini aktif menjadi Youtuber & Podcaster yang menemubual selebriti dalam BORAK SINI HABIS SINI dan menerbitkan program BULETIN VIRAL di Budiey Channel.

Peraduan TGV Cinemas STAR WARS: THE FORCE AWAKENS All-Night-Screening

Bila Budak KL Masuk Kampung Dalam Drama ANAK IMAM ARGENTINA